Permalänk
Medlem

Bokningssystem för hemsida

Hej, ska anordna ett LAN som projektarbete 3e året på gymnasiet och är i behov av ett stabilt bokningssystem, typ i stil med sf's. Eftersom jag inte är särskilt insatt i php etc. vänder jag mig till er efter ett "script" och gärna lite hjälp om hur jag får in den snyggt i kodningen.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hegle
Hej, ska anordna ett LAN som projektarbete 3e året på gymnasiet och är i behov av ett stabilt bokningssystem, typ i stil med sf's. Eftersom jag inte är särskilt insatt i php etc. vänder jag mig till er efter ett "script" och gärna lite hjälp om hur jag får in den snyggt i kodningen.
Tack på förhand

Får jag fråga vad projektarbetet går ut på, om inte göra bokningssystemet?

Googla lite på skript för att boka för evenemang eller liknande. Kanske inte finns någon flash-variant som du söker, men vanligt bokningssystem borde det finnas många av.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Vill du få det riktigt bra administrativt så kräver det lite kunskaper i databashantering (och tillgång till en databas förstås). Finns säkert även enklare system med javascript mot xml eller liknande. Annars kan du ju kolla lite på mer manuella lösningar, tex att du får ett mail när någon bokar in sig och du uppdaterar hemsidan (om det är knappt med tid för dig), men då riskerar man ju även dubbelbokningar vilket kan vara skönt att slippa.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Får jag fråga vad projektarbetet går ut på, om inte göra bokningssystemet?

Jag gissar på att "anordna ett LAN".

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Re: Bokningssystem för hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hegle
Tack på förhand

sweet, jag och två polare gjorde samma sak i tredje ring. 350 pers LAN. Något av det roligaste jag gjort.

Ska det vara individuella platsbokningar (typ som när man bokar specifik plats på sf.se)?

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!