Iphone OS 4.0 event på torsdag

Permalänk
Medlem

Iphone OS 4.0 event på torsdag

http://arstechnica.com/apple/news/2010/04/apple-announces-iph...

Apple plans to take the wraps off iPhone OS 4.0 this Thursday, April 8 during a special media event in Cupertino. The event will take place at 10am Pacific Time on Apple's campus, giving a "sneak peek" into the future of the iPhone OS.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

När tror ni den dyker upp i iTunes?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo

Till sommaren är min gissning. Samtidigt eller strax efter att nästa version utav iPhone kommer.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

Ska fan ha nästa version Iphone ^^ har 3Gn nu, den är ganska seg faktiskt om man jämnför med "s"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det ska faktiskt bli riktigt spännande att se vad som kommer att ske. Känns som att hårdvaran i iPhonen inte kan bli bättre, och därmed så kan endast mjukvaran uppdateras - med andra ord kan allt kommas hända. Tror själv att något unikt kommer att dyka upp, samt förstås det tjatande multitasking. Något större tror jag dock inte.

Tyvärr så kommer det nog ta någon månad innan uppdateringen släpps. Och vem vet, man kanske kommer att ta betalt för att uppdatera sin telefon nu? (så som man måste göra efter ett tag med iPad.)

Men som sagt, ska bli intressant, därav blir det lite apple-vaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo

kan komma när som helst, rykten säger ju till sommaren.

men har hänt tidare att Apple släpper det under eventet, så kanske kommer redan på Torsdag, vem vet

de kommer nog informera oss

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ska fan ha nästa version Iphone ^^ har 3Gn nu, den är ganska seg faktiskt om man jämnför med "s"

samma här, tycker inte det är lönt att uppgradera än, får vänta å se ifall det kommer en 4g

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Detta kommer fungera till ipod touch också antar jag?

Någon som tror att det kommer kosta? Mer än sist?

Permalänk
Medlem

Det kommer komma till sommaren, tillsammans med en ny telefon, kika bara på hur det har sett ut föregående år.
Den kommer komma till iPod Touch med, men kommer då kosta, $9 eller vad det brukar vara är min chansning. Förstår inte varför folk är så galna över att den kostar till iPad, det är ju praktiskt taget en stor iPod Touch. 3G-modellen är jag inte alls lika säker kommer kosta att uppdatera, vi får se helt enkelt.

Angående funktioner så tror jag inte på "normal" multitaskning, men kanske någon variant av det hela, jag hoppas på ett bättre meddelande-system, det kulle vara nice.

Angående hårdvara så hoppas jag på en ny skärm, den som sitter i nu har hängt med ett bra tag. Ut över det vet jag faktiskt inte, trivs ganska bra med min 3G

Som utvecklare är det främst nya API-förändringar/tillägg jag vill åt, och kan tänka mig att det kommer en hel del mysiga saker i och med 4.0, det hintade iaf 3.2 som kom häromdagen med iPad-lanseringen.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Det kommer komma till sommaren, tillsammans med en ny telefon, kika bara på hur det har sett ut föregående år.
Den kommer komma till iPod Touch med, men kommer då kosta, $9 eller vad det brukar vara är min chansning. Förstår inte varför folk är så galna över att den kostar till iPad, det är ju praktiskt taget en stor iPod Touch. 3G-modellen är jag inte alls lika säker kommer kosta att uppdatera, vi får se helt enkelt.

Angående funktioner så tror jag inte på "normal" multitaskning, men kanske någon variant av det hela, jag hoppas på ett bättre meddelande-system, det kulle vara nice.

Angående hårdvara så hoppas jag på en ny skärm, den som sitter i nu har hängt med ett bra tag. Ut över det vet jag faktiskt inte, trivs ganska bra med min 3G

Som utvecklare är det främst nya API-förändringar/tillägg jag vill åt, och kan tänka mig att det kommer en hel del mysiga saker i och med 4.0, det hintade iaf 3.2 som kom häromdagen med iPad-lanseringen.

