Microsoft stoppar stora netbooks

Permalänk
Hedersmedlem

Senast jag köpt dator var en laptop på 15" för 2995kr UTAN OS. Önskar alla datorer kunde säljas utan OS!

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Första gången jag verkligen håller med MS och Intel...

EDIT: Varför....Jag har följt den marknaden ganska väl och sett vad den går...Små billiga datorer med atom proc eller dyl...Vad har hänt, jo de ökar skärm storlek och behåller billiga kretsar..och säljer dessa typ nu med samma pris som notebooks helt plötsligt...De lurar konsumenten helt totalt...Men samtidigt ska inte MS sätta åt hårvarutillverkare att de inte vill använda windows i sina paket...Och Intel ska fan inte ligga åt MS sida då tillverkare vill sälja netbooks med linux eller annat system...Dessa två företag får inte sammarbeta...Har för mig att Amerikansk lag redan har gjort det tydligt en gång då de fick splittras...eller har de glömt bort det....?

Så som de de flestaföretag kom överens om att 7,8,9 10 tum's datorer har rätt att köra de billigare kretsarna samt hålla ett lågt pris håller jag med om...Allt över dessa får inte kalla netbooks...

Permalänk
Medlem

Jaja de flesta borde insett vilken dynga xp var på netbooks vid det här laget, så de får nog endå inte sälja nå mer med windows. 2 min start tid istället för 7s med Linux, bara en av horibla windows grejerna.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Så i vilket segment tycker du de 12" som har samma prestanda som netbooks tillhör?

Jag anser att de tillhör netbook segmentet.

Jag skrev det inlägget som svar till LennyV's inlägg där han klagade på att det skulle bli för stort gap mellan netbooks och vanliga laptops om netbooks begränsades till 10", inte att det var så nu.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

netbook med 12" skärm??! Det är för fan ingen netbook!!

Netbook ska självklart inte vara större än 10" och kosta över 3000kr!!!

Microsoft sätter bara käppar i julen för sig själva efterssom lunux då kommer finnas på datorer mellan netbooks och laptops. smiiiiiidigit...