Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artemis
Ja den passar.

Va va det där om att det var problem med att installera på i5 då? Skickade de med fel moduler i de första versionerna eller ngt?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

jag tror inte de fanns någon backplate från början utan man va tvungen köpa de separat från corsairs hemsida eller nått i den stilen

Permalänk

Jaha på de viset

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

Tänkte bara hör med er om ni har några tankar på min idé om hur man monterar pump och radiator,
Själv tycker jag att man ska sätta pumpen Upp och ner, alltså slangarna uppåt och corsair logon upp och ner.
radiatorn ska sitta med slangarna neråt,
och varför ska det sitta så här?

Jo, de eventuella bubblorna som bildas i pumpen stannar inte i pumpen utan åker vidare till radiatorn och stannar i toppen där istället för att stanna i toppen på pumpen så man alltid har maximalt med vatten i pumpen.

låter detta idiotiskt kan ni ju citera har tänkt på detta länge och stört mig på folk som monterar på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Installerade h50 igår kväll, Blev dock inte 100 nöjd körde tidigare en Noctua (NH-C12P) till ett tidigare bygge, och måste säga att jag hade hellre köpt en noctua även denna gång för ljudskillnaden. Upplever att jag hör pumpen också.
Blir o kolla till allt en gång till...

Jag vände på kylblocket, så loggan blir upponer som nån tidigare skrivit, och den blev betydligt tystare.. Om det nu har med det att göra, Men detta går klart att leva med, ligger just nu i 52-53c i full load.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acahlon
Installerade h50 igår kväll, Blev dock inte 100 nöjd körde tidigare en Noctua (NH-C12P) till ett tidigare bygge, och måste säga att jag hade hellre köpt en noctua även denna gång för ljudskillnaden. Upplever att jag hör pumpen också.
Blir o kolla till allt en gång till...

Jag fick installera om min några gånger för att bli helt nöjd. Dock har jag inte upplevt att jag hört pumpljudet en enda gång...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Hm. Idag på morgon när jag steg upp å satte på datorn så tänkte jag efter hårdiskarna laddat klart. Vad fan är de som knastrar!

Kollade igenom och kom sedan fram till att de var min Corsair h50 själva delen som kyler cpun.

Man kan förklara lätet med att de låter lite som en hårdisk som läser. Möjligen anningen tystare.

Har inte hört detta ljudet den tiden jag haft den. De kom idag. Provade även att montera av och sätta ditt den igen med en annan vinkel men samma ljud. GRYMT irreterande ljud med tanke på att övriga fläktar är knäpptyst. Detta är de enda ljud som låter från datorn förutom hårdiskar.

Nån me liknande ljud från sin?

När jag kopplade in den när jag fick den var den helt knäpptyst ända fram tills idag!

Permalänk
Medlem

Installerade H50 i ett nytt system enligt signatur, men temperaturerna är åt helsike. Ligger runt 35-36C i idle.. 10 min med Prime, så ligger man nästan på 67-68C..

Kör allt default, då överklockning inte är aktuellt innan man fått iordning på orsaken till värmeproblemet. Kör med allting "stock" på Corsair H50 i ett Obsidian chassi + en extra fläkt i chassitaket för att dra ut varmluften.

- Har skruvat fast H50 ordentligt och den sitter bra. Fläkten på push.
- Kylpastan ska väl inte göra en sådan stor skillnad? Kylpastan som kommer med H50 är ju ändå ett Shin-Etsu som är riktigt bra. Systemet är nytt(4 dagar), så kylpastan kanske inte har bränt in ordentligt, men tycker det är för hög temp ändå.
- Pumpen ligger konstant på ca 1500 rpm enligt SpeedFan. Som det ska vara.
- Hör inget konstiga ljud ifrån pumpen heller, så man får väl utgå ifrån att den fungerar bra.

Defekt H50 eller har jag missat något fullständigt?

Tips mottages gärna..

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qramohn
Installerade H50 i ett nytt system enligt signatur, men temperaturerna är åt helsike. Ligger runt 35-36C i idle.. 10 min med Prime, så ligger man nästan på 67-68C..

Kör allt default, då överklockning inte är aktuellt innan man fått iordning på orsaken till värmeproblemet. Kör med allting "stock" på Corsair H50 i ett Obsidian chassi + en extra fläkt i chassitaket för att dra ut varmluften.

