Windows 7 Upgrade kit Packard Bell, Fungerar detta att göra clean install?

Permalänk

Windows 7 Upgrade kit Packard Bell, Fungerar detta att göra clean install?

Hej!

Jag köpte en Packard Bell imedia på netonet för ett tag sen, fick då ett erbjudande att gratis uppgradera Windows vista home premium 64 bit till Windows 7 Home Premium 64 bit, men när jag beställde skivan så pajade min packard bell och 1½ månad senare slutade det med att jag fick pengarna tillbaka och bestämde mig för att bygga en egen dator. Jag har nu valt alla delar och ska imorgon åka ner till lagershoppen och köpa dom.

Så nu kommer mitt problem, jag har en stram budget vilket gör att jag helt sparar in på så mycket jag kan. Då kom jag på att jag har en "Windows 7 Upgrade kit" från packard bell. och eftersom operativsystem är dyrt så tänkte jag att jag gör en "Clean install" med den skivan och sparar 2000 kronor som jag kan lägga på en bättre dator istället.

Så kommer detta fungera? eller är det något med packard bell versionen som förhindrar det?

Svar ikväll uppskattas eftersom jag åker till affären imorgon!

Här är två länkar, den första till en FAQ på packard bells hemsida, den andra till en sida som visar hur man gör med ett vanligt "upgrade kit"

http://www.packardbell.com/windows7upgrade/faq.html
http://www.sevenforums.com/tutorials/1649-clean-install-windo...

Mvh Robin

Permalänk

Nej, du kan inte göra en clean install med en upgrade.

Permalänk

Okej, men enligt deras hemsida så ska det vara möjligt att göra en Clean install" med den skivan om man haft ett operativsystem installerat förut, ja"g citerar:

"Can I do only a clean installation for Windows® 7 on my PC with Windows Vista® or I can do only an upgrade installation?

You can do either a clean or upgrade installation of Windows® 7 if your PC was originally loaded with Windows Vista®. Note that only a clean installation of Windows® 7 is allowed if you have downgraded the OS from Windows Vista® to Windows® XP."

Eller menar dom att man måste ha Windows Xp installerat för att göra en "Clean install"?

Jag har även en gammal skiva från en annan dator med Windows 7 på, är det då möjligt att installera med den skivan och använda koden från upgrade kit?

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

S.k. "double install" fungerar med en upgrade-version vid "clean install". Det borde inte vara annorlunda med en Packard Bell-DVD.

1:an (helt vanlig installation) som beskrivs på Sevenforums (http://www.sevenforums.com/tutorials/31402-clean-install-upgr...) tvivlar jag på. Det är ju därför man håller på med "double install" eller registerhacket (3:an). Fast det kanske finns olika upgrade-nycklar. Registerhacket är i alla fall ett bättre sätt att göra "clean install" än att behöva installera 2 ggr.

Permalänk

Okej tack så mycket får la chansa å berätta resultatet senare

Mvh Robin

Permalänk

Hej igen!

För er som tänker på att testa samma sak så fungerar detta!
bara sätt i skivan för Windows 7 och vänta, du kan behöva starta om datorn några gånger om inget laddar!

Mvh Robin