Byta sms signal tar 15min... på en iphone

Permalänk

Byta sms signal tar 15min... på en iphone

Hur tänkte Appel här?
Kolla upp hur man gör för att byta sms på iphone då ska man göra allt detta
http://www.iphoneinfo.se/andra-sms-ringsignal-pa-din-iphone/
Är det någon som har ett bra svar på varför inte bara ta en vanlig mp3 sen välj som sms signal funkar för.
Tycker det är lustigt.

Undrar om de sitter på sina möten och ”grabbar vi gör det svårt som fan för folk att byta sms singal”
-ja vilken bra ide!

Permalänk

Om du inte gillar det, köp en annan telefon. När man köper Apple-produkter får man acceptera att dom inte svansar efter kunder som alla andra företag.

För att det skulle fungera som du vill skulle man behöva förändra en hel del. För att använda en mp3 skulle man behövs lägga till massa krafs i iPod-interfacet, det skulle bli riktigt hemskt. Man vill heller inte ha sms-signaler i sitt musikbibliotek.

Mer troligt resonemang på mötet var nog att dom var överens om att inga vettiga människor byter sms-signal och beslutade sig för att inte ödsla energi på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Om du inte gillar det, köp en annan telefon. När man köper Apple-produkter får man acceptera att dom inte svansar efter kunder som alla andra företag.

För att det skulle fungera som du vill skulle man behöva förändra en hel del. För att använda en mp3 skulle man behövs lägga till massa krafs i iPod-interfacet, det skulle bli riktigt hemskt. Man vill heller inte ha sms-signaler i sitt musikbibliotek.

Mer troligt resonemang på mötet var nog att dom var överens om att inga vettiga människor byter sms-signal och beslutade sig för att inte ödsla energi på det.

Men jösses, vad är det för inställning? Inte fan ska det ta 15 minuter att byta en sms-signal. Funderar fortfarande på varför så många som använder apple-produkter alltid ska försvara Apple.
Visst de har sitt eget tänk, men ingen uppgift ska behöva ta 15 minuter, då har de tänkt fel.

(Japp, jag kör Mac och "vanlig" pc)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll om det hade tagit 2 timmar,, eller om det tar 3 minuter att starta telefonen,, bara dom är dyra och heter apple så ska dom försvaras till det sista, tur att man inte har gått den vägen,, och alkdrig kommer att gå den heller,, tot onödiga och dyra..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Men jösses, vad är det för inställning? Inte fan ska det ta 15 minuter att byta en sms-signal. Funderar fortfarande på varför så många som använder apple-produkter alltid ska försvara Apple.
Visst de har sitt eget tänk, men ingen uppgift ska behöva ta 15 minuter, då har de tänkt fel.

(Japp, jag kör Mac och "vanlig" pc)

Det är ju en funktion Apple struntat i, med rätta enligt mig. Det är ju inte konstigare än att lägga in nya systemljud på en dator, konvertera till rätt format och lägg i rätt mapp. Man kan inte lägga in egna systemljud i OS X via systeminställningar, det är ungefär samma sak.

Apple ska inte alltid försvaras, dom gör mycket dumt. Men här är det bara Apple som följer sin vision för iPhone, om man inte gillar det får man köpa en annan telefon. Kineserna och Microsoft är rätt duktiga på att skapa bloatade produkter med massa korkade funktioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Man kan inte lägga in egna systemljud i OS X via systeminställningar, det är ungefär samma sak.

Nja, en majoritet av mobilanvändarna tycker nog det är rätt trevligt att inte sitta med samma sms-signal, kan bli lite irriterande när man inte vet vem som får sms... -.-

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

kan man dra en liknelse,

om volvo hade gjort en bil med 1 stjärna i euro ncap så skulle det fortfarande vara vissa som hävdar att det är värdens säkraste bil...

Eller fattar ni hur jag tänker ?

det verkar ju som att alla apple lovers tror att allt som apple släpper ska vara top of the line, high end och inte ha nån svaghet, och även om de HAR en svaghet så är det fel på den som tycker det är en svaghet, då kan den ju köpa en annan.. eller hur.. i detta fallet så har euro ncap fel, volvo kan ju inte bara få 1 stjärna,, det är ju en volvo,

tror inte apple är det enda företaget i världen som gör såhär direkt,, de kanske räknar med att 2% av deras användare tycker att de är skräp, och kanske 10% är lite missnöjda,, men vafan de skiter väl i det,, de lär nog sitta med sina mungipor upp till öronen och le hela vägen till banken ändå...

det är ju så i nästan alla prisklasser, inte fan är jag 100% nöjd med ALLA mina prylar oavsett märke,, mern OM jag mot förmodan skulle köpa en Iphone för 7000 så skulle jag såklart vilja att den var 100%,, och att de fixade bristerna och så...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Nja, en majoritet av mobilanvändarna tycker nog det är rätt trevligt att inte sitta med samma sms-signal, kan bli lite irriterande när man inte vet vem som får sms... -.-

Problemet är att det förstör helhetsupplevelsen. SMS-signalen hör ihop med skickat-ljudet osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Problemet är att det förstör helhetsupplevelsen. SMS-signalen hör ihop med skickat-ljudet osv.