- Har skruvat fast H50 ordentligt och den sitter bra. Fläkten på push.
- Kylpastan ska väl inte göra en sådan stor skillnad? Kylpastan som kommer med H50 är ju ändå ett Shin-Etsu som är riktigt bra. Systemet är nytt(4 dagar), så kylpastan kanske inte har bränt in ordentligt, men tycker det är för hög temp ändå.
- Pumpen ligger konstant på ca 1500 rpm enligt SpeedFan. Som det ska vara.
- Hör inget konstiga ljud ifrån pumpen heller, så man får väl utgå ifrån att den fungerar bra.

Defekt H50 eller har jag missat något fullständigt?

Tips mottages gärna..

Idle tempen är de nog inget fel på med Load tempen verka hög för orginal eftersom jag ligger på 70 load med 4ghz och 1.4v

Jag märkte dok att när jag fick mitt modekort osv och körde Asus egna överklockning att den ställe IMC volt på 1.35 för en 3.7 ghz frekvens.

Jag kunde inte köra stabilt på 4ghz med 1.35V. Men så fort jag sänkte till 1.2V så gick datorn som drömmen i 4ghz och Tempen på Cpun sjönk 5-6 grader

Permalänk
Medlem

Står i startgroparna att köpa mig en H50 nu, efter många om och men, och istället använda min Vendetta 2:a i mitt tänka HTPC-bygge. Men undrar en sak angående push-pull-konfiguration. Är det väldigt dumt att använda två olika fläktar? I det här fallet då Corsairs PWM-styrda samt en Noctua NF-S12B? Blir det dåliga effekter av det, eller fungerar det bra?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Står i startgroparna att köpa mig en H50 nu, efter många om och men, och istället använda min Vendetta 2:a i mitt tänka HTPC-bygge. Men undrar en sak angående push-pull-konfiguration. Är det väldigt dumt att använda två olika fläktar? I det här fallet då Corsairs PWM-styrda samt en Noctua NF-S12B? Blir det dåliga effekter av det, eller fungerar det bra?

Jag kör deras orginal och en orginal chassi fläkt som en snurra 700rpm och den andre 1100

Men jag kör att när cpun få börja jobba så ökahastighet påbåda till Max. 1500 och 1600. Kanske inte optimalt. Men få byta senare till andra fläktar. Har ok temper ändå.

Permalänk
Medlem

Här finns en youtube vide på 10 sec då jag filmar och spela in ljudet från h50 pumpen. Orkade inte koppla ur fläktarna men man hör de knastrande ljudet. Tydligen känt fel.

http://www.youtube.com/watch?v=DaYulWo8vMA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sper
Här finns en youtube vide på 10 sec då jag filmar och spela in ljudet från h50 pumpen. Orkade inte koppla ur fläktarna men man hör de knastrande ljudet. Tydligen känt fel.

http://www.youtube.com/watch?v=DaYulWo8vMA

Placera om själva kylaren, t.ex. så att slangarna går ut från ovansidan och inte från undersidan som det är nu.
Du får testa dig fram tills det låter ok, funkade för mig iaf

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Placera om själva kylaren, t.ex. så att slangarna går ut från ovansidan och inte från undersidan som det är nu.
Du får testa dig fram tills det låter ok, funkade för mig iaf

Hehe satt å tänkte på de precis.. Endel videos på youtube och corsairs sida vissar att radiator slangarna hänger uppifrån radiatorn. Jag har dom nedanför radiatorn nu.

Men enligt corsair så sa dom att man ska skicka tebax den...

Permalänk
Medlem

jäkla skillnad jag fick på temps när jag satte fläktarna på min h50 som utblås ut ur chassit istället för in i chassit, gick från 4.2ghz@76-78 grader till 4.2ghz@68 grader som max i prime95. hur fan kan de komma sig? haha

Permalänk
Medlem

Slanga på ovansidan sänkte min temp med 2 grader men de jävla ljudet finns kvar! Bli att skicka tebax den till INET

Permalänk
Medlem

jag har också ett "knastrande" ljud från min pump, det ska alltså inte vara så ?? det är ju lite irriterande, har haft min i typ 1 månad, e väl bara o skicka tillbaka isf eller itne direkt så jag lider av ljudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyffhunt
jäkla skillnad jag fick på temps när jag satte fläktarna på min h50 som utblås ut ur chassit istället för in i chassit, gick från 4.2ghz@76-78 grader till 4.2ghz@68 grader som max i prime95. hur fan kan de komma sig? haha

Har du för övrigt bra ventilation då?

