GUIDE: Hur du ghostar/kopierar din hårddisk till en ny hårddisk utan ominstallation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Sist det här praktiska med byglarna. Min huvuddisk är byglad som master, men det går ingen sladd till de åtta stift bland vilka bygeln sitter. Ska det vara så?
Tack på förhand!

Om du menar dessa som kallas jumper pins på bilden jag bifogar så ska ingen kabel gå in där. IDE cable connector ska ha själva IDE-kabeln (från moderkortet) och Power cable connectorn ska ha ström från PSU:n (nätagget).

För övrigt kan jag inte säga så mycket om själva kloningen då jag själv har en annan backuplösning för mina filer.

Permalänk
Medlem

Funkar guiden till dagens 3.5 hårddiskar?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Funkar guiden till dagens 3.5 hårddiskar?

Kul att folk söker, men kanske inte värt på så gammal tråd, Är det IDE disk du ska ha hjälp med eller är det vanlig sata?

Är det ide måste du kolla upp och bygla rätt och följa guiden, är det sata ska det räcka att diskarna är lika stora sen köra med valfritt program som kan ghosta/clona disken