Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleanton
Har det någon betydelse om jag beställer från dustin eller inet? acer aspire timeline 1810TZ

Det verkar som Dustin har Bluetooth men inte Inet. Frågan är om det stämmer, allt annat verkar ju vara samma. Ni som har köpt vad är det som gäller?

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min svarta från Inet idag, och blåtand har jag, så det verkar inte stämma.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Det verkar som Dustin har Bluetooth men inte Inet. Frågan är om det stämmer, allt annat verkar ju vara samma. Ni som har köpt vad är det som gäller?

Beställt från inet, har diamon black och blåtand.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Ingen som vet nått om den röda?

Permalänk
Medlem

Hoppas få hämta ut min imorgon, från inet, så den är nog svart den med

Använder ni blåtand på era? tycker det verkar ganska onödigt...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N0tepad
Hoppas få hämta ut min imorgon, från inet, så den är nog svart den med

Använder ni blåtand på era? tycker det verkar ganska onödigt...

Klart man använder blåtand. Jag för över bilder/filer till och från mobiltelefonen. Sen så har jag ett Samsung hemmabiosystem som tar emot musik via blåtand, funkar riktigt bra att köra t.ex. spottify.

Visa signatur

_____________________
HP Pavillion 9095 - AMD Turion 64 X2 1.8 GHz (TL-56), 2 GB Ram, Nvidia GeForce Go 7600 256 MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megnelion
är t.ex. inte den här betydligt bättre processor, och i övrigt ganska liknande specs?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480541
är inte den i såna fall ett bättre köp?

Processorn i Acern är antagligen lite långsammare, men batteritiden betydligt bättre. Sedan är Acern mer designad dator, känns som de försökt designa den för att lika en MacBook medan dell:en har en mer tråkig design menad för företag.

Ett plus för dellen är att den går att få med matt skärm. Men som sagt, det är mest en fråga om vad man ska använda datorn till, personligen tror jag att en Dell passar mina behov bättre än Acer:n då jag mestadels vill ha datorn till arbete.

Visa signatur

Daniel

Permalänk

Hej en fråga till er som har köpt 1810tz, vad är det för slags minne den kommer med? Är det DDR II eller DDR III? PÅ vissa ställen hemsidor står det DDR III.

Permalänk
Medlem

CPU-z rapporterar DDR2 i min.

EDIT: Testade att installera GTA 3 på min 1810tz, flöt faktiskt på bra, körde bara runt lite på första uppdraget (på batteri!), vet inte riktigt vad den har för systemkrav för att flyta men är imponerad med prestandan! Tror en hel del lite äldre spel funkar bra på 1810tz.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Hur är det med 3810tz då? Har den också ddr2 fast det står ddr3?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleanton
Har det någon betydelse om jag beställer från dustin eller inet? acer aspire timeline 1810TZ

Kan alltid rekommendera Dustin framför Inet av egna skäl efter personliga erfarenheter med Inet, och studenrabatt=gratis frakt och rabatt på många varor (tyvärr inte 1810TZ :/ )

Permalänk

okej, dustin blir det

Permalänk

Jag är sugen på 15,6", men finns den bara som Core 2 Solo, hur stor skillnad är det jämfört med duo processorn?

Någon som vet ifall det kommer någon model med SSD-hårddisk?

Permalänk

Har timeline 1810TZ ett kensington låshål?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleanton
Har timeline 1810TZ ett kensington låshål?

Japp

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur hög upplösning man får ut av 13.3"aren till extern skärm? Då via HDMI (kan vara kul att veta via VGA med).

Är det möjligt att köra dualscreen med extern via HDMI och inte en kopia på båda skärmarna?

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Medlem

Har ni sett om nån leverantör får in den RÖDA Acer Aspire TimeLine 1810TZ snart ?

Permalänk
Medlem

Inte i sverige nej. Har bara sett diamond black.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Hm .. skit. Måste beställa från annat land då kanske .

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xintron
Är det någon som vet hur hög upplösning man får ut av 13.3"aren till extern skärm? Då via HDMI (kan vara kul att veta via VGA med).

Är det möjligt att köra dualscreen med extern via HDMI och inte en kopia på båda skärmarna?

Jag kör 720p på projektorn och 1366*768 på datorn samtidigt. Dock bara utökat skrivbord på projektorn, så inga ikoner eller så där
Testade även 1080p samtidigt och det fungerade i mitt fall.
Ljudet ut fungerade på analog även om jag samtidigt kopplade in HDMI, kan ju vara bra att veta för de som ska köra projektor/TV.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag kör 720p på projektorn och 1366*768 på datorn samtidigt. Dock bara utökat skrivbord på projektorn, så inga ikoner eller så där
Testade även 1080p samtidigt och det fungerade i mitt fall.
Ljudet ut fungerade på analog även om jag samtidigt kopplade in HDMI, kan ju vara bra att veta för de som ska köra projektor/TV.

Du har ingen extern skärm där du kan se vad du kan få för upplösning?

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xintron
Du har ingen extern skärm där du kan se vad du kan få för upplösning?

Nope, endast möjlighet att testa 720p/1080p som båda fungerar utan att påverka datorns inbyggda skärm. Vad ska du ansluta via HDMI som vill ha högre upplösning? Via VGA är det väl knappast lönt att köra högre än 1080p, kvaliteten borde bli lidande.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Nope, endast möjlighet att testa 720p/1080p som båda fungerar utan att påverka datorns inbyggda skärm. Vad ska du ansluta via HDMI som vill ha högre upplösning? Via VGA är det väl knappast lönt att köra högre än 1080p, kvaliteten borde bli lidande.

Hade tänkt köra via extern skärm när jag jobbar för att få större skärmyta och dubbla monitorer.

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xintron
Hade tänkt köra via extern skärm när jag jobbar för att få större skärmyta och dubbla monitorer.

Ska du splitta signalen i efterhand för att på så sätt använda dubbla eller hur menar du att du ska ansluta dem?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ska du splitta signalen i efterhand för att på så sätt använda dubbla eller hur menar du att du ska ansluta dem?

Jag ska använda en extern skärm tillsammans med datorns, därav två skärmar totalt. Vill bara veta hur stort man kan få det eftersom upplösningen på den externa behöver vara hög, gärna 1600x1200.

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xintron
Jag ska använda en extern skärm tillsammans med datorns, därav två skärmar totalt. Vill bara veta hur stort man kan få det eftersom upplösningen på den externa behöver vara hög, gärna 1600x1200.

Jag fick fasta alternativ att välja på under inställningar, kan kolla nästa gång om 1600*1200 är med.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av myrn
Har ni sett om nån leverantör får in den RÖDA Acer Aspire TimeLine 1810TZ snart ?

Denna återförsäljare kanske: http://www.datorkraft.se/product_info.php?products_id=273695

Permalänk
Medlem

Skulle man tjäna mycket på att uppgradera 1810TZ till 4 GB minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av myrn
Hm .. skit. Måste beställa från annat land då kanske .

Prioriterar du verkligen färgen framför svensk tangentbordslayout? Hade stört mig nåt förbannat på att det står "fel" tecken på tangentbordet. Inte för att det är jobbigt (sitter just nu vid flickvännens ryska dator) men just för att det är fel tecken.

Beställde en 1810TZ från Dustin nyss, lite orolig för att jag ska tröttna på storleken, men samtidigt är det ju pga storlek/prestanda/pris jag köper den

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av myrn
Hm .. skit. Måste beställa från annat land då kanske .

Du kanske kan köpa en svart och en flaska sprayfärg. Sedan skruvar du isär datorn och de delar som du vill måla lägger du löst och sprayar på:)