Permalänk
Medlem

Letar också efter en 24" spelskärm och kollade på dessa:

Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW,
Samsung 24" LCD Syncmaster T240,

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag var på ICD för ett antal dagar sen, de sa att LCD Syncmaster T240 var ett bra val. Personligen så kommer jag köpa en BenQ G2412HD, BenQ har dessutom teknik från Samsungs paneler om jag inte minns fel.

Båda skärmarna är bra, kolla på prisjakt för info om pris och för recensioner

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kizzy
Letar också efter en 24" spelskärm och kollade på dessa:

Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW,
Samsung 24" LCD Syncmaster T240,

Vad tycker ni?

2443BW eller en BenQ, hade helst tagit en BenQ faktiskt. Den som nämns i inlägget ovan.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Jag e nöjd med min Samsung T260. Mycket trevlig sak, även om det e TN-panel

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en Benq G2412HD, hade också hört många delade åsikter men jag är riktigt nöjd, överträffade mina förväntningar!

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Skönt att höra!:)

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man köpa en skärm som har upplösningen 1920x1080??

Så extremt ihoptryckta ushhh!!!

Köp 1920x1200 ffs =D

Permalänk
Medlem

Ihoptrycka?:S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mm skärmar med 1920x1080 i upplösning är för mycket widescreen enligt min mening.

Ihoptryckta på höjden om man säger så

Permalänk
Medlem

Aha, ska till databutiken vilken dag som helst. Ska ha det du sa i åtanke då jag snackar med butiknissen!:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en BenQ G2411HD idag, tvivlar inte på att jag kommer bli nöjd. Kan skriva min uppfattning om skärmen när den har kommit.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Okej, vad bra!:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håll dig undan Samsung! Inte för att deras skärmar är dåliga - men deras support som ligger på ett företag som heter Anovo är helt värdelös. Om din skärm går sönder är risken större att du får tillbaka en skärm som är mer sönder. Jag har fruktansvärt dåliga erfarenheter av dem, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jo, jag ska ju välja en BenQ skärm så jag kommer inte behöva ha med dem att göra. Frågan är bara om BenQs support är bättre:P

Lite skoj när man ber om tips, man får folk som älskar Samsung och folk som inte lika fullt älskar dem. En del säger att BenQ är bra, andra avskyr dem. Ungefär som om man får 5-6 alternativ, alla är bra, och alla är rent skräp också:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har en 4-5år gammal Samsung 940b 19" själv som jag är rätt nöjd med. kan inte säga något om service men anovo kör väl rätt många företag med för service? har haft mobilen hos anovo ett flertal gånger bland annat. är själv inne på en Benq M2400HD. ska byta ut storburken mot en mindre ion-maskin snart och M2400HD verkar vara den enda benq 24" med högtalare,inbyggd webcam samt usb-hubb. passar mig som handsken. ljudet i högtalarna är förmodligen crap men duger säkert till nåt enstaka youtube-klipp för nåt mer ska dem inte användas till här. frågan är bara om jag kan få igång den integrerade webcamen i linuxen

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

The one and only! http://www.dustinhome.se/pd_5010205993.aspx
Nej men den bästa skärmen jag har ägt for sure.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SydpoleN
The one and only! http://www.dustinhome.se/pd_5010205993.aspx
Nej men den bästa skärmen jag har ägt for sure.

Vilken person i sitt sinnes fulla bruk köper en TN-panel för dom pengarna?

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

5K för en TN panel? Glöm att jag bryr mig om den skärmen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon mer skillnad på G2411HD och G2412HD än att G2412HD är 0,4" mindre?
Hur kommer det då sig att folk köper G2412HD mer än va de köper G2411HD även fast G2412HD är mindre och en hundring dyrare?

I am confused

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
5K för en TN panel? Glöm att jag bryr mig om den skärmen!

Jag undrar lite angående TN och IPS. Vad är egentligen skillnaden?
Är det inte bara att bilden blir bättre från sidan? (eller vad man ska säga) Hoppas ni förstod.

