Råd vid köp av nVidia 260

Permalänk
Medlem

Inne på samma spår som TS

Har i dagsläget ett EVGA GTX 260 SSC å XP. Spelen ja spelar "kanske" ja kan spela på max, men de har nog aldrig hänt lol. Plockar bort allt onödigt ändå (online fps) samt spelen ja spelar använder DirectX 9. Skulle kännas overkill å köpa ett värre än va behöver bara för å "ha" lixom

Du kommer inte bli besviken på ditt EVGA kort

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Inne på samma spår som TS

Har i dagsläget ett EVGA GTX 260 SSC å XP. Spelen ja spelar "kanske" ja kan spela på max, men de har nog aldrig hänt lol. Plockar bort allt onödigt ändå (online fps) samt spelen ja spelar använder DirectX 9. Skulle kännas overkill å köpa ett värre än va behöver bara för å "ha" lixom

Du kommer inte bli besviken på ditt EVGA kort

Hur löser du bristen på DirectX 11 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hur löser du bristen på DirectX 11 då?

Bristen på DX11-titlar är väl ändå inte hans uppgift att lösa va?

Permalänk
Medlem

DX11 kort kan man skaffa när marknaden med DX11 spel och applikationer mognat till lite.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon
Bristen på DX11-titlar är väl ändå inte hans uppgift att lösa va?

Nu var det ju inte det jag syftade på.

DX11 titlarna kommer, och då Windows 7 verkar bli nya Windows XP så kan vi nästan räkna med att DX11 inte blir en flopp som DX10 blev. Kul att sitta med ett DX10-kort när det väl sätter igång. När detta väl händer vet vi ju inte, kan ju rent utsagt ha kommit ut Fermi-kort vid det laget till och med.

Permalänk
Medlem

Tror på DX11 och Win7 men det känns inte som man behöver ha speciellt bråttom. Jag kan till och med tänka mig att hoppa över första generationen av DX11 kort.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Tror på DX11 och Win7 men det känns inte som man behöver ha speciellt bråttom. Jag kan till och med tänka mig att hoppa över första generationen av DX11 kort.

Ja det är ju upp till dig. Du är inte tvungen att köpa AMD's DX11 kort så du kan ju gott vänta på Fermi. När Fermi väl är ute har det nog kommit igång rejält. PC-spelare får nog ett fint år 2010.

Permalänk
Medlem

Jag tänker göra så här:

Jag vill inte ge mer än 1500 för ett grafikkort oavsett om jag sparar o lever på knäckebröd, eller inte. Därför känns det mer värt att nu köpa ett som presterar mycket bra med denna och snartkommande generation av spel (DX11 ligger ett år framåt innan det är fullt etablerat anser jag, så med snartkommande menar jag MWF2 o kanske nåt mer spel, som använder t.ex. Unreal 3.5) och huvudsakligen med de spel jag faktiskt spelar nu. Diablo 3 eller Starcraft 2 lär ju inte vara några DX11-titlar och de båda är mitt nästa intresse lixom.

Jag spelar inte mycket på PC:n det kan jag erkänna, så jag är ju ingen typisk pc-gamer. Men om jag någon gång i framtiden skulle behöva alla de features som finns för DX11, så kommer jag få vänta ett år i alla fall innan jag kan få ett vettigt DX11-kort för de pengarna jag är berädd att lägga. Dessutom behöver jag ett bra stöd i Linux, vilket nvidia ger och deras DX11-kort dröjer ju ännu längre.

Jag väntar nog också till nästa generation av DX11-kort just nu ser 260 ut att ge jättebra prestanda för pengarna. Beställde ett sånt där ASUS jag länkade tidigare!

Lite cool jag kommer vara när jag glider runt på stan med mina nya nVidia 3d-brillor! ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hur löser du bristen på DirectX 11 då?

Va ska ja med DirectX 11 till när ja använder XP?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Va ska ja med DirectX 11 till när ja använder XP?

Vad ska du med ett DX10-kort om du använder XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad ska du med ett DX10-kort om du använder XP?

De va inte pga av DirectX 10 ja köpte kortet, så än mindre behöver ja DirectX 11

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Är nu extremt nöjd ägare av ett ASUS GF260GTX och batman arkham asylum. Om någon som läst tråden innan funderar på ett sånt kort kan jag varmt rekommendera det. Det är sjukt överklockningsvänligt! Drog upp alla reglage på max genast (i asus SmartDoctor) o det tuffar på hur bra som helst plus att mitt gamla 8800GT funkar finfint som Phyx-kort nu. Batman är en ren fröjd att spela med dedikerat physxkort och alla physx-effekter på

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon
Är nu extremt nöjd ägare av ett ASUS GF260GTX och batman arkham asylum. Om någon som läst tråden innan funderar på ett sånt kort kan jag varmt rekommendera det. Det är sjukt överklockningsvänligt! Drog upp alla reglage på max genast (i asus SmartDoctor) o det tuffar på hur bra som helst plus att mitt gamla 8800GT funkar finfint som Phyx-kort nu. Batman är en ren fröjd att spela med dedikerat physxkort och alla physx-effekter på

Vad exakt kör du kortet i för klockfrekvenser och vad händer om du exempelvis kör Furmark i xtreme burning mode?

Batman är ett av få (av redan väldigt få) PhysX-titlar där de extra fysikeffekterna faktiskt ger något. Underbart spel för övrigt, och då är jag inget fan av absurda amerikanska superhjältar. =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad exakt kör du kortet i för klockfrekvenser och vad händer om du exempelvis kör Furmark i xtreme burning mode?

Batman är ett av få (av redan väldigt få) PhysX-titlar där de extra fysikeffekterna faktiskt ger något. Underbart spel för övrigt, och då är jag inget fan av absurda amerikanska superhjältar. =P

726MHz / 1492MHz och 2428MHz på minnena. Aldrig hört talas om Furmark men jag ska testa

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon
726MHz / 1492MHz och 2428MHz på minnena. Aldrig hört talas om Furmark men jag ska testa

Rätt okej OC faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Rätt okej OC faktiskt.

Furmark var ju asgött ju! Fick justera lite för att få bort lite enstaka hoppande små svarta fyrkanter på högersidan av irisen. 710/1420/2500 så tuffar det på utan artefakter

Permalänk
Medlem

Ingen som har en Referenskylaren till Gtx 260 över, pm:a mig.

Visa signatur

"Det är den djupa okunnigheten som framkallar den tvärsäkra tonen."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon
Furmark var ju asgött ju! Fick justera lite för att få bort lite enstaka hoppande små svarta fyrkanter på högersidan av irisen. 710/1420/2500 så tuffar det på utan artefakter

Nice, hoppas jag kan nå liknande

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori