Permalänk
Medlem

Ännu mer problem

Har suttit och försökt lösa detta med bluescreen sen i går men inte funnit någon lösning så jag bestämde mig att göra en total fabriksåterställning.

Nu mitt i återställningen när jag satte in skiva två så får jag bluescreen igen.
Vad gör man nu då mitt i en återställning??? antar att allt är utblåst nu...

Det står att jag skall: Run CHKDSK /F to check hard drive corruption and then restart your computer.

Snälla hjälp behövs verkligen nu.

Permalänk

vad står det på din bluescreen? om det står ungeför

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL så är det med stor chans ditt ramminne som e korrupt

testa att åteställa med en minnessticka i taget, om en inte fungerar så kan du testa en annan av dom som du har.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Vet inte om det stått just så där men längst ner på texten har det stått något om memory så jag skall testa och byta ut dom.

Det är ju bara någon månad sedan jag bytte ut minnesstickorn, dom gamla satte jag i en annan dator så jag kan ju testa med lite olika.

Permalänk
Medlem

men kör CHKDSK /F så lär hd´n repareras, antagligen i konsolen eller via en XP boot diskett.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.