Permalänk
Robot
Permalänk
Medlem

L0L @ 8 cpus vet än vad Hyperthreding är?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
[Bilder kommer]

Här är mitt första bygge som jag byggde ihop för ett tag sedan, men har inte orkat ladda upp ett album, men här kommer de!

Rätt så nöjd då man är 12 år^^

Lancool PC-K62

ASUS P7P55D

Intel(R) Core(TM) i7 860 @ 2.80GHz (8 CPUs)

Corsair Dominator 4GB 1600MHz

Intel X25-M G2 80GB, WD Caviar Black 750GB

NVIDIA GeForce GTX 275

Windows 7 Home Premium 64-bit

Logitech G15 v1

Razer Deathadder

QPAD UC Large

Gladpåsk!

Besök albumet: fluff_machine av fluff3n

nej nej! inte 8CPUs utan 4kärnor och 8trådar, det är HT är du att 1Core får viritualisera 2

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
nej nej! inte 8CPUs utan 4kärnor och 8trådar, det är HT är du att 1Core får viritualisera 2

MVH

I know Jag är inte dum, kopierade texten från min xfire profil.

Permalänk
Medlem

Men killen i butiken sa ju att det är 8st!

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren

höhö jättekul -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren

Borde den inte vara på 22,4 Ghz också då?

Visa signatur

Permalänk

Jag e också 12 år Men du har MYCKE fetare rigg än mig! Iaf rätt nice

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Jag e också 12 år Men du har MYCKE fetare rigg än mig! Iaf rätt nice

Hade skit rigg innan med ^^

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag e också snart 12 år den 6 april.
Nice rigg!
Kolla gärna in min också
http://www.youtube.com/watch?v=tRMxYBtM0P4

Permalänk

p12 klubben är här haha

Blir lite nytt senare för mig med. Dock gillar jag hellre att lägga cash på tillbehören då allt funkar som jag vill på min dator typ. Tillexempel så kommer 24" led skärmen snart och det nya tangentbordet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_98
Tjena! Jag e också snart 12 år den 6 april.
Nice rigg!
Kolla gärna in min också
http://www.youtube.com/watch?v=tRMxYBtM0P4

Fin rigg

Ska fixa en HP ZR24R/22 inom kort + nytt gaming gear också.

Permalänk

*Jag programmera Assembler när jag var 3*

Vem bryr sig om ni är 12? Antar att dem flesta öppna ögonen för datorer vid den åldern.
Men schysst dator. Bara lite konstigt val av grafikkort... Sen undrar jag hur en tolvåring fixar ihop 10k+ själv? Låter lite som farsan betalar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
*Jag programmera Assembler när jag var 3*

Vem bryr sig om ni är 12? Antar att dem flesta öppna ögonen för datorer vid den åldern.
Men schysst dator. Bara lite konstigt val av grafikkort...

Hade grafikkortet sen innan så, det är ju inte direkt dåligt så why not.

Tog pengar från bankkontot :3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluff3n

skulle vilja påstå att GTX 275 är ett väldigt bra kort:P

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Härlig investering! Ny teknik sjunker ju inte i värde, utan det snarare stiger ju!

Permalänk
Medlem

Min lille bror ( 9år )

Kommer snart få lära sig bygga dator han oxå.

Fast med lite äldre grejer jag har liggande hemma som ett AM2 moderkort och lite annat gött från den den tiden.

Han kan ju redan skruva på sin fyrhjuling och han gillar att köra CSS me storebror ( mej ) vilket den datorn han ska få bygga kommer klara maxa utan probs.

Vi brukar hitta på sånt me han efter som han sköter sig så sjuuukt bra i skolan och tar redan ansvar för att hans egen smutstvätt läggs i rätt tvättkorg i tvättstugan bland annat. Och då är de ju inte speciellt svårt att hitta ork osv till att fixa grejer åt han eller för den delen ge han saker.

Sorry för OFT.

OnT: Hoppas att du är nöjd med ditt bygge och att du visar tacksamhet till dom som hjälper dej med pengar och sånt. känner flera killar i 15-16 år åldern som knappt vet vart enhetshanteraren är osv så du kommer nog bli en redig G4m3r eller 5my9 n3rd.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

var kom pengarna till bankkontot? tror dem kom från farsan från början xD

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Min lille bror ( 9år )

Kommer snart få lära sig bygga dator han oxå.

Fast med lite äldre grejer jag har liggande hemma som ett AM2 moderkort och lite annat gött från den den tiden.

Han kan ju redan skruva på sin fyrhjuling och han gillar att köra CSS me storebror ( mej ) vilket den datorn han ska få bygga kommer klara maxa utan probs.

Vi brukar hitta på sånt me han efter som han sköter sig så sjuuukt bra i skolan och tar redan ansvar för att hans egen smutstvätt läggs i rätt tvättkorg i tvättstugan bland annat. Och då är de ju inte speciellt svårt att hitta ork osv till att fixa grejer åt han eller för den delen ge han saker.

Sorry för OFT.

OnT: Hoppas att du är nöjd med ditt bygge och att du visar tacksamhet till dom som hjälper dej med pengar och sånt. känner flera killar i 15-16 år åldern som knappt vet vart enhetshanteraren är osv så du kommer nog bli en redig G4m3r eller 5my9 n3rd.

Mjo, skönt att ha en farsa som inte är helt borta när det gäller datorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hurrai ?

Hahaha true true :3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hurrai ?

