Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vilken mobiltelefon med touch skärm?

Permalänk
Medlem

Vilken mobiltelefon med touch skärm?

Hej hej!

Jag är ute efter en ny mobil och tänkte köpa en med touch skärm!
Priset har ingen betydelse. Vilken skulle ni köpt?

Om inte mobilen ni skulle köpt står med i valen ovanför skulle jag uppskatta om ni kunde skriva den som ett inlägg också.

Motivera gärna varför jag just ska köpa ert förslag.

Med vänliga hälsningar,
Ghiabi

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle satsat på en HTX Diamond 2, har själv den första generation och den är helt underbar! tror knappast att de har gjort den sämre iaf

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

rent spontant skulle jag ta Nokia 5800.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

iPhone här, finns ingen annan telefon/pryl med bättre touchskärm...
den är så himla enkel att använda, man behöver inte trycka hårt på skärmen som man måste på andra telefoner...

Permalänk
Medlem

Ryktas ju om en uppdaterad iPhone i sommar.

Kanske är värt att vänta?

Permalänk

Har en LG Renoir. Super telefonen enligt mej:) SE Xperia e den andra ja skulle vilja ha. Båda e typ lika bra och snygga:) skiljer dock 1500 i pris:/

Permalänk

Är nästan säker på en ny Iphone i sommar då kmr man bla. kunna spela in video med den, inte helt säker dock bara ett ryckte som går på macworld. Jag ska vänta till dess iaf tkr det är värt väntan ;P

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem

om inte priset är nåt problem för dej kanske du skulle ta att kolla in nokia n97?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Inte funderat på att invänta HTC Magic?

Permalänk

Jag röstar också för magic:P

Permalänk
Medlem

Touch diamond 2 !!

Precis skaffat min och den är underbar! (mycket bättre lur än touch diamond)

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en Iphone 16Gb och är h*lvetes nöjd. Har haft en N82 och den är förvisso kvar men kommer inte användas. Vill inte sälja den heller för man får inget för den. Med alla program du kan ha till Iphone och touchskärmen så är den oslagbar!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

Skulle nog själv valt Diamond 2. Då användarmöjligheterna är oändliga.
Med Diamond 2 kan du även spela in videos från start likväl, kunde du redan med den äldre

Annars är Palm Pré ett alternativ.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Jag som gillar Symbian tycker Omnia HD är mycket attraktiv och kanske det bästa som finns på marknaden. Den börjar strax släppas och det gör även Nokia N97 som jag kanske slår till på. Spelar priset ingen roll tycker jag du ska byta ut Nokia 5800 mot N97. Däremot rekommenderar jag många att köpa Nokia 5800 pga det numera låga priset. Iphone är häftigt men jag kan tyvärr ej tänka mig den så länge dess kamera ej kan konkurera med de bästa på marknaden. Min Nokia N82 tar mycket bra bilder!

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
iPhone här, finns ingen annan telefon/pryl med bättre touchskärm...
den är så himla enkel att använda, man behöver inte trycka hårt på skärmen som man måste på andra telefoner...

Dock har både HTC G1 och HTC Magic sådan skärm. Och den kommande Samsung I7500 kommer också ha en kapacitiv skärm. Ryktades ju om att Nokia ska släppa en telefon som i princip är en 5800 med kapacitiv skärm. Förhoppningsvis släpps kommer fler tillverkare ta efter, kapacitivt är mycket smidigare och mer responsivt än resistivt.

Och våga inte kalla det för iPhone-skärm likt Mobil och sån dynga.

Jag skulle rösta på Magic, även om inte det är ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Är själv i samma sits och siktet helt inställt på HTC Magic. Vill man bo bakom murar kan ju annars iPhone vara ett alternativ

Grymst sugen på att testa Android och dessutom ser Magic riktigt sexig ut. Mitt enda aber är att man kanske får vänta lite på tex GPS navigatorer och andra program som kanske inte alltid finns till Android. Men å andra sidan behöver man en månad eller två på sig för att leka av sig lite

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Avstängd

Omnia HD, enligt mig, finns det ingen bättre mobil än den
Snygg, kraftfull, sjuk skärm, kameran @ 8.1 MP, osv osv

Visa signatur

[email="tjockisen@live.se"]E-POST[/mail]

Permalänk
Medlem

5800 helt klart. Finns inget prisvärdare än denna telefon idag.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]