Ni med "Striker II Formula", BIOS-inställningar?

Permalänk
Avstängd

Ni med "Striker II Formula", BIOS-inställningar?

Hej där, Denna tråd passar sig både i "Moderkortsforumet" och "OS-forumet" men jag lägger den här. Har haft och har fortfarande stora problem med att omformatera ifrån XP Home edition till Vista utlimate 64-bit. Har testat att bränna nya skivor och installera både ifrån BOOT och ifrån skrivbordet, dock inget har fungerat. Väntat i timtal utan att installationen fortsatt. Kan även nämna att jag har flashat mitt BIOS till senaste och uppdaterat mitt nuvarande system till SP3, och inte fungerar det ändå. Även testat med att köra med både 1,2 och tre minnesstickor.

Då jag nyligen inköpt mig 4gb i ram så vill jag ha Vista 64-bitsversionen såklart.

Moderkortet jag änväder är ett Striker II Formula, helt nytt och det mesta inne i BIOS är inställt som Default. Har en Seagate 320 GB med SATA-anslutning. Också testat att installara med en annan HDD, ingen skillnad tyvärr. Har också fått bekräftat att det ska fungera att köra Vista och Windows 7 med denna mammabräda.

Är det någon som har eller har haft samma problem som jag och som vet vad man ska ha för inställningar i BIOS för att det ska fungera? Har testat det mesta.. så tänkte att det kan vara något i BIOS som måste ändras.

Skriv gärna de inställningar som rör BOOT som ni har.

Min Spec: Striker II Formula, Intel Core Duo 2 E6600 @ 2.4 GHZ, Geforce 9800GT, NorthQ agg 550 W, 4 Gb ram Corsair.

MVH Jacob.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som tidigare har det sagts att installation av 64Bit OS med 4GB ram kan ställa till med problem så ta ut iaf en sticka och pröva igen:)...

Inställningar för boot, tja dvd först och systemdisken som andra enhet, och koma ihåg ska du partitionera är det bäst att bara skapa en för OS först och resten sen.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det inte menar du? Var slutar det fungera? hur långt kommer du? Typ samma fråga 3 gångermen jag vill ha svar på den

Permalänk
Avstängd

Har testat med både en och två stickor i taget, blir mäkta förvånad om det skulle fungera med tre stickor då jag testat allt jag kan i princip.

Och ja johanox. Installation ifrån BOOT så kommer jag till nån jäkla ruta som säger att jag inte har drivrutiner för min hårdvara eller vad det är, rutan kommer upp en halvtimma efter språkrutan har poppat upp. Installation ifrån skrivbordet så kommer jag till "Installing updates" och det fastnar där verkligen, har väntat i fem timmar utan att det hänt någonting..

Tja.. förslag? Blir fan illtokig! Antar att jag snart får köpa äkta Vista -.-'
Störande då det verkar fungera för alla andra.
OBS. Har ett helt nytt moderkort.