Fast det är ju vad du tycker, andra tycker annat som har uppmärksammats i denna tråden.

Permalänk
Medlem

Men herregud...

Omvandla signalen till ett supportat format, lägg in signalen, klart?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

räckte det inte med att den andra tråden blev låst? om du inte tycker om iphone, behöver du inte skriva här, utan lämna tillbaka den?

börjar misstänka att du är ett troll

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Är man 20+ bytar man inte SMS signal, det är något så hopplöst meningslöst.

Vill man något så ringer man, det är en telefon, ingen jävla chatstation. SMSar gör man i nödfall om någon e på möte o inte kan svara typ. Iphone har juh stöd för det finurliga och vuxna SMSet kallat E-mail. Det brukar folk använda mest.

Jag fattar inte hur man kan betala så fruktansvärt mycket pengar för en Iphone (Ja den är svindyr) för att sitta o SMSa, jag hade aldrig köpt den om den i princip inte var ett mobilt kontor. Den är stor och har dålig batteritid ? Vill man ha en telefon där SMS är i focus finns det många telefoner från Nokia/SE som kostar under 1000 lappen som har bättre batteritid och bättre format.

Jag antar alla köper Iphone idag för det är mode, för den passar pra i Prada väskan?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
räckte det inte med att den andra tråden blev låst? om du inte tycker om iphone, behöver du inte skriva här, utan lämna tillbaka den?

börjar misstänka att du är ett troll

Snarare en kille som kanske haft iPhone i ett tag eller precis skaffat en och försöker rättfärdiga ett nytt mobilköp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Problemet är att det förstör helhetsupplevelsen. SMS-signalen hör ihop med skickat-ljudet osv.

Menar ni sms-signalen när telefonen inte är i viloläge? För då är det ju ett speciellt ljud när man får sms. Men om den är i viloläge kan man ju enkelt ändra till de ljud som finns inlagda i telefonen. Jag har dendäringa "old horn"

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Är man 20+ bytar man inte SMS signal, det är något så hopplöst meningslöst.

Vill man något så ringer man, det är en telefon, ingen jävla chatstation. SMSar gör man i nödfall om någon e på möte o inte kan svara typ. Iphone har juh stöd för det finurliga och vuxna SMSet kallat E-mail. Det brukar folk använda mest.

Jag fattar inte hur man kan betala så fruktansvärt mycket pengar för en Iphone (Ja den är svindyr) för att sitta o SMSa, jag hade aldrig köpt den om den i princip inte var ett mobilt kontor. Den är stor och har dålig batteritid ? Vill man ha en telefon där SMS är i focus finns det många telefoner från Nokia/SE som kostar under 1000 lappen som har bättre batteritid och bättre format.

Jag antar alla köper Iphone idag för det är mode, för den passar pra i Prada väskan?

HA HA du verkar lika borta i nöjes livet som du är på att stava byter okej jag är inte världsbäst på att stava men nog vet jag att det heter Byter smssignal inte bytar sms signal

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
värds bäst

Fail...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Fail...

ursäkta???????????

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det stavas "världsbäst", med L och ihopskrivet!
Det blir lite tokigt när man påpekar någons stavfel med egna stavfel

OnT: Man kan ju faktiskt byta sms-signalen, det finns en hel lista att välja från. Man kan däremot inte byta till valfri mp3:a, men det har jag inte gjort på mina senaste tre mobiler ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
HA HA du verkar lika borta i nöjes livet som du är på att stava byter okej jag är inte världsbäst på att stava men nog vet jag att det heter Byter smssignal inte bytar sms signal

Najs, du hitta ett stavfel. Kan du PMa din adress så kan jag skicka Nobelpriset.
Vill du ha plats till nästa års sittning också?, du får din vanliga plats mellan Kungen och Fredrik Reinfeldt...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är ju en funktion Apple struntat i, med rätta enligt mig. Det är ju inte konstigare än att lägga in nya systemljud på en dator, konvertera till rätt format och lägg i rätt mapp. Man kan inte lägga in egna systemljud i OS X via systeminställningar, det är ungefär samma sak.

Apple ska inte alltid försvaras, dom gör mycket dumt. Men här är det bara Apple som följer sin vision för iPhone, om man inte gillar det får man köpa en annan telefon. Kineserna och Microsoft är rätt duktiga på att skapa bloatade produkter med massa korkade funktioner.

Okay... Så om sony ericsson skulle ha en "vision" om sin nya "SE super" så skulle det vara omöjligt att klaga på den för de har iallafall följt sin "vision"? Och alla som klagar på den förstår ingenting och är inte vettiga människor? =O

Visst kanske de har valt bort just den funktionen med flit men det betyder inte att de har gjort ett bra val. Själv tycker jag det verkar som ett väldigt dåligt beslut. Måste ju gå att lösa på något sätt....

