Fälla i förråd, lagligt?

Permalänk
Medlem

Fälla i förråd, lagligt?

Hejsan allesammans!

Nu har jag för andra gången på ett halvår fått inbrott i mitt förråd, jag misstänker det lösa pack som bor i en lägenhet socialen tillhandahåller i min huslänga (de har tydligen gått och snott pulkor som de sedan gett till sina barn). Dvs lär det fortsätta.

Nu till en fråga till de med lite juridisk kunskap, säg att jag bygger en fälla som om man inte typ knyter upp ett rep innan får en spikmatta i ansiktet. Vad säger lagen om detta? Vid första tanken låter det ju lite olagligt, men när man tänker efter är det privat egendom som är avspärrad och låst (dvs inte tillgänglig för allmänheten om man inte uttryckligen förstör egendom för att ta sig i), där får jag väll förvara fällor bäst jag vill. Skulle vara bra att ha koll på regelverket innan man sätter igång dock.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Fälla i förråd, lagligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hejsan allesammans!

Nu har jag för andra gången på ett halvår fått inbrott i mitt förråd, jag misstänker det lösa pack som bor i en lägenhet socialen tillhandahåller i min huslänga (de har tydligen gått och snott pulkor som de sedan gett till sina barn). Dvs lär det fortsätta.

Nu till en fråga till de med lite juridisk kunskap, säg att jag bygger en fälla som om man inte typ knyter upp ett rep innan får en spikmatta i ansiktet. Vad säger lagen om detta? Vid första tanken låter det ju lite olagligt, men när man tänker efter är det privat egendom som är avspärrad och låst (dvs inte tillgänglig för allmänheten om man inte uttryckligen förstör egendom för att ta sig i), där får jag väll förvara fällor bäst jag vill. Skulle vara bra att ha koll på regelverket innan man sätter igång dock.

Hehe, ja vad tror du själv egentligen? Att du får skada och döda folk så länge det är en fälla?

Ledordet är uppsåt också här som i så mycket annat.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Som sagt det handlar om uppsåt.
Gör du något med uppsåt att tillfoga någon annan personskada så begår du ett brott. Det finns otroligt mycket man kan göra, men allt handlar om att uppsåt inte går att bevisa.
Att diskutera vad man kan göra som rättsväsendet inte kan bevisa uppsåtet till, är att gå emot regel § 8 uppmaning till brott.

Däremot kan man på lagligt vis minska stöldrisken i förråd, är en bra metod är att inte ha något av värde i den.
*edit*
Det sista har jag gjort, eller iaf mitt förråd är inte det mest intressanta såvida tjuven inte är ute efter ett gammalt smutsigt täcke som har legat i ett förråd i en 15år eller så..

Annars har jag mött folk som har gjort inbrott(tagit sig in i förrådslokalen) nattetid och dessa var jävligt stöddiga/stora i käften. Jag kunde inte göra så mycket mer än att slänga ut dem, blanda in polisen hade bara gett mig själv problem etc.. Likaså börja slåss, visst kan det vara lätt att göra det, men tänk efter vad som händer sedan? Åka dit för misshandel etc, då bättre att bara slänga ut dem. (de var ej inne i mitt förråd och det var inte säkert de skulle sno, ungdomar tycker ofta om att snoka på ställen som de ej får vara på)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Som sagt det handlar om uppsåt.
Gör du något med uppsåt att tillfoga någon annan personskada så begår du ett brott. Det finns otroligt mycket man kan göra, men allt handlar om att uppsåt inte går att bevisa.
Att diskutera vad man kan göra som rättsväsendet inte kan bevisa uppsåtet till, är att gå emot regel § 8 uppmaning till brott.

Däremot kan man på lagligt vis minska stöldrisken i förråd, är en bra metod är att inte ha något av värde i den.

Detta jag finner lite sjukt, att jag inte får göra vad jag vill på min privata egendom. Aja, ytterliggare en anledning att fly landet så fort studier är avslutade (eller innan helst) :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Citat:

Detta jag finner lite sjukt, att jag inte får göra vad jag vill på min privata egendom. Aja, ytterliggare en anledning att fly landet så fort studier är avslutade (eller innan helst) :).

Likadant i flera länder fast Sverige är lite extrema.
Här kan, rent juridiskt, en inbrottstjuv få skadestånd av en fastighetsägare ifall tjuven halkar på trappan på väg ut.
Ensam hemma är ju fullt av saker som tjuvarna borde få ersättning för egentligen. Killen anfaller de utan att hans liv uppenbart är i fara.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Vilket land har du tänkt flytta till, där man får gillra människofällor på sin egen mark?
Liksom det finns inte lite problem när folk börjar gillra björn/varg-saxar etc på sin mark för att skydda sig mot tjuvar.

Däremot finns det länder där man bättre får försvara sig och sin egendom, vilket jag tycker är dåligt i sverige.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Detta jag finner lite sjukt, att jag inte får göra vad jag vill på min privata egendom.

Det är ju för att galningar som du inte ska kunna göra dumheter som du hade tänkt göra.

Istället för att fly landet, så borde du fundera på att söka hjälp för dina idéer. I Sverige är psykvården skattebetald, dra nytta av det!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det är ju för att galningar som du inte ska kunna göra dumheter som du hade tänkt göra.

Istället för att fly landet, så borde du fundera på att söka hjälp för dina idéer. I Sverige är psykvården skattebetald, dra nytta av det!

Hans idéer är nog snarare helt normala för en som nyss har råkat ut för inbrott, dock skall man alltid tänka på vad resultatet av sina idéer blir.
Sedan är det risken att oskyldiga drabbas, ungdomar är och snokar överallt utan behöver sno något. De är lite som med katter, ställer man upp en stege på taket och går därifrån så har det alltid minst smitit upp en katt på taket. (iaf i mina hemtrakter)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Herregud, tur vi har lagar som skyddar oss mot Derox...

Stjäla skräp i ditt förråd för nån tusenlapp och du vi vill skada dom allvarligt så de får men för livet, vet inte vad jag ska säga ens.

Permalänk

Det du måste göra är att gillra en fälla som skadar de som tar sig in utan att de kan bevisa att du haft i uppsåt att skada dem. Tänk felplacerad kratta eller en lite ranglig hög med en lastpall balanserande längst upp och någonting värdefullt i botten.

Eller så gör du någonting lite mera moget och tar bort allt av värde från förrådet och visar det tydligt, så att de inte har någon anledning att ta sig in.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hejsan allesammans!

Tror du på det själv eller? En pulka mot ett öga, det låter som ett fair trade, eller?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket land har du tänkt flytta till, där man får gillra människofällor på sin egen mark?
Liksom det finns inte lite problem när folk börjar gillra björn/varg-saxar etc på sin mark för att skydda sig mot tjuvar.

Däremot finns det länder där man bättre får försvara sig och sin egendom, vilket jag tycker är dåligt i sverige.

Hade tänkt mig vissa delstater i USA Har hört att man får försvara sin egendom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Så om jag slår in din dörr och plockar på mig prylar ska du inte få röra mig? Låter logiskt? Nej. Men om du tycker det kan du PM:a din adress, jag kan sätta upp en lapp till dem i trapphuset

Ser inget konstigt med att man vill straffa folk som uppenbarligen inte bryr sig om någon av sina medmänniskor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Tror du på det själv eller? En pulka mot ett öga, det låter som ett fair trade, eller?

Sist snoddes prylar för runt 10 papp, nu har jag inte ens orkat kolla vad de snodde. Och jag har inget till övers för folk som snor andras prylar.

En annan idé (en som kanske är lite mer svensk) vore ju helt enkelt att gnida in låset i någon sorts UV färg och på så vis märka den som nu gör detta och kunna spåra det till vilken lägenhet det är. Någon som har någon idé var man kan skaffa sådant?

EDIT: Notera att denna diskussion var mindre seriös, skulle aldrig bygga en fälla oavsett lagstadgat eller inte, var mest intresserad av hur själva låst dörr förändrande situationen.

I övrigt tycker jag att normalt funtade människor blir upprörda vid inbrott där folk snor deras prylar. Och då detta var andra gången och att de denna gång slog sönder låset inklusive stålgallerdörren med en slägga tycker jag att jag har rätt att va lite sur ;). Men nej, jag skulle inte mörda folk

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Herregud, tur vi har lagar som skyddar oss mot Derox...

Stjäla skräp i ditt förråd för nån tusenlapp och du vi vill skada dom allvarligt så de får men för livet, vet inte vad jag ska säga ens.

Vilka oss? bara för att du inte kan hålla fingrarna i styr så blanda inte in oss.

Lägg en fälla för björnen som springer där på natten.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser inget konstigt med att man vill straffa folk som uppenbarligen inte bryr sig om någon av sina medmänniskor.

