I väntan på Diablo 3, vilken ska man köra?

Permalänk
Medlem

I väntan på Diablo 3, vilken ska man köra?

Tjo på er!

Nu sitter man här och väntar på D3 och vill ha ett bra RPG spel tills dess, men jag är lite kräsen så jag ger er lite att gå på.

*Gillar inte RPG spel där man kan snurra runt kameran, är bara störande.
*Vill ha stora världar med stor frihet där man kan springa vart som helst och hitta lite okända saker liknande Sacred (1), diablo osv.

Vore kul att ha någonting att spela innan D3 kommer

EDIT
Och beskriv gärna varför just det spelet är så roligt, alltid kul med en personlig beskrivning!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har du testat Fallout 2?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte riktigt min stil, gärna någonting lite nyare där man använder svärd, pilbågar, magi osv.

Har kört Fallout 2 men fastnade aldrig för det.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men kom direkt att tänka på:

Mythos

edit: eh nm har helt missat att de aldrig släppte spelet !?!
Kommer ihåg att jag spelade beta versionen för ett par år sedan. Tog för givet att spelet hade släppts.

Permalänk
Medlem

ja fan det såg ju helt perfekt ut, skit också!

Varför släppte dom inte det?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Mythos och Hellgate låg i samma bolag. Hellgate dog, japanerna tog över, fick även mythos.. och nu gör de torchlight istället. http://www.torchlightgame.com/

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Det finns även ett java-baserat spel på internet som heter Runescape. Du beskriver i princip exakt dess egenskaper, (magi, pilbåge, svärd mm. Finns även quests, förmåga att hugga träd, fiska, träna olika saker t.ex. Attack/strength/defence) enda missen är att det går att snurra kameran med piltangenterna. Min broder spelar det nu för fulla muggar och även jag kan tycka att det är skoj ibland. Dock tar det lite längre tid att gå upp levlar än på diablo (har gått upp till level 89 på 3-4 år, men då har jag bara spelat från och till. Maximum level är 138).

/Calle

Permalänk
Medlem

ska se om det är någonting för mig

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Torchlight kommer ju på Tisdag och det är ju en del av skaparna bakom diablo 2 som är med och utvecklar... Har även hört att mannen som gjorde musiken till Diablo serien även står för stråkarna i detta spel.

Kommer bli ett givet köp för mig, råge på allt så kostar det ca 14-15€ på steam!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Har faktiskt inte spelat det själv, men Arcanum kanske?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Torchlight kommer ju på Tisdag och det är ju en del av skaparna bakom diablo 2 som är med och utvecklar... Har även hört att mannen som gjorde musiken till Diablo serien även står för stråkarna i detta spel.

Kommer bli ett givet köp för mig, råge på allt så kostar det ca 14-15€ på steam!

Funderar själv också på det

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Inaktiv

Vad sägs om Titan Quest? Helt okej lir som varar länge. Nu passar det inte in i att man inte ska kunna rotera kameran, men det är ju bara att skita i att göra det.

Permalänk
Medlem

Dragon Age Origins kommer om 2 veckor. det kan ju vara något för dig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Oblivion? Fallout 3? Risen? Och det han ovanför mig sa!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Torchlight såklart, de har folk i teamet som vart med att göra både Diablo 1 och 2, ända nackdelen är att de skippa Co-op helt samt all multiplayer tyvärr, men single player lär det vara helt kungligt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Torchlight såklart, de har folk i teamet som vart med att göra både Diablo 1 och 2, ända nackdelen är att de skippa Co-op helt samt all multiplayer tyvärr, men single player lär det vara helt kungligt.

Spelet är ju väldigt modd-vänligt, är inte omöjligt att det kommer en hemmasnickrad patch som ger tillgång till multiplayer . Har faktist för mig att jag läst det någon stans också... Någon som kanske har mer info om det???

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Titans quest som tidigare hade nämnts. Sjukt kul spel i diablo anda.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sacred 2 om du inte har testat det. Tyvärr är spelet ganska buggigt men bortsett från det är spelet riktigt kul, stor värld dessutom.

Permalänk
Medlem

Om du gillar utmaningar och har en vilja till att betala en viss summa per månad, så är ju EVE Online det perfekta valet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Risen är grymt kul så otroligt många val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Torchlight såklart, de har folk i teamet som vart med att göra både Diablo 1 och 2, ända nackdelen är att de skippa Co-op helt samt all multiplayer tyvärr, men single player lär det vara helt kungligt.

Det är säkert på grund att dom vill att folk ska betala för Torchlight mmo't när det kommer ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Det är säkert på grund att dom vill att folk ska betala för Torchlight mmo't när det kommer ut

Konstigt om dom nu inte ser problemet med att Diablo 3 lär ta all deras publik iaf, mig och alla jag känner. Jag tror det kommer ångra sig tyvärr, Co-op hade gjort spelet så mycket större.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tibia? Jag gick över från Diablo II till Tibia för jävligt många år sen, men nu spelar jag inget av dom.. Xbox 360 FTW \,,/

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

Risen är grymt kul

Permalänk
Medlem

Sacred 2 är ett kul spel tycker jag

http://www.sacred2.com/en.html

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Vill varan för Titans Quest som jag tycker är bedrövligt obalanserat. Jag har förvisso bara spelat ca 20 timmar men hittills har det bara varit att slakta sig igenom allt utan några som helst problem. Riktigt tjatigt och upprepande som man snabbt tröttnar på. Undvik säger jag.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Titan Quest + expansion, kan inte rekommendera bara titan quest då expansionen tillför en hel del som man inte vill vara utan.

Sacred 2 +expansion , expansionen tillför inte lika mycket i detta fallet.

Spelar själv Sacred 2 just nu men känns inte lika kul som Titan Quest, känns som det blir segt så mycket tidigare vilket gjort att jag tröttnat på det redan vid level 50.
Tröttnade ungefär vid samma level innan expansionen.
Finns även en del problem att komma över om man vill köra det på windows 7, installation och aktivering är lite bökigt.

Torchlight som kommer på tisdag ser jag fram emot, så kan du vänta några dagar till så satsa på det

Permalänk
Medlem

Ähh, inget är lika roligt som Sacred (1) så jag tror jag lirar igenom det med några polare en gång till

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Konstigt om dom nu inte ser problemet med att Diablo 3 lär ta all deras publik iaf, mig och alla jag känner. Jag tror det kommer ångra sig tyvärr, Co-op hade gjort spelet så mycket större.

Från wikipedia

"Runic plans to release an MMORPG set in the Torchlight game world 18 months to two years after the release of the single player game. Max Schaefer, Runic Games CEO and former Mythos executive producer, explained the reasoning behind releasing both a single player game and an MMO. The single player game is intended to introduce the Torchlight game world to the public ahead of the MMO. Further, it would allow the team to get a released game under their belts sooner than if they had immediately started on the MMO.[23] Also, while the Torchlight MMO will be a separate game, it will share the same action RPG gameplay and some of the art assets developed for the single player game.[14]

The MMO will feature some different game mechanics and a wider variety of environments, including a shared "over-world."[23][26] Runic has entered into a partnership with Chinese online game developer and operator Perfect World Co., Ltd. to publish the MMO worldwide.[5]

People who buy the single-player Torchlight game will also receive a "free MMO upgrade when it comes out in 18 months."

Permalänk
Medlem

Alla vi som betalade för Hellgate är nog eniga om att inte ge mer pengar till Schaefer & co.
Tyvärr tror jag Torchlight kommer bli en stor besvikelse.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N