Jag har iaf en ASUS MK241H med TN-panel och den kostade 4 600 när jag köpte den, lite billigare nu. Jag skulle aldrig byta ut den mot någon annan skärm (utom mot en 30" 2560x1600-skärm).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278027

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag undrar lite angående TN och IPS. Vad är egentligen skillnaden?
Är det inte bara att bilden blir bättre från sidan? (eller vad man ska säga) Hoppas ni förstod.

Jag har iaf en ASUS MK241H med TN-panel och den kostade 4 600 när jag köpte den, lite billigare nu. Jag skulle aldrig byta ut den mot någon annan skärm (utom mot en 30" 2560x1600-skärm).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278027

TN-paneler är de snabbaste och billigaste panelerna.

Du får dåliga betraktningsvinklar, dåliga färger och blödningar i utbyte mot en liiite snabbare skärm.

Inte värt pengarna imo.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
TN-paneler är de snabbaste och billigaste panelerna.

Du får dåliga betraktningsvinklar, dåliga färger och blödningar i utbyte mot en liiite snabbare skärm.

Inte värt pengarna imo.

Ok.

Men jag undrar varför man ska ha bra betraktningsvinkel Man kollar väl ändå rakt på skärmen? När man kopplar ihop 3 skärmar vinklar man väl de yttersta lite, men knappast så mycket att man ser någon skillnad.

Tycker också att färgerna är fantastiska på min, så jag behöver inte bättre.

Med blödningar vet jag inte vad du menar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Ok.

Men jag undrar varför man ska ha bra betraktningsvinkel Man kollar väl ändå rakt på skärmen? När man kopplar ihop 3 skärmar vinklar man väl de yttersta lite, men knappast så mycket att man ser någon skillnad.

Tycker också att färgerna är fantastiska på min, så jag behöver inte bättre.

Med blödningar vet jag inte vad du menar

Du sitter rakt framför men det blir färgskillnader även där, små, men de finns där. Sitt rakt framför skärmen, sen kollar du rakt fram, sen flyttar du huvudet så det blir rakt fram på andra ställen, det blir små färgskiftningar.

Anledningen till att du tycker färgerna är bra är för att du aldrig har sett på en bättre panel.

Blödningar, det läcker igenom ljus på kanterna. BLB.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89

Anledningen till att du tycker färgerna är bra är för att du aldrig har sett på en bättre panel.

Det förstår jag, dock känns det inte som om jag behöver bättre.

Permalänk
Medlem

Någon som vet skillnaden förutom storleken på de 2 jag skrev om?
I och med att 12an har högre nummer undrar man om den e nyare, även fast den e mindre?

Permalänk
Medlem

Det är ingen större skillnad mellan G2411HD och G2412HD.

Jag har valt att köpa G2412HD, mest pga. att den är 200 kr billigare på Inet där den dessutom är helt frakt fri.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har testat Eizo 24" LCD FlexScan S2401WSH Grey?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=443448 , ganska billig för att komma från eizo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
Det är ingen större skillnad mellan G2411HD och G2412HD.

Jag har valt att köpa G2412HD, mest pga. att den är 200 kr billigare på Inet där den dessutom är helt frakt fri.

Ja, HDMI 1.3 på G2412HD också vad jag kan läsa mig till ..

Permalänk
Medlem

Saksamma, my time here is due.

Använd tråden för att tipsa varandra nu eller stäng den / låt den dö.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinJi
Skall själv inskaffa en 24" skärm.
Vad säger folket om Samsung 2443BW?

Jag har en sån skärm. Har inget att klaga på. Hur nyd som helst.

Visa signatur

Coolermaster Cosmos S - Coolermaster realpower 850 W psu - 4Gig Crosair pc 8500 - Asus P5Q Motherboard - Intel Core Duo 8500 With - Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet Cpu Cooler - XFX gtx 260 xxx - Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty