Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Platform: PC
Favoritspel: har inga favoritspel, kan nästan spela vad som helst, nu är det dock Doom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Ålder: 37

Spelar just nu Dark Souls 3 och Uncharted 4, båda på PS4.

Just DS3 är jag extra förtjust i. Första DS spel jag testar och de första 2 timmarna hatade jag det. Slet mitt hår i ångest över att jag lagt pengar på eländet. Nu, kanske 50 timmar senare, så är det helt fantastiskt. Visst, frustrerande som tusan ibland, men oftast riktigt kul.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Fyllt 25 nu, spelar The Division

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ålder: 19
Plattform: PC (GC?)
Favoritspel: Team Fortress 2, Saints Row-serien

Blivit lite AoE2 med vännerna nyligen, annars går L4D2 och lite allt möjligt ann. (mest skjutspel)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: PC
Favoritspel: CSGO, Diablo 2-3, Overwatch.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk

Ålder:36

Gammal Wow-veteran. Slutade dock för ett par år sedan och försöker komma ikapp allt man missat på singleplayer-fronten. Spelar för nuvarande på PS4 p.g.a. livssituation och har blivit lite av en trophy hunter

Spel: just nu Infamous: Second Son, ska ta tag i Witcher 3 småningom...

Tycker för övrigt att 3rd person och arcade-racers funkar bra på konsol och first person samt simulatorer är bäst på PC

Permalänk
Medlem

Ålder: 27
Platform: PS4
Spelar just nu: Uncharted 4.

Speladendet har legat på is de senaste åren, men har nu införskaffat en konsol för att komma på banan igen. Uncharted 4 är supersnyggt och ett av få spel som lyckas fängsla mig och inte leder till rastlöshet.

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Platform: PC
Spelar just nu: Hearts of Iron 4, älskar det

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Platform: PC (masterrace)
Spelar just nu: CSGO, Overwatch, H1Z1

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk

30. Overwatch är min drog just nu.

Permalänk
Medlem

36. Blir mest ARMA 3 (King Of The Hill) men även en del Stardew Valley och Minecraft (konstig mix, jag vet).

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Ålder 26
Plattform: Endast PC nu
Spelar: World of Warships och Hearts of Iron IV

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Ålder 37
Spelar World of Tanks

Permalänk
Medlem

Ålder 17
Spelar LoL och funderar på att skaffa Overwatch alternativt något kul Singleplayer, men vet inte vad!!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ålder 18
Spelet jag har accepterat att jag aldrig kommer att få uppleva igen starcraft(hela serien, både ettan och tvåan) men ammars e det en bra mix med allt förutom wow och cod.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur, vad e det? Kan jag äta den? :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ludzee:

Ålder 17
Spelar LoL och funderar på att skaffa Overwatch alternativt något kul Singleplayer, men vet inte vad!!

Har tips på kul Singleplayer: Nya Doom. Riktigt, riktigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ludzee:
Witcher 3
Mad Max
Assassin's Creed Unity
Assassin's Creed Syndicate
Far Cry 3
Far Cry 4
Far Cry Primal
Lords of the Fallen
Dark Souls 1, 2, 3
Dead Space 1, 2, 3
Alien Isolation
Middle-earth Shadow of Mordor
Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Metro 2033
Metro Last Light
Dying Light
Thief
Just Cause 3
Dead Island
Batman Arkham serien

Där har du några bra singelplayer spel att börja med som jag kommer på just nu.

Permalänk

Ålder: 16

Plattform: Pc

Spelar väl allt möjligt nu för tiden, men mestadels just cause 2, 3 cs go och watch dogs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Ålder: 28

Favoritspel: Väldigt mycket tycker jag bra om men Mass Effect serien och Monkey Island är nog "favvosarna"

Spelar nu: Typ Evolve, Crusader kings 2, Hearthstone, Overwatch, Dark Souls 3

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Ålder: 16

Favoritspel: Dayz, csgo

Plattform: pc, ps4

Spelar just nu: dayz, csgo, arma 3 king of the hill, FIFA 16 och förhandsbokat FIFA 17, bf3, bf4, förhandsbokat bf1, lite rainbow ibland men annars är det typ bara skjutarspel jag spelar då det är vad jag är bra på, och när jag är bra är jag även glad

Visa signatur

Hej

Permalänk

Ålder: 22
Favoritspel: Mass Effect 1-3, Super Mario 64, The Witcher 3, Burnout 3, Kingdom Hearts 2, Ratchet & Clank, Skyrim
Spelar nu: Fallout 4, Stardew Valley, ARK Survival Evolved, Guild Wars 2

En blandning här, men spelar mest RPGs.

Permalänk

Ålder: 21
Plattform: PC, Xbox ONE
Favoritspel: CS:GO, World Of Warcraft, Fifa

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC, Android
Favoritspel: DayZ SA, ArmA 3, Battlefield 4
Spelar nu: (PC) DayZ SA, ArmA 3, Battlefield 4 och (Android) Pokémon GO

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Ålder: 21 år
Plattform: PC, Steam Link (används aldrig)
Spelar mest nu: CS:GO, H1Z1
Förhoppningsvis blir det lite No Man's Sky med handkontroll på TVn via Steam Link om det spelet inte floppar.. skönt med något chill spel utan press, jag blir lätt väldigt tävlingsinriktad

Permalänk
Medlem

Ålder: 36
Platform: PC
Spelar nu: Grim Dawn
Väntar på: Nästa spel från CD Projekt Red. Battlefield 1. Och Mount & Blade 2 Bannerlord, så klart.

Permalänk
Medlem

Uråldrig.

Civilization (3:an mestadels)

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Ålder: 38
Plattform: PC

Spelar mest Turn-based och RTS spel.
Spelar just nu: Dota 2, XCOM 2, Eve Online, Wolfenstein New Order, Ori and the Blind Forest

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Ålder: 35
Plattform: För det mesta PC, ibland dammar jag av PS4 och Wii (många spel kvar att spela sedan GameCube)

Spelar det mesta, just nu är det:
Overwatch, Heroes of the Storm, World of Tanks, Pinball Arcade och Hearthstone. Funderar på att skaffa BF1 när det kommer, men känner mig rätt less efter halvfiaskona Battlefront och Hardline.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Ålder: 38 år

Plattform: PS4
Spel: Lego-spelen med 3-åringen, just nu Star Wars.

Plattform: PC
Spel: Eftersom datorn är en gammal häck från 2008 så nöjer jag mig med den gamla Amiga-klassikern Historyline 1914-1918. Nostalgitripp deluxe!

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Ålder: 24
Plattform: PC
Spelas just nu: World of Warcraft, Diablo III, Counter-Strike: Global Offensive, och Minecraft.