Och därför har vi en ordningsmakt... Kan tänka mig hur många extra döda människor vi skulle ha i detta land ifall dina ideer fick genomslag

Citat:

En annan idé (en som kanske är lite mer svensk) vore ju helt enkelt att gnida in låset i någon sorts UV färg och på så vis märka den som nu gör detta och kunna spåra det till vilken lägenhet det är. Någon som har någon idé var man kan skaffa sådant?

Tips är att ha lite vänner som jobbar på flyggplatser

Än bättre är ifall du annars känner någon som är väktare på värdetransporter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Så om jag slår in din dörr och plockar på mig prylar ska du inte få röra mig? Låter logiskt? Nej. Men om du tycker det kan du PM:a din adress, jag kan sätta upp en lapp till dem i trapphuset

Sist snoddes prylar för runt 10 papp, nu har jag inte ens orkat kolla vad de snodde. Och jag har inget till övers för folk som snor andras prylar.

EDIT: Notera att denna diskussion var mindre seriös, skulle aldrig bygga en fälla oavsett lagstadgat eller inte, var mest intresserad av hur själva låst dörr förändrande situationen.

I övrigt tycker jag att normalt funtade människor blir upprörda vid inbrott där folk snor deras prylar. Och då detta var andra gången och att de denna gång slog sönder låset inklusive stålgallerdörren med en slägga tycker jag att jag har rätt att va lite sur ;). Men nej, jag skulle inte mörda folk

Gör ett envarsgripande på nån av de som stjäl på bar gärning istället. Det lär de sig bättre av.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det är en skillnad mellan att hindra någon från att göra något och att sätta upp en fälla för att skada någon som gör något.

Vad är enligt dig skillnaden mellan att skada någon när den bryter sig in och att spåra upp personen och hugga av handen på honom?

Permalänk
Medlem

Du kan väl sitta i förrådet och vänta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Gör ett envarsgripande på nån av de som stjäl på bar gärning istället. Det lär de sig bättre av.

Frågan är om dom verkligen gör det?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Och därför har vi en ordningsmakt... Kan tänka mig hur många extra döda människor vi skulle ha i detta land ifall dina ideer fick genomslag

Tips är att ha lite vänner som jobbar på flyggplatser

Än bättre är ifall du annars känner någon som är väktare på värdetransporter...

Som sagt, var en idé i stridens hetta Har bättre saker för mig än att behöva reparera ståldörrar och köpa lås så det är klart man blir irriterad. Tyvärr är ju vår ordningsmakt i Sverige inte direkt bra, så ett brott som det här skulle ju endast läggas på hög.

Okej, får ta och kolla upp det där. Kan ju vara bra att veta vilka det är så man kan ringa polisen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Det är en skillnad mellan att hindra någon från att göra något och att sätta upp en fälla för att skada någon som gör något.

Vad är enligt dig skillnaden mellan att skada någon när den bryter sig in och att spåra upp personen och hugga av handen på honom?

Tycker själv att det är värre att spåra upp någon, varför man nu någonsin skulle få för sig tanken att göra det. Om man vet vem som snott något och har bra bevis för det så lämnar man ju över ärendet till polisen. Inte ens dem skulle väll kunna schabbla i det läget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du kan väl sitta i förrådet och vänta?

Funderar på att bara tömma förrådet så det står tomt.

Citat:

Tror inte de som går och stjäl i lägenhetsförråd är ostraffade, våra semesterfängelser är ingen avskräckning. Däremot känns det ju bra som "offer" när gärningsmannen/männen får sitt straff, så av den anledningen är det ju värt att göra det.

Som sagt var tråden mest avreaktion/intressekoll för hur en sådan fråga bedöms och vad som krävs för att det skall vara olagligt. Och det var ju den biten jag inte tänkte på, uppsåt.

EDIT: fan nu kom jag på en grejj de lär ha snott, min något äldre serverdator. illa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sätt upp en kamera, är ju poppis nuförtiden.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Sätt upp en kamera, är ju poppis nuförtiden.

Äsch, de lär bara sno den Kanske dax att tömma förrådet så folk faktiskt ser att det inte finns mycket kvar att sno. De gjorde ett ganska grundligt jobb första gången, nu andra gången är det mest jobbigt då man måste fixa lås och tjosan, och kanske böjja tillbaka hela dörren osv :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ring polisen, borde gå ordna via dem.
Min morsa gjorde det iaf. Vet inte om de var UV färg, tror de var färg som bara inte går tvätta bort

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Ring polisen, borde gå ordna via dem.
Min morsa gjorde det iaf. Vet inte om de var UV färg, tror de var färg som bara inte går tvätta bort

Okej, låter som en bra idé. För som det känns just nu lär det öppnas igen Men då kanske polisen kan ta dem iaf.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tyvärr är ju vår ordningsmakt i Sverige inte direkt bra, så ett brott som det här skulle ju endast läggas på hög.

Fast jag vill inte skylla på ordningsmakten, då de varken kan övervaka alla förråd/ungdomar och även om de griper personen så är den ofta ej straffmyndig. Även om den är det så blir inte straffet hårt för en person med redan dåligt "register".
På många ställen i landet finns det folk som håller på och snor hela tiden, de blir tagna på bar gärning etc, men detta hindrar dem inte att fortsätta att sno på orten som vanligt.
Ingen på orten gör något för det blir en 8år eller så på kåken, och då låter de hellre ungdomarna fortsätta. Om något har blivit bestulet, så vet de dessutom ofta var saken finns.

Felet tycker jag är samhällsklimatet och det går inte så göra mycket åt.

Citat:

Tycker själv att det är värre att spåra upp någon, varför man nu någonsin skulle få för sig tanken att göra det. Om man vet vem som snott något och har bra bevis för det så lämnar man ju över ärendet till polisen. Inte ens dem skulle väll kunna schabbla i det läget..

Blanda in polisen mer än att få ut på försäkringen är också dumt, det finns stor risk att de kan ge igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Blanda in polisen mer än att få ut på försäkringen är också dumt, det finns stor risk att de kan ge igen.

Äsch, sånt är inget jag oroar mig för. Om man ger in för rädsla i sådana situationer har de ju redan vunnit.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Äsch, sånt är inget jag oroar mig för. Om man ger in för rädsla i sådana situationer har de ju redan vunnit.

Det finns många exempel på hur dåligt det kan gå efter att blanda in rättsväsendet, tvister kan oftast lösas bäst utanför till alla parter. Visa individer är riktigt farliga att jävlas med, även om man har lagen på sin sida.

Det är lite som med skador på andras bilar, det löses bäst utanför rättsväsendet. (för alla partner, sedan vet jag inte hur det är med skyldighet att rapportera allt)
*edit*
T.ex. om man griper en tjuv på bar gärning, så tror jag de flesta tjuvar går med på att betala för den skada de tillfogade vid inbrottet och så ingen inblandning av polis. Som jag i förrådet, utedörren var kass sedan längre. Varför blanda in polisen att några ungdomar var inne i en låst lokal? Att de var där för att sno var ingen självklarhet, ärligt talat tror jag inte dessa var det av vissa anledningar..
Nå det enda polisinblandning hade resulterat i var problem för både dem och mig själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns många exempel på hur dåligt det kan gå efter att blanda in rättsväsendet, tvister kan oftast lösas bäst utanför till alla parter. Visa individer är riktigt farliga att jävlas med, även om man har lagen på sin sida.

Det är lite som med skador på andras bilar, det löses bäst utanför rättsväsendet. (för alla partner, sedan vet jag inte hur det är med skyldighet att rapportera allt)
*edit*
T.ex. om man griper en tjuv på bar gärning, så tror jag de flesta tjuvar går med på att betala för den skada de tillfogade vid inbrottet och så ingen inblandning av polis. Som jag i förrådet, utedörren var kass sedan längre. Varför blanda in polisen att några ungdomar var inne i en låst lokal? Att de var där för att sno var ingen självklarhet. Det enda polisinblandning hade resulterat i var problem för både dem och mig själv.

Vad ska de göra lixom, som sagt tycker jag inte att man skall låta sig skrämmas. Polisen blir ju iaf lite bestraffning och det skall de allt ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt, var en idé i stridens hetta Har bättre saker för mig än att behöva reparera ståldörrar och köpa lås så det är klart man blir irriterad. Tyvärr är ju vår ordningsmakt i Sverige inte direkt bra, så ett brott som det här skulle ju endast läggas på hög.

Okej, får ta och kolla upp det där. Kan ju vara bra att veta vilka det är så man kan ringa polisen.

Tycker själv att det är värre att spåra upp någon, varför man nu någonsin skulle få för sig tanken att göra det. Om man vet vem som snott något och har bra bevis för det så lämnar man ju över ärendet till polisen. Inte ens dem skulle väll kunna schabbla i det läget.