Jag fick tvärtom.. inblås sänkte tempen 6 grader =P Men har 2 st 140 mm som suger ut luften direkt från radiatorn

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har också ett "knastrande" ljud från min pump, det ska alltså inte vara så ?? det är ju lite irriterande, har haft min i typ 1 månad, e väl bara o skicka tillbaka isf eller itne direkt så jag lider av ljudet.

Ja de knastra precis som en slags irreterande vibration inifrån pumpen. Nån bit som slår imot nånting annat inne i den.

De är grymt irreterande för mig. Alla fläktar låter relativt tyst. Sen hör man bara de knastret .

För en kylning för 700 spänn så ska de inte finnas såna ljud. Jag skickar tebax min. Jag hoppas bara dom skicka en ny innan jag behöver skicka min. Annars står jag utan cpu kylare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Denna snubbe har samma fel

http://hardforum.com/showthread.php?t=1489596

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du för övrigt bra ventilation då?

Jag fick tvärtom.. inblås sänkte tempen 6 grader =P Men har 2 st 140 mm som suger ut luften direkt från radiatorn

tror min kylning duger faktiskt.

har noucta 120mm i botten, noucta 120mm i botten fram, coolmaster 120mm orginal i sidan alla som blåser in luft.

har 2 noucta 120mm i toppen på chassit som blåser ut luft + push/pull på radiatorn som nu blåser ut luft.

lär ju duga, och eftersom det sänkte cpun med nästan 10 grader i prime så lär det ju vara kanoners

Permalänk
Medlem

Verkar vara så att det är luft i H50, alla men vissa mer vilket gör att pumpen pajar då den går torr. Hoppas det kommer en G2 eller något som fixar de problemen så blir det h50 till nästa burk eller nå annat liknande för visst måste det vara skönt att slippa en cpukylare på nästan 1kg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Verkar vara så att det är luft i H50, alla men vissa mer vilket gör att pumpen pajar då den går torr. Hoppas det kommer en G2 eller något som fixar de problemen så blir det h50 till nästa burk eller nå annat liknande för visst måste det vara skönt att slippa en cpukylare på nästan 1kg

Ja asså nånting har ju hänt med pumpen.

Här är en till http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/1273...

Samma fel och fick den utbytt..

Hoppas man inte ska behöva vänta på en utbyttes av Inet utan dom skicka den direkt....... Men våga man skaffa en till.....Kanske lika bra å köpa en 1 kgs kylare hehe =P

Permalänk

Min dator låter en del

Fractal Define R2

2x NF-P12 - I taket Som drar ut 1000 rpm

2x NF-S12 - I Fronten Som blåser in, 1200-1300 Rpm

1x NF-P12 - Sidan Som blåser in 1000 Rpm

Corsair H50 där bak och den fläken Drar in luft också.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
hela min dator låter en del, Så jag bryr mig inte, 2 st noctua som blåser in, De med 5 blad, Sen 2 st i taket noctua med 9 blad, sen en som blåser in på sidan med 9 blad samt den på radiatorn som drar in.

Möjligt vissa inte stör sig på ljudet men rätt vad de är så sluta den funka helt.

Är grejen sönder så byter jag ut den. Betala inte 700 spänn för en halv trasig kylning =P

Permalänk

H50 e tyst, bara mina noctua som låter > en helt del :=)

Lirar wow nu, load är på 53-58

Ganska ok

Intel burn test blire minst 72+ på en av kärnorna, Då är det den som har högst temp

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
H50 e tyst, bara mina noctua som låter > en helt del :=)

Lirar wow nu, load är på 53-58

Ganska ok

Intel burn test blire minst 72+ på en av kärnorna, Då är det den som har högst temp

Få 70 grade rmed 1.4v 4ghz i intelburntest Maximum. Intel i5 750

Permalänk
Citat:

Få 70 grade rmed 1.4v 4ghz i intelburntest Maximum. Intel i5 750

Det är nice Har inte sån tur med min prolle

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Såg i temptråden att många kör med originalpastan, är den såpass bra alltså? Eller är ändå t.ex. Arctic Silver 5 att rekommendera?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

den pastan ska va bra, Men en sak är säker, Noctuas NH U12P - Se för I7 presterar bättre med dubbla fans och sen direkt utblås

Jag bytade tillbaka idag, och äntligen hade jag bra temps igen

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●