Live messenger 2009 problem
Har nu i två timmar svurit och dragit mig i håret och förbannat Messenger, microsoft och allt vad M$ heter.
Jag körde med MSN/messenger/vad ni nu vill kalla det 8.5 och idag beslöt jag mig för att uppgradera då programmet hade börjat fula sig. Mina meddelanden kom inte fram till dem jag skrev till.
Jag klickade på rutan som uppmanar mig att uppdatera och programmet installerades.
men här var det något lurt, när jag drog igång Messenger så dök det upp två aktivitetsikoner i aktivitetsfältet. Gick heller inte att förminska till systemfältet. konstigt tänkte jag men drog hem A-patch och patchade skiten. Men samma problem var kvar.
Tänkte att jag skulle avinstaller och prova installera om men inte fan gick det, är tydligen för enkelt ifall man har en uninstall-ikon...
Hur som, googlade och sökte här på forumet och fick ändå bort programmet. Det finns ingenstans att hitta på datorn, men när jag kör installern så säger den att jag redan har messenger.
Googlat runt mer men inget hjälper mig. Jag kan heller inte installera msn 8.5...
Nu är jag übertrött på mesenger och vill ha bort allt för gott (kört CCleaner, klickat runt i registret etc).
Det jag använde messenger till var för att prata med folk, ibland camma och skicka filer då och då. Viktigt var även möjligheten att köra flera instanser samtidigt.
Hur får jag bort alla spår av messenger och finns det något annat program som uppfyller de behov jag har?