Hjälp, behöver svarta fläktar!

Permalänk
Medlem

Hjälp, behöver svarta fläktar!

tjina tjina.
Ska bygga ett build åt en kompis, och personligen tycker jag att jag har gjort ett bra jobb.
Det är ett fönster i sidopanelen och jag tänkte ta noctua fläktar men eftersom allt i chassit är svart och blått, så tänkte jag att det skulle va snyggt att få in 2 st svarta fläktar på H50, istället för beiga noctua.

Men jag har aldrig hört något om nå bra svarta fläktar, för alla verkar prisa och avguda noctua :/

Nån som kan låna en hjälpande hand eller länk?

Thnx

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Scythe gör bra fläktar.

http://www.inet.se/kategori/419/120mm

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nexus gör lika bra eller bättre fläktar än Noctua då de flyttar mer luft.
Scyte Slip stream ska också vara bra
Adda gör helt ok fläktar enlig mitt tycke tysta.

Undvik Zalman och Papst då de låter för mycket.

Permalänk
Medlem

Som föregående talare säger så är Scythe absolut ett bra val om man inte tycker att Noctua har passande färger på sina fläktar. Deras fläktar är även betydligt billigare. De jag tipsar om är fläktar i antingen Gentle Typhoon eller Slip Stream-serien.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelgbg
Scythe gör bra fläktar.

http://www.inet.se/kategori/419/120mm

+1 Scythe gör grymma fläktar Speciellt slipstream serien som han över säger !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Tack för så underbart snabba svar
vilken av dom här hade ni kunniga valt då?
Nexus 120 MM
Scythe 120 MM gentle typhoon
Scythe 120mm Slip Stream

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nysaan
Tack för så underbart snabba svar
vilken av dom här hade ni kunniga valt då?
Nexus 120 MM
Scythe 120 MM gentle typhoon
Scythe 120mm Slip Stream

Jag hade valt slipstream då den varvar lite mer, jag kör mina på fullt ( 1200 rpm ) och man hör bara luft flyttas, på h50 blir det ju rätt mycket motstånd och jag vet inte hur ljudkräsen din vän är men då är det bara köpa motstånd på 7 eller 5 v så blir dom helt tysta men flyttar fortfarande bra med luft !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB