Tycks om detta ~10k datorbygge?

Permalänk
Medlem

Tycks om detta ~10k datorbygge?

Tjenare!

Vill beställa en dator för runt 10k. Vad tycks som detta?

Vill ha en dator som är framtidssäker och som är enkelt att uppgradera. Tänkte att man bör ha ett bra chassi och satsa på i5 samt ett bra moderkort (ingen aning hur detta är, men har sett att många har beställt ett likadant). Har läst väldigt bra recensioner om Storm Sniper Black Edition.

Har ingen aning om hur hårddisken är. Behöver endast 250-500 gb.

Uppskattar svar

Permalänk

Rekommenderar en 500 GB Samsung F3 eller Seagate 7200.12 istället, inte för att utrymmet är större, utan för att de använder sig utav högre datatähet och därför har högre överföringshastighet. De kostar oxå bara några kronor mer.

Permalänk
Medlem

Har samma chassi och det är riktigt grymt, stora fläktar bra luftflöde och lätt hanterligt, KÖPKÖP

Visa signatur

Sabertooth p67, I7 2600K, Corsair Vengence 1600 4x4Gb, Corsair H70 kylare, 6950 2GB, Corsair Force GT 120GB OS, Velicoraptor 300GB Spel, 6,5 TB Blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Hade valt detta istället, svalt chassi bättre komponenter, och mycket bättre spelprestanda!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Tackar för svar.

Ska byta ut hårddisken som du föreslog fqvarfort.

M89:
Tackar för ihopplock! Tänker dock att det är bra att lägga en slant på på ett chassi då det är någonting man inte behöver byta ut på vääääldigt länge, samtidigt som det håller temperaturen nere för alla komponenter, håller datorn dammfri, får bra layout för I/O på framsidan osv. Bättre att lägga pengarna på grafikkort + byta ut vissa komponenter?

Funderar också på att skaffa ett bättre moderkort, typ MSI-P55-GD65 som både har SLI och Crossfire och något som kallas OC Genie (clockar automatiskt, ska fungera riktigt bra). Någon som hört om detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vane505
Funderar också på att skaffa ett bättre moderkort, typ MSI-P55-GD65 som både har SLI och Crossfire och något som kallas OC Genie (clockar automatiskt, ska fungera riktigt bra). Någon som hört om detta?

Kolla min signatur :), GD-65 är riktigt bra mycket nöjd med de kortet, även riktigt imponerad av OC Genie, dock var jag lite rädd ibörjan då OC Genie har hög volt 1,4 men ställde in den manuellt och de funkar bra.

PS Chassit jag rekommendera kan jag garantera dig inte är något skit har de själv och har riktigt låga temperaturer på alla komponenter i datorn, även fläktarna går tyst, där är dammfilter samt I/O panel på fronten, vibration dämpare samt skruvlös konstruktion, Lian Li gör inte dåliga grejer.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
Kolla min signatur :), GD-65 är riktigt bra mycket nöjd med de kortet, även riktigt imponerad av OC Genie, dock var jag lite rädd ibörjan då OC Genie har hög volt 1,4 men ställde in den manuellt och de funkar bra.

PS Chassit jag rekommendera kan jag garantera dig inte är något skit har de själv och har riktigt låga temperaturer på alla komponenter i datorn, även fläktarna går tyst, där är dammfilter samt I/O panel på fronten, vibration dämpare samt skruvlös konstruktion, Lian Li gör inte dåliga grejer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89

Fint Blir ett sådant isåfall.

Har för mig att jag läst att K56/K62 har ganska höga temperaturer? Kanske blir ett K62 istället isåfall, verkar vara en grymt fin låda i övrigt (funderade på den eller Storm Sniper BE).

Permalänk
Medlem

Jadu, min låda är iallafall riktigt sval min i5 ligger på ca 29-30C IDLE med Stock kylaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På väg att trycka köp, sista koll!