Datorn startar om sig när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig när jag spelar.

Det är så att min dator har börjat starta om sig hela tiden när jag spelar. alltså det är precis som man skulle trycka på restart knappen i fronten.

Spel som fungerar är Aion, WoW, Prototype. Operation Flashpoint dragon Rising.

Spel som inte fungerar. Empire total war(det crashar datorn hela tiden) Call of duty Modern warfare 2(detta crashar datorn endast på bana 4(?)) Anno 1404(crashar efter typ 15 minuters spelande)

Spec:
Windows xp pro.(har även testat med windows 7)
AMD x2 5000+
Geforce 8600gt
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2x 1gb minnen
Antec 450W

Temp är normal förutom i speedfan visar att "temp3" ligger på 80+ Och det gör den hela tiden precis vid boot, vid full load. så jag tror den är buggad eller något. för inget känns varmt. Och denna temp dyker inte upp i Everest.
Jag har de senaste drivrutinerna och allt. Det enda som jag kan komma på är att mitt nätagg är för klent?

Någon som vet vad jag kan göra?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Jag har samma problem, min dator hänger sig också i MW 2 på bana 4 vilket är jävligt iriterande och i anno 1404 har den hängt sig 2 gånger men det har jag spelat i säkert över 25-30 timmar så det är inte så farligt.
Har också spelat OFDR och Prototype utan hängningar.

Specs
Windows Xp
Intel i7 920
asus P6T Deluxe V2
ATI Radeon HD 4890
Corsair HX 750w
2x Corsair Dominator 1600MHz 2gb
CoolerMaster Cosmos 1000

Jag tror det är grafikkortet som blir för varmt för när jag ställde upp fläkten på den så kom jag en bit längre på bana 4 i MW 2 men sen hängde den sig igen.
Tycker att grafikkortet ska klara MW 2 utan problem.
Nån som har någon idé.

Permalänk
Medlem

Då har vi precis samma problem. Så fort jag loadar bana 4 så crashar spelet. kommer ingenstans. Har nu installerat XP och det är exakt samma problem. Väldigt konstigt.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk

det krachsar för mig i sniperuppdraget i öknen precis i slutet, när man åker ner med båten nerför vattenfallet och ska ladda en ny bana, hänger sig hela tiden när det laddar där.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem

I mitt fall så tvivlar jag på att det har något med spelet och göra faktiskt. Det crashar på olika ställen på bana 4 "Wolverines" och datorn crashar i andra spel också.

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

All felsökning nästan oavsett fel bör börja med att testa minne
http://www.memtest.org/

Ladda ner senaste versionen, bränn till en CD och bota med den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Inga fel på minnerna. körde memtest i 30 min.

Dock så har jag som sagt installerat XP nu istället för windows 7 och Empire total war går som en dröm. Det brukade crasha efter 30 sekunder i windows vista & 7, men crashar inte alls i XP. Har inte testat anno 1404 än men de lär gå bra också.

Vad kan man dra för slutsatser utav det? Modern warfare 2 crashar som vanligt på bana 4 direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det måste vara fel på spelet!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Testa med 1 minne i.
Testa Memtest med 1 minne, sedan det andra.
Kör gärna 1h eller något om du har orken.

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk

Är spelet piratkopierat så kan ju cracket vara fel. Men det är inget som är tillåtet att diskutera här, men man måste ju också se från den aspekten. Chansen är ju betydligt större att spelet crashar när det inte är skaffat på lagligt vis.
Jag har precis spelat igenom bara 4 "Wolverines" och det fungerade klockrent hela vägen. Ska tilläggas att jag har en äkta kopia!

Oscar

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscaralexiusson
Är spelet piratkopierat så kan ju cracket vara fel. Men det är inget som är tillåtet att diskutera här, men man måste ju också se från den aspekten. Chansen är ju betydligt större att spelet crashar när det inte är skaffat på lagligt vis.
Jag har precis spelat igenom bara 4 "Wolverines" och det fungerade klockrent hela vägen. Ska tilläggas att jag har en äkta kopia!

Oscar

Hehe ganska klockren:)
MvH albanen

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Har haft samma problem ( även postat en tråd om det för ett tag sen) med spel då datorn startar om sig. Bara i vissa spel dock. Sen krascha mitt moderkort.
Trode att allt va fixat då när jag väl fick ett nytt. Men efter 3-4 dagar pajja mitt graffe som jag nu lämnat in på garanti. Hann inte prova några spel med det nya mobo men väntar på det nya graffet o håller tummarna på att det kan ha varit nått av det.

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett liknande problem.

Det fungerade kanon om man bara idlade i windows, men när man körde igång något spel eller lyssnade på musik, brände filer, surfade på nätet osv. så bara dog den.

Det visade sig vara att min processor hade hoppat ur lite ur fästet, samt att det var för lite kylpasta.

Så jag satte dit lite mer kylpasta, gjorde så gott jag kunde med fästena så det höll sig på plat och problemet var åtgärdat.

Det verkar ju vara något med värmen iallafall, någon spärr som säger till att det blir för varmt och sedan stänger av sig själv. Värt att utforska lite kanske.

Lycka till!