Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp tack.

Nu är det såhär att nått i min dator har bränt, cpu mobo minne elr grafik. jag vet inte riktigt ännu men ska testa det. Jag lyckades hitta en dator med uppkopling nu så ja kunde posta detta, och ja har tyvärr inte tid nog att kolla upp grejjerna själv :/, så ja hoppas att det finns några vänliga själar här på sw som kan ta sig nån minut och tala om vad som ja bör göra och vad ja bör köpa.

Jag är trött på amd.

Vilket moderkort rekomenderar ni att ja köper, tänkte byta till intel 2.26(533) prollen o köra med den istället, och funderade på om ja ska ha rambus elr ddr. Antar att man måste köpa 2*XXX för rambus. Minnet ja har nu är en 256:a crusial ddr men men.....
"Klocka bör man annars dör man...." så ja funderade på Abit TH7II elr vad det heter, men det är ju lite gammalt så finns det nått nyare som är minst lika bra?

Aja.. Hoppas det inte blev för rörigt just nu för ja hade ganska brottom :/.

Tack på förhand för alla svar.....

//Anders

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ajuste.. kom på en grej till lite snabbt nu, p4:an går ju i 533 elr nått o går det bra med pc2100 minne då? elr måste ja ha nytt.. rambus är välldigt dyrt... lutar nog åt ddr

tack än en gång..

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ajuste en grej till.. ja körde raid0 oxå.. är det bara att slänga över dom diskarna till nesta moderkort om mitt gamla är trasigt o dom hittar raidconfen själva elr har ja isf loosat allt ja hade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ryck ur grafikkortet och starta datorn. Har mobo:t inget inbyggt GFX-kort bör det pipa en hel del från PC-speakern som talar om att det inte finns nåt gfx-kort. Piper det inte är risken stor att mobo:t pajjat.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

JA, pc 2100 ddr ska funka till ett intel system oxo

Permalänk
Medlem

Hur lyckades du döda det?
Inte AMD:s fel i alla fall och det kan lika väl hända med ett P4 system så.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Hmm.. har testat lite nu och kommit fram till att det är moderkortet som gick, så ja behåller nog AMDn, får leta reda på nått fint kort till den då...

Tack för alla svar....

Visa signatur