Permalänk
Medlem

Amd Xp2000+ Problem

Hej!!

Jag har ett problem med min dator. Jag har beställt ett uppgraderingspaket från komplett.se innehållande en XP2000+, MSI KT3 Ultra, 256MB DDR (333) AMD OK...tror att det är ett tredje-parts minne.

Nu är det så här att jag kunde inte installera nåt OS pga av att datorn alltid hängde sig i början av installationen...typ där WIN2k laddar in alla drivrutiner och ska byta skärmläge till där man får trycka [ENTER/RETUR] för att installera.
Jag provade att ställa ner busshastigheten till 100MHz samt minnet till 266MHz. Då fungerade det att installera WIN2K.
Nu är frågan...är det minnena som spökar ???

Jag provade att ställa in busshastigheten till 120 MHz...men då tändes inte skärmen vid omstarten. Jag misstänker att det minnena som spökar. Vore tacksam om någon hade ett svar på detta problem.

Permalänk

Vilka inställningar kör du minnet i, t.ex. cas2 och sånt?

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

Hmmm...sitter på Universitetet nu. Återkommer i eftermiddag/kväll med inställningarna.

Permalänk
Medlem

Kan säja det att jag skulle installera XP på mitt EPoX kort, men det bara hängde sig... Jag hade minnet i första platsen å där bara startade datorn om sig... Flyttade minnet till den 2:a platsen, å där gick det att starta å installera men burken var _riktigt_ instabil... Så jag fick skicka tillbaka mobot, ska få ett nytt nu i veckan...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Jag har fått min burk att gå ganska så stabilt nu. Kör fsb:n i 129 MHz och CPU:n rullar i 1.59Ghz. Inte riktigt hela vägen upp till 133MHz/1.67Ghz.
Minnena inställd i CAS 2.5

Börjar ångra mig att jag provade AMD, har alltid kört Intel förut.

Undrar om jag ska ta och ringa komplett.se

Är det nån som vet om de är bra att göra med ang support och returer ??

Permalänk

Verkar som det är många som har problem med MSI korten Vet inte om det är så i det här fallet att det är kortet som strular

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mavwin
Jag har fått min burk att gå ganska så stabilt nu. Kör fsb:n i 129 MHz och CPU:n rullar i 1.59Ghz. Inte riktigt hela vägen upp till 133MHz/1.67Ghz.
Minnena inställd i CAS 2.5

Börjar ångra mig att jag provade AMD, har alltid kört Intel förut.

Undrar om jag ska ta och ringa komplett.se

Är det nån som vet om de är bra att göra med ang support och returer ??

Inte AMD det är fel på, det verkar som om du fått ett defekt moderkort.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)