Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Robot

Blue power 980X

Litet bygge baserat på coolermaster ATCS840

Speccs

Moderkort: Asus Rampage II Extreme
Cpu: Intel i7 980XE 6Core Extreme Edition !
Cpu kylare: Coolermaster V8
Minne: Kingston HyperX DDR3 2ghz
HDD: 2st Intel X25M G2 80gb
Grafik: 2st Sapphire HD5850
PSU: Coolermaster Silent Pro M 1000watt

24003p i 3dmark Vantage@stock speed
32145 cpu points @ stock speed

Jag är personligen lite för lat för att köra en massa benchmarks men info om cpu monstret finns här

http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2010/03/11/intel-core-i...

Besök albumet: Blue power 980X av [WP@]Wolverine

Permalänk

Riktigt Snyggt!

Permalänk

jag gillade inte alls hur det såg ut. men 6p för att det ändå såg proffsigt ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
jag gillade inte alls hur det såg ut. men 6p för att det ändå såg proffsigt ut.

samma, mycket välgjort arbete men föll inte mig i smaken riktigt

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

sweetness!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Det står Core i7 920 på displayen...

Hur fick du tag på en 980X?

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls det är snyggt, chassit ser bättre ut orginal om jag ska vara helt ärlig.
Dock ska du ha credz till allt arbete du gjort.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Det står Core i7 920 på displayen...

Hur fick du tag på en 980X?

980X fick jag av intel och mycket riktigt det står 920 på displayen för när jag tog fotona hade 980n inte kommit än

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Detta är ju samma som den gamla som var på förstasidan för ett tag sen ju Du kan ju inte lägga upp samma bilder igen och säga att det är andra komponenter i ?!?

Som sagt i den tråden, mycket proffsigt byggt men smaklös design. Inte alls snyggt faktiskt.

En 6:a från mig.

Edit: En 4:a till och med tills det finns bildbevis på 980X.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Detta är ju samma som den gamla som var på förstasidan för ett tag sen ju Du kan ju inte lägga upp samma bilder igen och säga att det är andra komponenter i ?!?

Som sagt i den tråden, mycket proffsigt byggt men smaklös design. Inte alls snyggt faktiskt.

En 6:a från mig.

Edit: En 4:a till och med tills det finns bildbevis på 980X.

inte för att jag behöver bevisa något för dig men varsågod
http://www.galactus.se/wolverine/gulftownscreen.jpg

Jag lägger upp precis vad jag vill i galleriet utan att fråga dig om lov. jag la upp bygget och skrev vilken hårdvara som sitter i den konstigare än så är det inte.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Den var fin. Dock tycker jag texten vid SSD förstörde allt. Men väldigt fint byggd.

Permalänk
Medlem

Total awesomeness. 10p.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
inte för att jag behöver bevisa något för dig men varsågod
http://www.galactus.se/wolverine/gulftownscreen.jpg

Jag lägger upp precis vad jag vill i galleriet utan att fråga dig om lov. jag la upp bygget och skrev vilken hårdvara som sitter i den konstigare än så är det inte.

Lol, du svarar som en P12. Du fick det om bakfoten. Det jag inte gillade var att det är samma galleri som varit uppe förut!!! Klart att jag tror på det du skriver, men jag menar varför slänga upp samma bilder en gång till och skriva att du bytt komponenter?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Lol, du svarar som en P12. Du fick det om bakfoten. Det jag inte gillade var att det är samma galleri som varit uppe förut!!! Klart att jag tror på det du skriver, men jag menar varför slänga upp samma bilder en gång till och skriva att du bytt komponenter?

Det är du som tycks ha fått det om bakfoten detta har ALDRIG varit i galleriet. Samtliga mina andra byggen som har varit artiklar ligger med i galleriet och ingen har någonsin gnällt på det. Galleriet är bra om man inte pallar bläddra 10 sidor artikel utan bara är intresserad av resultatet.

Du skrev att du ville ha bildbevis och det finns bara ett sätt att tolka det i det sammanhanget du skrev det i.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Det är du som tycks ha fått det om bakfoten detta har ALDRIG varit i galleriet. Samtliga mina andra byggen som har varit artiklar ligger med i galleriet och ingen har någonsin gnällt på det. Galleriet är bra om man inte pallar bläddra 10 sidor artikel utan bara är intresserad av resultatet.

Du skrev att du ville ha bildbevis och det finns bara ett sätt att tolka det i det sammanhanget du skrev det i.

Fan va sur du blir, kan du inte ta lite kritik? Hehe. Jaja, den har inte varit i galleriet bla bla. Men ärligt, du har ju redan publicerats som förstasideartikel med detta bygge. Klart du får lägga det i galleriet om du vill, men då får du väl räkna med lite kommentarer?!?

Kan du inte se att dina svar på mina kommentarer kan uppfattas som lite omogna?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ett välbyggt chassie som vanligt, jag måste tyvärr erkänna att det inte är det snyggaste du gjort, grund iden var nog bra med de blåa alu "inläggen" men i mitt högst personliga tycke vart det alldelens för mycket, det blir lite för plottrigt och osammanhängande på något sätt, jag inbillar mig att i detta fallet hade nog "less" varit väligt "more".

Kanske att det ser bättre ut med bra ljussättning men som det ser ut nu på bilderna så blir det inte topp betyg tyvärr.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Bra hantverk och mycket duktig moddare.

Dock designen faller inte mig i smaken, riktigt fult med dom mönsterna speciellt baksidan känns som att personen bara slängde ihop ett mönster.

Om du kan göra det där med en sån bra kvalité så kan du göra mycket finare grejer med rätt design.
Ännu en gång, mycket bra arbete men designen är inte bra.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Fan va sur du blir, kan du inte ta lite kritik? Hehe. Jaja, den har inte varit i galleriet bla bla. Men ärligt, du har ju redan publicerats som förstasideartikel med detta bygge. Klart du får lägga det i galleriet om du vill, men då får du väl räkna med lite kommentarer?!?

Kan du inte se att dina svar på mina kommentarer kan uppfattas som lite omogna?

Nej jag ser inte alls något omoget i det jag har skrivit. Du får tycka vad du vill om byggets utseende det rör mig inte i ryggen men att gnälla om helt ovidkommande saker bara för gnällandets skull är totalt onödigt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

ganska bra får en åtta av mig. nioreh83 kan ju sluta klaga på han och släppa det

Permalänk
Medlem

10p, alltid en glädje att se ett riktigt konstverk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Galleriet är bra om man inte pallar bläddra 10 sidor artikel utan bara är intresserad av resultatet.
.

10p för orden och 8p för bygget .
Vart kanske lite för mycket arbete för att ta en 10p:are.Man kan inte få det jämt:p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83

http://lmgtfy.com/?q=hur+man+l%C3%A4r+sig+att+h%C3%A5lla+k%C3...

Förövrigt ett mycket välgjort och snyggt chassi återigen! 10p.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Inaktiv

Får 7P av mej=)

Permalänk

Riktigt Snyggt som vanligt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
http://lmgtfy.com/?q=hur+man+l%C3%A4r+sig+att+h%C3%A5lla+k%C3...

Förövrigt ett mycket välgjort och snyggt chassi återigen! 10p.

Så rätt hahahaha

Permalänk
Medlem

6p
Riktigt välgjort, men föll inte mig i smaken direkt:P alldeles för mycket loggor och annat, hade du skippad dom så hade du fått 10p
fast vad kan man göra när man har sponsorer som vill ha sin logga på grejerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
http://lmgtfy.com/?q=hur+man+l%C3%A4r+sig+att+h%C3%A5lla+k%C3...

Förövrigt ett mycket välgjort och snyggt chassi återigen! 10p.

Det är tydligt att det är tabu att kritisera detta bygge...

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Det är tydligt att det är tabu att kritisera detta bygge...

Nej, men du håller ju på att tjata att han har lagt upp det flera gånger och att det är fel. Som Wolverine skrev tidigare så lägger han upp för att om man inte vill läsa igenom och bläddra i artikeln så kan man bara kolla direkt på bilderna här och se resultatet. Men det gick visst inte in i ditt huvud, men nu vet du det...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Nej, men du håller ju på att tjata att han har lagt upp det flera gånger och att det är fel. Som Wolverine skrev tidigare så lägger han upp för att om man inte vill läsa igenom och bläddra i artikeln så kan man bara kolla direkt på bilderna här och se resultatet. Men det gick visst inte in i ditt huvud, men nu vet du det...

... ja nä, jag är tydligen trög. Förstår inte vad du ska in här och lägga dig i den diskussionen för som jag faktiskt lade ner. Jag tjatade inte, han svarade på mina inlägg och jag svarade på hans.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
... ja nä, jag är tydligen trög. Förstår inte vad du ska in här och lägga dig i den diskussionen för som jag faktiskt lade ner. Jag tjatade inte, han svarade på mina inlägg och jag svarade på hans.

Jahapp... va bra då.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Väldigt bra genomarbetat! Mindre bra designat, tyvärr.

Och måste hålla med Nioreh83 om att svaren folk som kommer med lite "känslig" kritik får ofta (enligt mig) uppfattas som väldigt spydiga och lite översittar aktiga.

Men nog om det, det hör inte hemma här, nu är det modding denna forumsdela handlar om och inte folks personligheter.