Permalänk
Medlem

jag vet vad jag hadde gjort med vilken som helst telefon som anvænder 15 min på någon som helst uppgift: INGENTING och bytt den !

Permalänk

E_maN: Min föra tråd var omogen var helt rätt att låsa den nu är jag helt alvarlig.
Men du tycker om att ha samma signal som alla andra antar jag. Alla vet ju hur det gick för T ford…

Permalänk

Vet ni en sak alla sammans det blir som vanligt på forum alla klagar på stav fel!
Jag sluta skriva på forum ett tag ska lägga ner det igen man får inte ut så mycket av det.

köpte mig en HTC HERO nu ändå.

Permalänk
Avstängd

Hela grejen är ju löjlig, spelar väl ingen roll vilken telefon man använder - alla ska klara av att byta sms/ringsignal utan att krångel. Personligen har jag telefonen även till att vakna av, således använder jag mp3or som alarm. Jag har olika ringsignaler beroende på vem som ringer, jag har olika sms/mms/mail- signaler osv osv. Det är saker jag förväntar mig helt enkelt och det är rent idiotiskt att ens komma med något som "helhetsupplevelse" eller liknande, dock inte helt förvånande från vem det kommer. Det handlar om att göra det lite mer personligt och roligare, jag har exempelvis liveversionen av Until it Sleeps från Cunning stunts som alarm och Nelsons "hah-hah" från Simpsons som sms- signal.

För att lägga till lite onödig kuriosa, jag är 26 år gammal, skickar ca 300 sms i månaden, några mms och något enstaka mail. Mail på telefon har inte riktigt slagit då jag har något som kallas dator och använder mail som ligger på server istället för att ladda ned dem. Skulle det i det privata vara så att jag behöver mail så är det återigen verktyget dator som används, vare sig privat eller arbetsmail borde finnas tillgängligt i telefonen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Okay... Så om sony ericsson skulle ha en "vision" om sin nya "SE super" så skulle det vara omöjligt att klaga på den för de har iallafall följt sin "vision"? Och alla som klagar på den förstår ingenting och är inte vettiga människor? =O

Visst kanske de har valt bort just den funktionen med flit men det betyder inte att de har gjort ett bra val. Själv tycker jag det verkar som ett väldigt dåligt beslut. Måste ju gå att lösa på något sätt....

Det enda som avgör om det är ett bra val är om Apple tycker det fungerar bra. Om man köper en iPhone och klagar på att den inte fungerar som andra telefoner är man rätt korkad, man köper en iPhone just för att den gör saker annorlunda.

Jag vill inte ha en blotad telefon, alltså tycker jag det är bra att dom inte stoppar in onödiga funktioner. Och ärligt talat, jag har nog aldrig hört någon som lagt in en egen sms-signal. Det är en 2 sekunder lång signal, dom som följer med telefonerna duger alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom alla rent utav korkade svar.

En telefon ska vara mångsidig, framförallt en smartphone. De ska kunna tillförse fleras behov och bara för att ni inte har samma behov/åsikter som andra betyder det inte att de ska missa ut på de funktioner som de vill ha, som i detta fall 95% av alla andra tillverkare kan tillförse.

Och förstår inte hur ni kan sitta och avgöra vilka signaler som andra folk " bör " ha, idiotiskt.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det enda som avgör om det är ett bra val är om Apple tycker det fungerar bra. Om man köper en iPhone och klagar på att den inte fungerar som andra telefoner är man rätt korkad, man köper en iPhone just för att den gör saker annorlunda.

Jag vill inte ha en blotad telefon, alltså tycker jag det är bra att dom inte stoppar in onödiga funktioner. Och ärligt talat, jag har nog aldrig hört någon som lagt in en egen sms-signal. Det är en 2 sekunder lång signal, dom som följer med telefonerna duger alldeles utmärkt.

Nejnejnej det är där det skiljer sig mellan att vara fanboy och normal konsument. Medan du anser att det är ett bra så länge Apple tycker det är bra så har vi andra insett att Apple gjort ett val och vi kan bilda oss en egen åsikt om det. Om annorlunda betyder femton sekunder istället för två så är det i mitt huvud en försämring, ingen kan väl må bättre av att en simpel grej tar längre tid?

Permalänk
Medlem

lås tråden nu., finns ingen mening med att slå käft om det här, alla har delade meningar punkt slut!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

när man köper en produkt köper man ju den efter sina egna behov! om man tycker det är värt att lägga ner 15 minuter på att byta signal för att det finns så mycket mer fördelar som väger upp att det tar 15 minuter så får man väll ta det valet. om man tycker att 15 minuter är alldeles för mycket tid och tycker att det inte finns tillräckligt med fördelar så ska man välja en annan produkt. sen så är det ju tråkigt alltid tråkigt att det tar längre tid än nödvändigt, då man hellre(inte alla kanske) vill göra något annat med sin dyrbara tid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Nejnejnej det är där det skiljer sig mellan att vara fanboy och normal konsument.

Bästa meningen i denna tråd iaf