Permalänk
Medlem

Spelskärm 24" ~ 2000-4000kr

Hej!

Jag håller på att bygga ihop en gaming rigg, och jag tror knappast att det är värt pengarna att köra den på en tre år gammal 19" HP skärm:P

Därför behöver jag er hjälp för att välja den bästa spelskrämen på 24" mellan 2000-4000kr. Den behöver inte kosta 4000kr, det är bra om den är lite billigare än så.

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem

Har själv E2400HD och är skitnöjd. Ingen ghosting eller input lagg. Den är dock 16:9 men de flesta spel stödjer detta.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Låter bra, har hört att det ska vara en bra skärm men ville vara säker!:)

Har du någon aning om var man kan få tag på den relativt billigt?

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem

2400hd finns ju inte till salu knappt någonstans längre

Permalänk
Medlem

Varför inte?:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
Varför inte?:(

Den har väl ersatts av nyare skärmar nu. T.ex BenQ G2411HD tror jag den heter. Var själv rätt sugen på E2400HD när komplett sålde den så billigt men dum som jag var väntade jag för länge :/

Har själv kollat på BenQ's G-modeller nu men det är lite luddigt... Det finns G2410HD, G2411HD (den enda skillnaden jag ser mellan denna och G2410HD är att 11:an har HDMI och hörlursutgång) och G2411HDA (saknar DVI så den är inget att rekommendera).

10-modellen har blank yta medan 11:an har matt. Ska nog själv köpa en G2410HD då den verkar vara riktigt bra och jag klarar mig utan HDMI.

Visa signatur

Antec 300 | Chieftech 500W | Asus P5K3 Deluxe | Intel E8400 (@ 4,0 GHz)/TRUE | Corsair XMS PC10600 DDR3 4GB | Asus 8800 GT 512MB (@ 720/1620/1010)/Accelero S1 REV2 | WD 160 GB + WD 500 GB | BenQ G2412HD x2
Asus eee PC 1008ha

Permalänk
Medlem

Jag har kollat in de tre skärmarna du tipsade mig om, och jag valde G2411HD eftersom den är matt och har HDMI port.

2500, precis vad jag hade tänkt mig!:D Synd bara att det inte finns några användarbilder från den, gillar att se hur den ser ut i verkligheten. Alla vet ju att bilderna som de tar är gjorda för att den ska se mycket bättre ut än vad den gör egentligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har kollat in de tre skärmarna du tipsade mig om, och jag valde G2411HD eftersom den är matt och har HDMI port.

2500, precis vad jag hade tänkt mig!:D Synd bara att det inte finns några användarbilder från den, gillar att se hur den ser ut i verkligheten. Alla vet ju att bilderna som de tar är gjorda för att den ska se mycket bättre ut än vad den gör egentligen

Kolla på Google! Där finns några stycken iaf tror jag.

På prisjakt och andra sidor står det att G2410HD har en högblank skärmyta men jag tror att det bara är ramen. Kollar man på BenQ's hemsida ser det verkligen ut som det. Någon som kan bekräfta detta?

Visa signatur

Antec 300 | Chieftech 500W | Asus P5K3 Deluxe | Intel E8400 (@ 4,0 GHz)/TRUE | Corsair XMS PC10600 DDR3 4GB | Asus 8800 GT 512MB (@ 720/1620/1010)/Accelero S1 REV2 | WD 160 GB + WD 500 GB | BenQ G2412HD x2
Asus eee PC 1008ha

Permalänk

Nån som sitter med en bra 24" och kan rekommendera någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeah_dude
Nån som sitter med en bra 24" och kan rekommendera någon?

Om du läser lite ur tråden så ser du att vi pratat om E2400HD som är påväg att säljas ut ur butikerna eftersom att G2410HD, G2411HD och G2411HDa ska ta över E2400HD plats.

Så valet står mellan den lite dyrare G2411HD och den billigare med högblank yta och som saknar HDMI. Välj utifrån vad du känner att du vill ha och vad börsen (plånboken) klarar av.

Visa signatur

Permalänk

Har en Dell S2409W och tycker den är riktigt bra och snygg.

http://www.dustinhome.se/pd_5010314042.aspx

Permalänk
Medlem

Jag är inte så mycket för Dell, har dålig erfarenhet av dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tyvärr, men jag kommer att välja G2411HD.

Visa signatur

Permalänk

Jag sitter idag på en 6 månader gammal E2400HD. Eller sitter o sittter, den är inne på reperation... Inte alls speciellt nöjd med BenQ då den blöder under och överifrån, den är ful och den har värdelösa inbyggdahögtalare.
Det är iaf min erfarenhet~~

Permalänk
Medlem

Jasså, kan ju vara så att du fått ett måndags exemplar med tanke på att den är inne på reperation?

Så blödningen är inte att ta med i räkningen, tycker man att man har ett dåligt exemplar och vill byta så är det väl bara att köra på öppet köp?

Jag kollade mest på hur skärmytan såg ut, ska kolla mer på designen och sånt imorgon. Jag gillar inte produkter som ser ut som en spegel som man måste torka hela tiden för att de inte ska vara fulla med fett fläckar. Fast jag har funderat på att välja T240 istället, snubben på butiken sa att det var en bättre skärm som hade jätte bra färger och är skarpare än G2411HD. Vet dock inte inte om det stämmer, gör det?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jasså, kan ju vara så att du fått ett måndags exemplar med tanke på att den är inne på reperation?

