Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

49 år
PC
The Divition, sporadiskt BF4, CS GO.
Har inget spelflpw längre och tröttnar efter 30 min.
Spelade WOW och då kunde man raida 7-8 timmar i MC med guilden...nu klarar kag som sagt inte att spela längre än 30 min i sträck. Man har väl upplevt allt helt enkelt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

25
PC främst, men har en del Nintendokonsoller av nyare slag

Spelar då Super Mario, Pokémon, Sims, Tomb Raider, Arkadracing och några RTS men är fortfarande helst MMO-frälst. Då vanligast WoW i perioder, men testar på de flesta nya.

Saker jag aldrig riktigt fastnat för är FPS samt MOBAs.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: PC
Spelar just nu: The Division, World of Warships
Favoritspel: Mass Effect, Mass Effect 2, Goldeneye 64

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ålder : 44
Plattform : PC
Spelar just nu : BF4,Diablo3 , börjat känna på EVE Online
Favoritspel : Varierar , just nu EVE , men lagt otaliga timmar i Battlefield serien och ett par år i WOW

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Ålder: 37
Plattform: PS4
Spelar just nu: Dark Souls III, Knack, NHL16, Far Cry Primal
Favoritspel: Dead Space, NHL spelen, Far Cry 4

Visa signatur

Ajo - Playstation4 =)

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Plattform: PC
Favoritspel: Framför allt LoL, CSGO och osu! atm.

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

Ålder: 33
Plattform: PC, PS4, N3DSXL
Spelar just nu: Dark Souls 3, Undertale
Favorit Genre: RPG, Racing, Äventyr, Mystiska och annorlunda så kallade Indiespel.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

26 år.
Lirar enbart PC.
Spelar just nu Tomb Raider och Fallout mest. Sitter och väntar på nästa Witcher dlc. Sport fan av Total War och FM. Spelat extremt mycket WoW och Skyrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2

Permalänk
Medlem

Över 40 år

Lirar mmorpgs (dev)
Övervägande pc

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Medlem

19 år
Endast PC, äger numera ingen konsoll.
Spelar just nu moddad minecraft, GTA V och ESO från och till och även Table Top Simulator när polarna vill bli sura på varandra med Secret Hitler. Spelar också LoL om någon frågar om jag vill vara med men är inget jag frivilligt spelar själv numera.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Plattform: PC & PS4
Spelar just nu: Elite Dangerous, BF4, Orcs must die
Favorit Genre: MMORPG, Racing, Äventyr, Strategi & Simuleringar.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Ålder: 24
Plattform: PC
Spelar just nu: Fifa 16, Dark Souls III, Hearthstone, CS:GO
Favorit Genre: FPS, RPG

Permalänk
Medlem

28år
PC: är i nån sorts fas där jag har svårt att hitta rätt spel för mig men rift, wow, cod bo3, the division, dirt 3

Xbox 1: nhl16, fifa16

har ni tips på nått spel som man kan lägga enormt med tid i så skicka gärna ett meddelande

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ålder: 19
Plattform: PC
Spelar just nu: GTA V, CS:GO & Dying Light
Favorit Genre: FPS, Action/Äventyr

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Ålder: 40, (snart 41)
Plattform: PC/Nintendo Wii

Spel PC: Samtliga Diablo, samtliga CoD, samtliga MOH, Samtliga BF, sen lite annat smått och gott, Arma III, Cities Skyline, HL2, Project Cars, Skyrim och många mer.
Gillar bäst FPS och RPG, bilspel är också kul när man är på humör.

Ska skaffa VR när det känns moget, men har inte bråttom.

Nintendo Wii: främst Zelda, har samtliga till konsoll,(upp till Wii) med undantag från Four Swords.
Har heller inget av Zeldatitlarna för handhållna konsollerna heller.
Favoriterna är Zelda NES, Zelda, The Adventure of Link NES, Zelda, A link to the past SNES samt Ocraina of Time och Twilight Princess, GC, kör alla på Wii såklart.