Men vad fan handlar detta om? Hans dator eller hans möjliga finansiär till far? Ni anser att han ska få träla för att själv få ihop sina pengar till en dator, för cirka 10 000? När jag var 12 var jag glad om jag hade några hundra i månaden, dock så betalade just min far OCH min mor (de är separerade) mina två datorer som jag hade hos respektive förälder. Så hur hade du då tänkt dig att han ska få ihop pengar till en dator?
Självfallet är jag medveten om att alla 12-åringar inte bara har några hundra i månaden som jag hade, men att leva med mentaliteten att alla som inte kan tjäna sina egna pengar inte ska få något är ju bara retarderat.
Har man som förälder råd att köpa till exempel en dator till sina barn, så absolut, jag ser inget fel i det, så länge barnen inte får allt de ber om hela tiden. Då är det fel.

Så snälla, sluta med det här snacket. Det visar mer om dig själv, än om han du försöker nedvärdera (eller vad dina intentioner nu än må vara).

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
Men vad fan handlar detta om? Hans dator eller hans möjliga finansiär till far? Ni anser att han ska få träla för att själv få ihop sina pengar till en dator, för cirka 10 000? När jag var 12 var jag glad om jag hade några hundra i månaden, dock så betalade just min far OCH min mor (de är separerade) mina två datorer som jag hade hos respektive förälder. Så hur hade du då tänkt dig att han ska få ihop pengar till en dator?
Självfallet är jag medveten om att alla 12-åringar inte bara har några hundra i månaden som jag hade, men att leva med mentaliteten att alla som inte kan tjäna sina egna pengar inte ska få något är ju bara retarderat.
Har man som förälder råd att köpa till exempel en dator till sina barn, så absolut, jag ser inget fel i det, så länge barnen inte får allt de ber om hela tiden. Då är det fel.

Så snälla, sluta med det här snacket. Det visar mer om dig själv, än om han du försöker nedvärdera (eller vad dina intentioner nu än må vara).

Tack för att du förstår oss xD Jobbigt med alla stenålders människor här som bara ska klaga!

Permalänk
Medlem

Själv har man en pappa som knappt vet vad en hårddisk är, så det blev lite svårare för mig att bygga min första dator när jag var 12-13 år gammal. (är 16 nu)

Grymt chassi förövrigt, eller vad tycker du?
Kan också tipsa dig att sätta en fläkt i fronten, i 5,25 buren, så att den blåser in på GPU, RAM och CPU. bild
Nu tog jag dock ena fläkten som satt i taket och satt där.

Och jag kan hålla med om att intresset börjar komma vid 12-13 års åldern. Det är då det blir som roligast!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Själv har man en pappa som knappt vet vad en hårddisk är, så det blev lite svårare för mig att bygga min första dator när jag var 12-13 år gammal. (är 16 nu)

Grymt chassi förövrigt, eller vad tycker du?
Kan också tipsa dig att sätta en fläkt i fronten, i 5,25 buren, så att den blåser in på GPU, RAM och CPU. bild
Nu tog jag dock ena fläkten som satt i taket och satt där.

Och jag kan hålla med om att intresset börjar komma vid 12-13 års åldern. Det är då det blir som roligast!

Hehe, skit bra chassie. Ska byta ut fläktarna mot Noctuas kanske och sätta stock 120mm:arn i front som du sa

Hoppas på bättre CPU temps dåe

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, skit bra chassie. Ska byta ut fläktarna mot Noctuas kanske och sätta stock 120mm:arn i front som du sa

Hoppas på bättre CPU temps dåe

Bättre temps blir det. Sänkte GPU temp med 4-5c i load.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Bättre temps blir det. Sänkte GPU temp med 4-5c i load.

Najs najs

Permalänk
Medlem

Jag byggde min första dator när jag var runt 13 år, (14 i maj) och det var nog det roligaste jag gjort på ett tag

Pengarna fick jag genom att jag sålde t ex mitt PSP som jag inte andvände, sålde lite småskit på loppis som vi har i staden 2 gånger per år (fick vell in 400kr varje gång) sen fick jag resten av min Pappa

eftersom att ingen i min familj är så tekniska av sig så trodde dom jag skulle pajja skiten och typ slösa pengar i onödan, men det löste sig och gick bra

btw, nice rig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
Jag byggde min första dator när jag var runt 13 år, (14 i maj) och det var nog det roligaste jag gjort på ett tag

Pengarna fick jag genom att jag sålde t ex mitt PSP som jag inte andvände, sålde lite småskit på loppis som vi har i staden 2 gånger per år (fick vell in 400kr varje gång) sen fick jag resten av min Pappa

eftersom att ingen i min familj är så tekniska av sig så trodde dom jag skulle pajja skiten och typ slösa pengar i onödan, men det löste sig och gick bra

btw, nice rig

Det är faktiskt mycket lätt att bygga när man vet lite.
Pappa gav mig bara tips på kabeldragning inget annat^^

Permalänk
Medlem

Sjukt avundsjuk! Tänk att få börja när man är 12 vad hade man inte kunnat nu då!
Själv är jag 16 och ska bygga min första:)
Nice bygge!

Permalänk
Medlem

Snyggt. var också 12 när jag byggde min förtsa. (ska fylla 14 i år)

ska sälja de jag sitter på nu och köpa nytt. bla. ny i5 750 5870 och samma chassi

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
När jag var 12

När, jag var 12 var denna årets landsplåga:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club