Så blödningen är inte att ta med i räkningen, tycker man att man har ett dåligt exemplar och vill byta så är det väl bara att köra på öppet köp?

Öppet köp gäller inte bruten förpackning, har läst på andra recensioner att skärmen blöder. Speciellt om man inte har på dynamisk konstrast.

BenQ är ett lågbudget märke är det jag försöker säga, bara så att du vet

Permalänk
Medlem

sitter med en ASUS VK246H som är gudomlig! den har VGA, DVI och HDMI och 1080p, har haft skärmen sen december och är super nöjd.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar inte på att du säger att den är dålig för att hjälpa mig, tror absolut inte att du är här för att förstöra för mig!

De här grabbarna verkar inte tycka att det är något problem med skärmen:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=392553

Visa signatur

Permalänk

Oavsett dina erfarenheter så värderar jag Dell högre än BenQ det är en sak som är säker. Enligt mig är BenQ ett lågvattenmärke...

Permalänk

Hur kan ingen ha rekomenderat samsung än???
Har en Samsung SyncMaster 2433BW och är super nöjd.
Riktigt bra bild och fin fin upplösning, snygg e den också:)
2500 kr billigaste på prisjakt!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364392

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Jag får så extremt varierad respons här så jag inte har en aning om vad jag ska ta mig till. Alla säger att just deras skärm är skit bra, svårt att välja då!

Jag förstår inte varför folk klagar på BenQ, de använder samma paneltyp som Samsung enligt butiksbiträdet på ICD.

Jag blev tipsad om G2411HD och Samsung T240, vilken anser ni vara bäst av dem?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag får så extremt varierad respons här så jag inte har en aning om vad jag ska ta mig till. Alla säger att just deras skärm är skit bra, svårt att välja då!

Det bästa är att läsa recensioner, där får du åsikter från en person som har ganska till väldigt stor erfarenhet av att testa skärmar ingående.

Citat:

Jag förstår inte varför folk klagar på BenQ, de använder samma paneltyp som Samsung enligt butiksbiträdet på ICD.

... [/B]

Skulle säga att det finns två orsaker
1. Samsung är en gigant och pumpar ut enorma summor på marknadsföring.
2. Många köper Samsung och det bidrar till hypen, de får väldigt mycket gratisreklam till skänks från sina kunder.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tack Jonte, jag hittade en recension av G2411HD som gav den 88, minus för att inte HDMI kabel och för att den inte går att vrida utan bara luta.

Personligen så bryr jag mig inte om det inte finns med en HDMI kabel eftersom att jag har en liggandes, angående att den inte gå vrida så spelar det inte mig någon roll. Jag kommer köpa den här skärmen, jag kan inte hålla på och ändra skärm efter vad alla rekommenderar. Den här fick två tior på prisjakt och 88% av ett pro, det duger för mig!

Over and out, sålänge inte någon har något de vill säga?:)

Visa signatur

Permalänk

Vad tror ni om Fujitsu Amilo SL3260W jämfört med Benq G-serien? Dom har ju bra pris på den just nu. Är det värt dom extra kronorna för att få en 26-tum skärm? Jag ska ha den främst till spel. Vill inte uppleva några brytningar i bilden.

// Fabbe

Permalänk

Skall själv inskaffa en 24" skärm.
Vad säger folket om Samsung 2443BW?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinJi
Skall själv inskaffa en 24" skärm.
Vad säger folket om Samsung 2443BW?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Hur kan ingen ha rekomenderat samsung än???
Har en Samsung SyncMaster 2433BW och är super nöjd.
Riktigt bra bild och fin fin upplösning, snygg e den också:)
2500 kr billigaste på prisjakt!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364392

Så säger iallafall Ninjagrisen!

Jag förstår inte vad vissa har emot BenQ, jag har hört mängder av folk som säger att BenQ är skit bra och G2411HD har fått bra omdömmen, så var god att förklara varför det skulle vara epic failure att köpa en sådan skärm!

EDIT: Vad är det för skillnad mellan G2411HD och G2412HD?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Vad är det för skillnad mellan G2411HD och G2412HD? [/B]

G2411HD
http://benq.com/products/LCD/?product=1457&page=specification...

G2412HD
http://benq.com/products/LCD/?product=1489&page=specification...

Skulle vara intressant att veta vad det är för input lag på dessa...

Permalänk

Den nya "serien" BenQ verkar vara mycket stabilare då de vinner best in test och får super recensioner.
Dom gör antagligen allt de kan för att få bort lågbudget stämpeln, du kommer säkert få det sket bra med din nya monitor.

*håller tummarna och hoppas att du inte får några döda pixlar*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ffslqprst
Den nya "serien" BenQ verkar vara mycket stabilare då de vinner best in test och får super recensioner.
Dom gör antagligen allt de kan för att få bort lågbudget stämpeln, du kommer säkert få det sket bra med din nya monitor.

*håller tummarna och hoppas att du inte får några döda pixlar*

Tack! Nu slipper jag oroa mig för att jag gör ett dåligt köp.

Visa signatur