För tillfället är det Diablo 2 LoD som gäller, men jag tröttnar lätt så jag byter spelande ofta.
Om man bara hade mer tid, jobb, hus och familj tar alldeles för mycket speltid

\\Rhames

Permalänk

Ålder: 42

Plattform: PC
Spel1: Skyrim
Spel2: Doom 4 Beta
Spel3: WoW

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Ålder: snart 35

Inte spelat nåt alls senaste 3 åren, men de spelen jag spelade mest innan min "paus" var BF2, BF3, Black ops 1, MW2, Lotro och Wow...

Nu är jag på gång att sätta ihop en ny speldator och de spel jag kommer att spela då är Black Ops 3, BF 4 och Diablo 3

Jag har ägt de flesta spelkonsoller som är släppta i Sverige

tröttnar dock jäkligt fort på spel som inte är multiplayer.. så om man sätter sig och lirar nåt Mariospel, Skyrim eller nåt annat singleplayer spel så tröttnar jag på 20 min..
Sitter jag och spelar ett FPS online eller ett MMO kan jag sitta 7-8 timmar utan problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ålder 14,

Csgo bästa spelet någonsin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ålder: 49
Plattform: PC, WiiU och New 3DS XL
Spelar just nu: Witcher 3, Metal Gear Solid V, Zelda Windwaker HD, Yoshis Wolly World, Zelda A Link Between Worlds
Favoritspel: Half Life 2, Zelda 3, Far Cry 3, Wolfenstein: The New Order

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

@arneanka78:
ålder 30
platform pc
fps/rts

Permalänk
Inaktiv

Ålder: 34
Pc: Spel är förbjudet, aldrig att jag skulle ta systemresurser från datorn till sånt.
PS4: Ibland, senast var det Mad Max som jag tyckte var riktigt grymt. Nästa spel blir väl GTA6 när det kommer.
Wii U: Ej rört på åratal, senast mario och nes remix som var riktigt grymt, men jag väntar på zelda än. -Nes remix är ett sånt spel som alla seriösa gamers borde testa, problemet är att det knappast är värt att lägga ut någon tusenlapp på en Wii U för denna.

Surfplatta: Monopol och Risk, jag funderar på att avinstallera spelen då jag spelar för mycket. Felet med dessa spelen är att det inte finns något slut och man kan spela dem om och om igen.
Spel med slut som Mad max och GTA är bättre på det sätt, då man snabbt tröttnar efter att man är klar.

Favoritspel genom tiderna. Wolfenstein ET och C&C originalet, båda dessa spel är bannade på mina maskiner då jag ej vill återuppväcka beroendet.

Permalänk

23
Pc: GTA V
Snart Dark Souls 3
Stick of truth

PS3: Diablo 3 med expansion (Co-op)

Permalänk
Medlem

Ålder: 22
Plattform: PC, X360, PSVita
Spelar just nu: Rust, Final Fantasy IX (+ Funderar på att köpa Fallout 4)
Favoritspel: Heroes of Might and Magic, Final Fantasy, CS, Fallout, DotA, GTA m.m.

Permalänk
Medlem

45 Elder Scrolls Online.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Inaktiv

51 Spelar GTA V men väntar på ett bra bilspel.

Permalänk
Medlem

Ålder 44
Plattform PC
Spelar CSGO QL Fallout 4 BF4

Permalänk
Medlem

Ålder 28
Plattform PC

Spelar just nu, Dark souls 3! Sen så har jag runt 180h+ i Division men blivit less! Sen så ska vi inte tala om World Of Warcraft, för många timmar Sen så kan det bli lite Battlefield ibland!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ålder: 18
Plattform: PC
Spelar just nu: Mount & Blade: Warband, Ages of Empires 3 och Ark: Survival Evolved
Favoritspel: The Elder Scrolls Oblivion, Mass Effect 2, Half Life (Black Mesa), Mirror's Edge och Minecraft
Nostalgispel: Sonic på Sega Megadrive, Kirby's Dreamland på Nintendo Gameboy och GTA San Andreas på Playstation 2

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@arneanka78:

Ålder 15

Plattform: PC (alltid!)

Spel: Mest RPG, Witcher 3, Masseffect, Elder Scrolls, Fallout

Permalänk
Medlem

Ålder: 43
Plattform: PC
Favoritspel: BF3, Company Of Heroes, Skyrim, L4D2 TotalWar serien, Crysis 3

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro