Permalänk
Robot

H2O+Define R2 | Uppdatering!

Efter många timmars byggande, några små läckage och ett besök på akuten står äntligen mitt R2 chassi klart.

Beställde chassit med lite annat smått och gott från Indomo och fick det i lagom tid dagen innan lansering.
Påbörjade med en gång att såg hål i taket och fixa till det som behövdes medan jag väntade på fler fläktar som jag saknade till bygget.
Det hela tog ungefär 2 helger för mig och min polare att få det färdigt. Jag blev själv mycket nöjd med resultatet och jag rekommenderar starkt detta chassit för den bra ventilationen och det stilrena utseendet.

Det som sitter i datorn är:
Mobo: GA-P35-DS4
CPU: Q6600 @3.6 Ghz
GPU: 5870@stock tills vidare
RAM: 4Gb Adata 800 Mhz
Nätagg: Nexus 850Watt
HDD: 2st 160Gb och 1st 500Gb
H2O: Innovatek pump och radiatorer samt koolance block på CPU och GPU

Det sitter i 10st fläktar varav 9st från fractal design och en brutal Schyte ultra kaze 3000rpm.

Temps med furmark samt orthos stressning ligger på ca 65grader cpu och 50grader gpu.
Får 17885 poäng i 3dmark06

Uppdatering!

Är ingen mästerfotograf... Alla bilder skalade sig inte som jag ville och orkade inte fixa till dom men hoppas dessa räcker

Köpt nytt grafikkort (hd5870) och block till detta. Inhandlade även lite nya slangar och anslutningar, tänkte köra med buntband men valde slangklämmor då det inte var riktigt tätt :S
Och ja, pumpen har det lite trångt men den pumpar på som aldrig förr

Även kommit till en ny radiator som jag hade tänkt sätta på insidan i taket men det gick inte som jag ville så den fick sitta där ute...

Kommer bild på helheten snart också när jag har fixat nytt plexi till sidan.

Besök albumet: H2O+Define R2 | Uppdatering! av Greenworm

Permalänk
Medlem

Snygga bilder.... får vi hoppas det blir i alla fall för nu ser jag inga !

Permalänk
Medlem

Ja ser inga bilder alls..har väntat på att någon ska göra det här..

Permalänk
Medlem

Blir det alltid såhär, att galleriet skapas och sedan kan man lägga upp bilder? Verkar vara segt med bilder varje gång...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Blir det alltid såhär, att galleriet skapas och sedan kan man lägga upp bilder? Verkar vara segt med bilder varje gång...

I vissa fall har det tagit runt en timme från att galleriet skapats till att bilderna är synliga.

Permalänk
Medlem

yes!
Greenworm gör precis som jag hade tänkt mig att man ska göra för att fixa ett bra h20 system i chassit. snyggt jobbat .)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

10p för din underbara hund!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
yes!
Greenworm gör precis som jag hade tänkt mig att man ska göra för att fixa ett bra h20 system i chassit. snyggt jobbat .)

Galleriet är inte ens klart än... Kommer fler bilder hela tiden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ta bort skruvarna till plexit och spraya dom svarta.. Gör om gör rätt!

Permalänk
Medlem

10p - 1,5p för godis och dricka nära ömtåliga komponenter - 1,5p för taskig ghetto kabeldragning på baksidan av moderkortsplåten med silvertejp, inte bra. = 7p

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Galleriet är inte ens klart än... Kommer fler bilder hela tiden.

Jaha, det jag såg under galleriets uppbyggnad ville jag kommentera.
Jag ser inte riktigt din poäng med att behöva kommentera mitt tyckande.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
Ta bort skruvarna till plexit och spraya dom svarta.. Gör om gör rätt!

Du tänker lika som jag, ska spraya dom så snart jag får hem färg!

Permalänk
Medlem

Snyggt, men minuspoäng för silvertejpen! Fram med buntbanden!! Som någon här på forumet sa tidigare så har silvertejpen en sjuhelsikes många användningsområden, men i chassit hör den inte hemma..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Kan inte uttrycka mig klarare. Jag gillar inte bedöma innan man ser
helhetsbilden. Synd för dig att du inte ser min poäng.

Vad nu? Synd om mig?
Det du kanske bör få förklarat är att man kan (och bör) bedöma och ge kommenterar på segment av konstruktioner. Det är så man gör när små ting sakta men säkert bygger upp något större.. Ha en bra kväll nu.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Varför är inte jag förvånad på att det kom ett galleri till med r2 direct efter ett annat

Hunden och godiset ger 10p

Permalänk

grymt, 9p:)

Permalänk
Medlem

Nice! 9p Vad heter hunden?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Nice! 9p Vad heter hunden?

Tackar jag för! Hunden heter Hektor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Läs noga: Synd FÖR dig, inte synd OM dig. Skillnad och inte konstigt att du feltolkar om du inte läser exakt vad jag skriver.

Det var ett frågetecken bakom "synd om mig", så du har ingen valid poäng med ditt användande av versaler. Och vad har jag feltolkat? Skicka ett pm iom att det här (som vi håller på med) är bara nedskräpning av forumet. Det är ifall du vill fortsätta diskussionen, jag ser helst att du låter bli.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Älska hunden!

Permalänk
Medlem

"Han är ackrediterad inom certifieringsprocessen för läckage"
Bästa på länge!
7p Bara för det

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Haha, Hektor var galleriets höjdpunkt Ger dig en 9:a!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hecke är en j4vel på att modda chassin ska ni veta!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag är kär i din hund...och din dator.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Riktigt snyggt, grym hund osså! 10p

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem

Skit snygg, vad heter hundrasen ? took söt

Permalänk

Gillar inte fönster, men du gjorde allt riktigt snyggt förutom silvertejpen. Men man tager vad man haver
Älskar bilden när Hektor typ lipar
10p för bra bilder och ett bra jobb!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Skit snygg, vad heter hundrasen ? took söt

Det är en briard

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Haha tack för ett gott skratt med "Godkänt" bilden. Riktigt grym hund, och bra bygge!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Gillar inte fönster, men du gjorde allt riktigt snyggt förutom silvertejpen. Men man tager vad man haver
Älskar bilden när Hektor typ lipar
10p för bra bilder och ett bra jobb!

Tog måtten från det kända Obsidian D. Alla har vi olika smak, jag tyckte det passade bra in med ett stilrent fönster
tackar för 10p