Jag hoppas framför allt att de gör så att man kan svara på sms(helst mail med) inne i alla appar utan att stänga av de. Sedan får de gärna tillåta att vissa program (som de säkert vill godkänna själva men fine) typ spotify,SR etc. får köras i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Jag hoppas framför allt att de gör så att man kan svara på sms(helst mail med) inne i alla appar utan att stänga av de. Sedan får de gärna tillåta att vissa program (som de säkert vill godkänna själva men fine) typ spotify,SR etc. får köras i bakgrunden.

Ja, det är vettiga "requests". Musikapplikationer i allmänhet (spotify/radio/SID-players/etc. vad som nu kan tänkas finnas) borde kunna få lov mot både Apples och användarens godkännande att köra i bakgrunden.

Svara på SMS i någon form utav "widget"-liknande applikation hade inte varit helt fel heller.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Spännande!

Agree.:) Mycket spännande.:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fonza
Det ska faktiskt bli riktigt spännande att se vad som kommer att ske. Känns som att hårdvaran i iPhonen inte kan bli bättre,

Skämtar du ?

Vad sägs om bättre battertid ?
Snabbare CPU ?
Snabbare GPU ?
Bättre kamera ? (dagens är ett skämt för en så dyr lur)
Kamera på framsidan för vidosamtal ?
Bättre skärm ?

Det var bar några saker som KAN och förhoppnigsvis SKA bli bättre.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen att det kommer en ny iphone i sommar min 3g börjar falla isär nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hur många ringer egentligen videosamtal? Fortfarande dyrt, aldrig gjort det själv.

Lär väl bli som resten som är på marknaden. Snapdragon, amoled etc.

Taggad inför ikväll. Som jag fattat det är det klockan 18 för oss? Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Någon som vet bra twitterfeeds för det hela?

Permalänk
Medlem

19:00 Svensk tid*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Skämtar du ?

Vad sägs om bättre battertid ?
Snabbare CPU ?
Snabbare GPU ?
Bättre kamera ? (dagens är ett skämt för en så dyr lur)
Kamera på framsidan för vidosamtal ?
Bättre skärm ?

Det var bar några saker som KAN och förhoppnigsvis SKA bli bättre.

Där har du rätt

Det skulle behövas innan jag skulle tänka mig att investera i en iPhone
För närvarande är det svårt att slå vanliga ericsson/nokia på mobilfronten då man vill kunna multitaska och ta vettiga bilder

Permalänk
Medlem

Nu handlar det ju om operativsystemet, inte kommande hårdvara.

Jag vill ha:

- Nån form av multitasking för typ spotify och sånt, men jag har faktiskt börjat gilla det där att allt faktiskt slocknar utan pardon när du trycker på hemknappen

- En startskärm ala Nokia eller Android där du t.ex. ser dagens kalendernoteringar. Som idag måste du gå in i kalendern manuellt för att kolla och vem kommer ihåg att göra det? Inte jag.

- Nån sorts gemensam katalog där man kan lagra filer. Att det inte finns är faktiskt löjligt.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha att man kan skicka filer via bluetooth. Bilder, video och musik (fast det sista kommer aldrig komma med tanke på apple's tänk ang. musik.)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Det bästa vore ju om de gjorde något med startskärmen, men det kan man väl drömma om.

Permalänk
Medlem

hoppas på att man kan byta tema.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Multitasking och byta bakgrund!!!

Permalänk
Medlem

verkar ju bli riktigt bra

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Folders!!! aka Mappar

Permalänk

Äntligen (okej vi får det inte förrens i sommar) kan vi slippa alla whine:ande Android fanboys som klagar på att iPhone/iPad inte har multitasking som deras telefon har. Trots att de aldrig tänkt köpa någon iPhone för de "är ju kassa".

Ska bli riktigt gött att kunna köra Spotify i bakgrunden!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror dom skrev på livebloggen att man kunde ha mappar, är dock inte 100% säker.

Permalänk
Medlem

man kommer kunna ha mappar och över 2000 apps på en iphone

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell