Permalänk
Medlem

Jag känner igen mig dock mer generellt på datorer. När man var yngre var det skitfett att mecka med datorer, testa kylning, operativsystem, whatever. Idag ska mina datorer bara funka. Mitt nätagg till filservern gick sönder för mer en 1 månad sen, haft utbytesagget här i minst 2 veckor. Sitter fortfarande inte i.. Nästan så man sneglar på köpa märkesdator nästa uppgradering... Nej så illa är det inte än.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Har hållit på med Windows ända sen tidigt 90-tal. Har provat ubuntu för några sedan, men då jag spelade mycket så var Windows ett bättre val för mig. Hade inget intresse för dualboot heller, utan då körde jag bara Windows.

Nu när jag inte spelar längre så ville jag ha något nytt operativsystem. Först blev jag sugen på OSX fast det behöver man ju en ny dator till, så det föll bort ganska så fort. Så då kollade jag på senaste ubuntun, men jag upptäckte att 3s mobila bredband inte funka direkt, så jag fick leta efter en äldre dist. Samtidigt som jag gjorde det så tog jag ned andra distar för att testa vad som passa mig. Valet föll på Linux Mint i dualboot. Varför jag inte helt släppt Windows är för att vissa saker saknar jag och vissa enstaka grejer inte funkar(typ mobil som inte känns igen).

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

jag kör fortfarande debian på webservern, men har plockat isär arbetsstationen och kör spelburken med win7 som arbetsstation. Det som gjorde mig irriterad var mitt bångstyriga matrox parhelia som fullständigt vägrade fungera med ubuntu som fick mig till att skita i linux på arbetsstationen. Ev. blir det kanske en nettop med ubuntu senare.
På laptopen har jag dock kört ubuntu sedan 6.x

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------