Ventrilo 2.1.4 problem/Ventmix

Permalänk
Medlem

Ventrilo 2.1.4 problem/Ventmix

Hallå!

Jag laddade ner Ventmix 0.5 från filmzon.se, unitedfreaks.de och ventmix.awardspace.com och engligt Kaspersky Internet Security 2010 hade alla torjan i sig.

Så jag laddade hem Ventrilo 2.1.4 istället och när jag ska starta det så står det "Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Skapa en association på kontrollpanelen Ange associationer."

Vad ska jag göra? Finns det något sätt att fixa Ventrilo 2.1.4? Är det verkligen en trojan i ventmix, eller är det en false positive?

Permalänk
Medlem

Testa att starta Ventrilo v2.1.4-klienten med administratör-rättigheter (högerklicka på filen och välj "Kör som administratör"). Annars gör som den säger. Mitt Kaspersky Internet Security 2010 säger att filen "VentriloMIX.exe" (den man packar upp från RAR-filen efter nedladdningen) är ren.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Testa att starta Ventrilo v2.1.4-klienten med administratör-rättigheter (högerklicka på filen och välj "Kör som administratör"). Annars gör som den säger. Mitt Kaspersky Internet Security 2010 säger att filen "VentriloMIX.exe" (den man packar upp från RAR-filen efter nedladdningen) är ren.

Försökte men fick samma meddelande.

Mitt Kaspersky varnar inte för än jag har installerat VentriloMix. Då säger den att den har funnit en Trojan i ventrilo 2.2.0