Permalänk
Medlem

9700 och Linux.

Sitter med ett GeForce 3 nu och ska lägga in linux igen och det fungerar ju bra med nvidias kort men jag har inte hittat några drivisar till ATI:s nya 9700 för linux. Ska nämmligen köpa ett sånt inom kort tror jag. Annars får la man vänta på NV30 eller skippa linux.

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns några 9700-drivisar till Linux ännu. Jag köpte ett 9700-kort igår men nu har jag satt tillbaka det gammla GF4 Ti4200 kortet i datorn igen. Drivrutinerna verkar alltför buggiga tyvärr.
Jag har testat fyra olika spel, två funkar och två funkade inte.
Medival total war - funkar inte, när strategikartan ska visas avbryts spelet och man kommer tillbaka till windows.
NHL2003 demo - funkar inte, fryser efter 3-5 sekunder.
NHL2002 - funkar.
Sudden Strike2 - funkar.
Skulle tro att ATI har en del att jobba med, men om nån månad eller så kanske de har löst de flesta buggar och då kan vara ett bättre köp, men som det är nu kan jag inte rekommendera någon att köpa det tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jo hadde tänkt att vänta en månad i alla fall så alla dom sllvarligaste felen är åtgärdade och det fins bra kort och drivisar på marknaden.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Bom: jag har spelat samtliga av de spel du nämner och de funkade kanon bra för mig.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur det blir med linux drivisar da? Måste vita innan söndag är inte intreserad av strulet med kortet just nu för jag ska avackta tills dom problemen är lösta och inte springa och köpa ett nu som många gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Ingen som vet hur det blir med linux drivisar da? Måste vita innan söndag är inte intreserad av strulet med kortet just nu för jag ska avackta tills dom problemen är lösta och inte springa och köpa ett nu som många gjort.

Jag såg någonstans på forumet hos www.rage3d.com att det var en som hade lyckats med att installera Linux med ett 9700-kort och som hade använt drivrutinerna till Radeon 8500.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Bom: jag har spelat samtliga av de spel du nämner och de funkade kanon bra för mig.

Låter mycke intressant att du har fått det att funka. Jag har nästan samma hårdvara som du, Epox 8k3a+ istället för Abit KX7-333 bara. Jag kollade lite i en del forum och såg att det var andra som fått exakt samma fel som jag i t.ex. Medieval total war och att speltillverkare och ATI kollade på problemet så jag utgick från att det inte var så mycke att göra tills det kommer en fix.
Jag installerade de senaste drivrutinerna + patchen till CATALYST 2.3 men det gjorde ingen skillnad så jag gav upp. Har du något bra tips att ge så ska jag försöka igen.