Permalänk

sparc hårdvara

Tjo alla,

Någon som känner någon som känner någon som vet var man kan köpa Sun SPARC-maskiner typ Ultra 60?

Har kammat allt på Blocket, Tradera, samt googlat mig blå. Verkar inte finnas något till salu ute just nu?
Bor i gbg så det ska hälst finnas i närheten med tanke på vad de kan väga.

Tips mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det finns något "bra" ställe som säljer SPARC. Du har ju azea global (Tror jag de heter), men de tar förbaskat bra betalt.
Annars gäller det att sitta och kamma blocket och tradera i någon månad, brukar alltid dyka upp sådan hårdvara med jämna mellanrum.

Annars är ebay.de ett hett tips. Att köpa saker inom EU är relativt billigt och säkert.

Permalänk
Medlem

Sparcstation kan jag fixa Men du vill kanske ha häftigare saker

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Burbas: Tack för tipsen. Jag tror dock att det kan bli svettigt med frakten om man köper via E-Bay. En Ultra 60 t ex väger ju ca 20klilo säkert.

PBGP: Jag behöver en maskin som har plats för lite diskar, minst tre fyra iaf. Tänkte köra Solaris 9 på maskinen så hårdvaran ska klara det som minst.. Fast det brukar inte vra ett problem även om det är gammla saker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sockmonkey

PBGP: Jag behöver en maskin som har plats för lite diskar, minst tre fyra iaf. Tänkte köra Solaris 9 på maskinen så hårdvaran ska klara det som minst.. Fast det brukar inte vra ett problem även om det är gammla saker.. [/B]

Mja mjo.. jag har ju en ultra10 som står här och skräpar. Hade ju tänkt leka lite med den iofs.. men kan nog övertalas att byta mot nått skojjigt. Det är ju en bit till Göteborg förståss

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Sätt ut en annons, jag själv gav bort en Enterprise 450 häromveckan här på swec.
Jag googlade ett tag efter annonser men hittade inga, så jag satt ut en egen.

Permalänk
Medlem

Har en Ultra1e som jag vill bli av med, tyvärr inte vad du söker kanske :/

Skärm o eng o sve tgb o några diskar.

Sitter väl 384Mb ram i o en 200mhz cpu, tyvärr inte orginal framebuffern..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

SUNmaskiner o.dyl. brukar man väl kunna få av universitetens datorföreningar?

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
SUNmaskiner o.dyl. brukar man väl kunna få av universitetens datorföreningar?

Mer eller mindre, ja, visst, problemet för OP är väl att chalmers dataförening blev utslängda förra året...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

De Ultra 60 jag har har endast två diskplatser internt (de sitter i sun-vaggor), så du behöver en låda också. Multipac-6 är trevlig, och inte allför svår att finna.