Permalänk

COMODO firewall och Ivacy

hej

jag har använt den förträffliga guiden på ivacys forum för att konfigurera min comodo firewall att bryta all nedladdning om VPN klienten går ner.

http://forums.ivacy.com/index.php?topic=136.0

det verkar fungera rätt så bra. Det är bara det att när jag disconnectar VPN klienten så mycket riktigt stryps utorrent, men inte momentant. Hastigheten tickar ner sakta men säkert för att sen stanna av helt.

Ska det vara så? jag tycker det borde brytas lika fort som om jag skulle dra ut sladden ur väggen.
någon annan som sett likande fenomen?

Permalänk
Medlem

Re: COMODO firewall och Ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dator1234
hej

jag har använt den förträffliga guiden på ivacys forum för att konfigurera min comodo firewall att bryta all nedladdning om VPN klienten går ner.

http://forums.ivacy.com/index.php?topic=136.0

det verkar fungera rätt så bra. Det är bara det att när jag disconnectar VPN klienten så mycket riktigt stryps utorrent, men inte momentant. Hastigheten tickar ner sakta men säkert för att sen stanna av helt.

Ska det vara så? jag tycker det borde brytas lika fort som om jag skulle dra ut sladden ur väggen.
någon annan som sett likande fenomen?

Det funkar så, är likadant ifall du drar ut nätverkskabeln. Har väl med utorrent eller liknande att göra. Stryper gör den iaf.

Har du fixat så du kan ha utorrent igång enbart via vpn och använda resten av din anslutning utan vpn samtidigt?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Re: Re: COMODO firewall och Ivacy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Det funkar så, är likadant ifall du drar ut nätverkskabeln. Har väl med utorrent eller liknande att göra. Stryper gör den iaf.

Har du fixat så du kan ha utorrent igång enbart via vpn och använda resten av din anslutning utan vpn samtidigt?

Nej det har jag inte gjort. Det låter ju som en god idé. Hur gör man det?