Permalänk
Medlem

Hörlurar under 500

Hej

Kan ni rekommendera ett par hörlurar för under 500kr? De ska vara till datorn och främst användas för Spel, kanske film och musik ibland. De får gärna klara flerkanalsljud.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

AKG 518 dj ska ha bra ljud i den prisklassen. de ska däremot trycka ganska hårt mot öronen. kolla in siten Head-fi så kan du få reda på mer om hörlurar.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Tack för länktipset, den sidan verkar bra! Ang. AKG 518 så vill jag nog ha lite bekvämare hörlurar om de nu trycker mot öronen.

Permalänk

AKG K518 DJ.

Väldigt bra ljud i dem! Problemet med att dem trycker mot öronen är mest om du har glasögon, det känns inte alls lika mycket om du inte har glasögon. Dock så kan jag väl säga att det inte är så hemskt som det låter, lurarna töjer ut sig också efter några veckor så dem inte trycker lika hårt. Jag tycker att det är värt besväret för ljudet man får.

Permalänk
Medlem

Kan själv tipsa om AKG 514 sitter runt öronen och inte ovanpå som 518 (om jag minns rätt) finfint ljud. Den enda nackdelen är att basen kunde varit lite starkare, men det är såklart en smaksak.

Permalänk
Medlem

AKG K518 DJ, är de heltäckande lurar? De ser lite små ut.

Vad tycker ni om Sennheiser HD215? De kostar 528kr på inet vilket är lite dyrt men jag kan väl kosta på mig det om det är värt det. Men jag har läst att basen är lite svag på dessa och bas är ju alltid bra o ha i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
AKG K518 DJ.

Väldigt bra ljud i dem! Problemet med att dem trycker mot öronen är mest om du har glasögon, det känns inte alls lika mycket om du inte har glasögon. Dock så kan jag väl säga att det inte är så hemskt som det låter, lurarna töjer ut sig också efter några veckor så dem inte trycker lika hårt. Jag tycker att det är värt besväret för ljudet man får.

Okej! att dom inte trycker för dom som inte har glasögon va bra för mig, har nämligen tittat på dom själv. har testat dom lite i butik o där tryckte dom inte har bara hört att dom ska trycka på diverse forum(dessa måste vara glasögon ormar;))