Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Då gör du precis som när du ville rösta på två partier i riksdagsvalet

det är ju lite skillnad

tycker att iphone OS o android båda har sina fördelar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Musikälskare

Iphone eftersom jag blev riktigt imponerad och är det fortfarande efter en tids användande

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en Android-mobil med riktigt QWERTY-tangentbord och högre upplösning (minst 640x360, ännu hellre 800x480), typ en N97/N900/Xperia.

Permalänk
Medlem

Android OS kan användas av i stort sätt alla mobiltillverkare, det går ju naturligtvis inte med Iphones OS... då är det inte instressant för mig längre.

Jag röstar på android...fast win 6.5 ser fint ut.

Iphones OS är bara anpassad för en mobiltelefon, deras egna. Därför blir det ju 10 gånger lättare att göra en fel fri, optimera mjukvaran än för andra som tex win 6 , android osv.

Permalänk
Medlem

Efter ha sett bilder och filmer om Nokia N900 så tycker jag Maemo verkar vara överlägset!

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Jag skulle vilja se en Android-mobil med riktigt QWERTY-tangentbord och högre upplösning (minst 640x360, ännu hellre 800x480), typ en N97/N900/Xperia.

drömmen vore 4.2" skärm ( med tre olika upplösningar tex, 900 x 480, 800x640 och 800x480) Capacitive touch med qwerty tagentbord + fysisk utskjutbar qwerty
Android OS
12mp kamera, video rec i Full HD, 3xoptisk zoom,

Samsung skulle kunna leverera en sån mobil.

edit: HTC Leo kommer nära men inte riktigt..

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Jag har tafsat lite på Palm Pre och är helsåld på WebOS, multitaskingen funkar grymt bra och att växla mellan olika program går snabbt och intuitivt. Jag hade köpt en om jag kunde använt den i sverige men nu väntar jag på GSM versionen.

Annars så är det lika mellan Android och iPhone OS de de båda är trevliga och erbjuder mycket funktionalitet.

Min sämsta erfarenhet är Symbian UIQ, segt och buggigt var det och jag sörjde inte den dagen då de fick lägga ner.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat S60 5h Edition med den kommande firmware-uppdateringen? Är det något att ha?

Velar mellan N900 med Maemo 5 och N97 (Mini) med S60 5th Edition.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Är det någon som har testat S60 5h Edition med den kommande firmware-uppdateringen? Är det något att ha?

Velar mellan N900 med Maemo 5 och N97 (Mini) med S60 5th Edition.

Firmware uppdateringar är gjorda för olika telefonmodeller, inte OS. Är det N97 du pratar om eller? Är det det så råder det inget tvivel över vad jag rekommenderar till dig. N900, helt klart. Bättre på allt förutom det vinkelbara tangentbordet. Å andra sidan sägs knapparna vara mer bekväma på N900.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jag tror nog jag har kommit fram till att nu (eller inom snar framtid) är fel tid att köpa en smartphone (eller vad man nu vill kalla det) för mig. Väntar nog till det kommer en Android-mobil med högre upplösning, som inte är överdrivet dyr och inte är supertjock. Gärna med fysiskt tangentbord.

N97 Mini ligger nog närmast det jag vill ha, men Symbia S60v5 är ju horribelt. N900 är för klumpig.

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/huawei-u8230-presenterad-i-kina
http://www.swedroid.se/t-mobile-pulse-huawei-u8230-recenserad...

Väljer lugnt en Android lur nu när jag letar ny mobil. 2100kr är ett grymt pris för både en snygg och funktionsfylld mobil (Android). Jämför det priset med Iphone...

Permalänk
Medlem

Jag sparar mina pengar tills jag får en WVGA Android-lur som inte är superstor och som har hyfsad batteritid.