Funderar på att bara tömma förrådet så det står tomt.

Tror inte de som går och stjäl i lägenhetsförråd är ostraffade, våra semesterfängelser är ingen avskräckning. Däremot känns det ju bra som "offer" när gärningsmannen/männen får sitt straff, så av den anledningen är det ju värt att göra det.

Som sagt var tråden mest avreaktion/intressekoll för hur en sådan fråga bedöms och vad som krävs för att det skall vara olagligt. Och det var ju den biten jag inte tänkte på, uppsåt.

EDIT: fan nu kom jag på en grejj de lär ha snott, min något äldre serverdator. illa

Fängelse fungerar bäst som ett ställe dit antisociala inte vill komma för då kan de inte stjäla. De är alltså inte fria och kan göra mer hyss. Små barn lär sig istället att de kan åka dit i tidig ålder och blir avskräckta innan de börjar tro att de aldrig kan åka dit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror snarare fängelse är mer avskrämmande för sociala personer, vi andra förlorar inte så mycket mer än problem att sitta inne. Det skulle då vara internet, men snart får väl fångarna i cellerna bredband? Syftet med frihetsberöring är väl inte att minska fångarnas möjlighet till att ta del av information samt sprida?
-Så surfa, spela, studera, kolla på film hela dagarna, utan det minsta behöva tänka på omvärlden och betala räkningar och dylikt. Samtidigt mat serverat och kläderna tvättade. Kan livet bli bättre än så?
*edit*
Nu tror jag inte att de kommer tillåta bredband i cellerna, då fängelse inte längre skulle avskräcka på samma sätt. Men det är egentligen ett sjukt argument till att hindra någon få ta del av information, p.g.a den har kört lite för fort med bilen eller något och fått fängelse.

Angående lära sig att sluta begå brott i fängelset så är jag tveksam till hur bra denna metod är, vilket jag baserar på att många återfaller. (brå) Och just det faktum att det är värst att åka dit första gången, då man drar på en en stor skam, kan få svårare med karriären etc. Andra gången, ja då behöver man inte skämmas inför anhöriga etc.

Nej jag sa inget om man att man slutar lära sig begå brott. Jag har mycket lite till övers för brottslingar. De allra flesta återfaller i brottslighet. Polisen vet exakt vilka det är som begår 70% av brotten då de gör det gång på gång på gång.

Men det som är bra med fängelser är att de inte kan begå brotten då. Det som är bra med att gripa personer redan i ung ålder är att det framgår att man får bestraffning och redan att sitta i förhör hos polisen gör att ungen tänker efter en eller två ggr innan man begår brott igen. Tyvärr så får inte många unga känna på detta och har ingen kontroll hemifrån heller, därför fortsätter de. Ingen börjar med att råna folk, man börjar med mindre brott.

Antisociala människor som inte acceptera samhällets normer och värderingar kan lika lite bli botade från det som vi kan bli botade från att vara laglydiga mer eller mindre. Dessa personer skiter fullkomligt i samhället och allt kretsar kring deras egna ego.

Samma sak med seriemördare och liknande, de botas inte, det är deras natur. Botemedlet måste komma tidigare innan naturen är fastslagen som norm i deras sinne, då är det redan försent. Du kommer aldrig se en seriemördare som inte mördar igen. Samma sak med sexualbrottslingar och liknande , de gör det av lusta inte för att t.ex. få pengar till knark eller liknande. De vill göra det och har ett behov till det. I fängelset är det redan försent. Det är när de begår de mindre brotten, som sedan utvecklas till rån, stölder och liknande som man har möjlighet att påverka. Inte när de mördat eller rånat.

Det är just därför småbrottsligheten är viktig att stävja. Då finns det ännu hopp.

(detta innebär inte att alla som snattat eller idkat skadegörelse blir seriemördare eller rånare. Det innebär att alla seriemördare och rånare begår brottslig verksamhet innan de eskalerar)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

massa text

Ok, jag hade fel definition på antisocial och tolkade det som asocial, men jag upptäckte det och tog bort inlägget, men du hann svara.
Nå intressant inlägg du skrev, som jag håller med om vad du skrev.

För obildade personer som mig så betyder antisocial:
Antisocial personlighetsstörning karakteriseras av en grundläggande bristande respekt för andra människors rättigheter, och av att inte bry sig om sociala normer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Antisocial_personlighetsst%C3%B6... En liten skillnad på detta och vara asocial..

Visa signatur