Permalänk

riktigt snyggt du !! har ett likadant chassie o nu e saken klar d ska in h2o i den ... men va har hela kalaset kostat ca ?? o var e d köppt ? ps bara grejerna för att kyla cpu inte gpun ! ??? -=skit snyggt=-

Visa signatur

En AMD 1700+ @ (1800mhz)Upplåst 12x150 | Mb : Asus A7N8X | Hd : Wd 7200rpm 8Mb cache 80gb | DDR 512mb 266mhz | Lite on Cd-rw 32x12x48 | INNO3d gf 4ti 4200 128mb | Allt i en svart Chieftec | 2x16 lcd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikmalmberg
riktigt snyggt du !! har ett likadant chassie o nu e saken klar d ska in h2o i den ... men va har hela kalaset kostat ca ?? o var e d köppt ? ps bara grejerna för att kyla cpu inte gpun ! ??? -=skit snyggt=-

tackar för alla svaren!

Det är roligt att kunna uppmuntra någon att börja med vattenkylning. Det hela har kostat ganska mycket men det bra grejer som man ska kunna ha i många år (kanske inte block då det kanske kommer nya processorer med nya fästnings hål mm)
Men pump radiator kommer att hålla ett bra tag. Det mesta är köpt på overclockers.se och gtek.net slangen är köpt på kunze en gummi/silikon butik i stockholm där det har det mesta inom slang. Radiatorn är köpt på dangerden.com den kostade totalt 550kr inkl frakt.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

nice vattenkylning
min låda väger MYCKET!
vet inte exakt hur mycket men detär en del
och snart kommer en vattentank och vill leka

Permalänk

Sjukt skabbigt block till GPUn... men resten såg mycket bra ut!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

hahah... fna va schysst... Du borde vinna VM i grymmaste GPU block.. hahah så skönt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt najs ut. Hur varm är luften som kommer ut ur radiatorn? På ett ungefär.

Permalänk
Medlem

Bra val av radiator. Hela paketet var ganska bra till och med
Lycka till!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac

tackar för alla svaren!

Det är roligt att kunna uppmuntra någon att börja med vattenkylning. Det hela har kostat ganska mycket men det bra grejer som man ska kunna ha i många år (kanske inte block då det kanske kommer nya processorer med nya fästnings hål mm)
Men pump radiator kommer att hålla ett bra tag. Det mesta är köpt på overclockers.se och gtek.net slangen är köpt på kunze en gummi/silikon butik i stockholm där det har det mesta inom slang. Radiatorn är köpt på dangerden.com den kostade totalt 550kr inkl frakt.

Har du kollat vad allt gick på, inklusive block, slangar, slangklämmor, ja allt.

Vill veta för jag blev sugen på att bygga en nu

Permalänk
Medlem

Mycket fint, tänker själv göra ett likande bygge men har några frågor.
Hur tömmer man ut allt vatten utan att man lyckas skada kort och annat, måste man ta ut hela kylningen?
Och vad ska man täta med där uppe där man fyller på?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Mitt chieftec dragon full tower väger under 20kg med vatten

Men det ser riktigt bra ut. Kanske shruden som inte är så snygg, Men den gör ju vad den är till för

Permalänk
Medlem

GPU blocket är inte färdigt ännu som ni kan se. Så sluta klaga på finishen
Vet inte hur mycket allt kostat att köpa då jag fått vissa saker gratis.

LecToR jag har tagit ut hela vattenkylningen när jag fyllt på vatten och ändrat. Och man behöver inte tätta mer än med en slangklämma där man fyller på vatten.

shruden tog inte mer än 1 timma att göra och den gör sitt jobb. Men om någon har en guide på hur man gör en snyggare kanske jag gör en ny.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vad e den grejen till höger för nåt ?? där den stora fläkten sitter på

Permalänk

Ett tilbehör till vissa radiatorer som anpassar en 120mm fläkt till radiatorns storlek...

fet gammal tråd jue..

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

uhmm.. har en liten fråga, kan man sätta fast en fläkt direkt på HeaterCore utan någon "Fan shroud"?

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att dra upp en tråd som är nästan ett år gammal?

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

113082 AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus
- Socket A (Thoroughbred) processor På lager: 50-99 966,- 869
kanske kan satsa månadspengen på nått lite värre än en xp 1600 hittar inte ens att köpa

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Medlem

Hur går det till när man fyller på vatten i stystemet? har en aning om att det har något med T kopplingen att göra...

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epoxy
113082 AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus
- Socket A (Thoroughbred) processor På lager: 50-99 966,- 869
kanske kan satsa månadspengen på nått lite värre än en xp 1600 hittar inte ens att köpa

Vad är det med dig?... missade du medvetet att tråden är nästan ett år gammal?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furan
Hur går det till när man fyller på vatten i stystemet? har en aning om att det har något med T kopplingen att göra...

kör ner vattnet i extra slangen från t-korset

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"