Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Funkar ju perfekt nu! Yippi!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zordor:

haha de känner jag igen!

asså varför är det så i nästan ALLA spel att man själv alltid springer fortare än sitt team?

Sjukt irriterande när man skall följa efter nån och man alltid går fortare än dem!

Det är inte så otroligt många gånger i just detta spel man kan kuta rakt på när man kör på en vettig svårighetsgrad dock.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

de servrar med bäst ping för mig är från holland. finns det inga svenska servrar? jag ser inte en enda. vissa danska men med usel ping! skulle vara kul med några svenska servrar som har server stats som man kan kolla på, så som det fanns på cs 1.6 förr i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SydpoleN:

asså, jag ligger på 100-150 ping... vilket är sjukt dåligt. har 10mbit från bredbandsbolaget..
när jag är död går pingen ner till 40-60 men direkt jag spawnar ökar pingen till 100-150 igen.

Någon som vet vad detta kan bero på? kunde spela mw2 utan några problem alls.

Jag tror inte att det är din ping som sjunker när du dör, det är spelarens ping som du spectatar/ser i killcam, så verkar det vara för mig i alla fall.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av czin:

de servrar med bäst ping för mig är från holland. finns det inga svenska servrar? jag ser inte en enda. vissa danska men med usel ping! skulle vara kul med några svenska servrar som har server stats som man kan kolla på, så som det fanns på cs 1.6 förr i tiden

Nej, Gameservers har inga i Sverige. Har märkt samma sak som du, de danska har sämre ping än många andra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Funkar ju perfekt nu! Yippi!

fan va skönt att höra

Har du fortfarande kvar tweaksen i configen eller kör du stock?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd

Devil May Cry!!
ditt blåbär

var det inte du som skulle skryta med att dina bilder på BFBC2 såg bättre ut?
få se lite bättre bilder och en grym FPS nu.
annars tar jag det som att du bara snackar dynga

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Devil May Cry!!
ditt blåbär

var det inte du som skulle skryta med att dina bilder på BFBC2 såg bättre ut?
få se lite bättre bilder och en grym FPS nu.
annars tar jag det som att du bara snackar dynga

Skapa en egen tråd för helvete

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Mitt battlefield bc 2 ser då bra mycket bättre ut än sreenshotsen ovan.
Kan ladda upp bilder om du inte tror mig.

fan grabbar
tror ni på den där jeppen?
kolla på sidan 37

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nej, Gameservers har inga i Sverige. Har märkt samma sak som du, de danska har sämre ping än många andra.

rätt sjukt egentligen, inte många länder som kan mäta sig med sveriges fibernät.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pg_ice:

fan grabbar
tror ni på den där jeppen?
kolla på sidan 37

Frågan är nog snarare om vi bryr oss

Skrivet av czin:

rätt sjukt egentligen, inte många länder som kan mäta sig med sveriges fibernät.

Mjo det är synd, finns ju en hel del spelare här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av h0psi:

Skapa en egen tråd för helvete

för helvete?
man måste ju reda ut hur det här fjortis spelet står sig mot BFBC2

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Mjo det är synd, finns ju en hel del spelare här.

aa det med. men vet du, eller nån annan, om blops stödjer någon sorts server stats eller man får nöja sig med statsen man hittar in game?

fan jag tycker mig minnas att jag sett folk göra reklam för "svenska" servrar men dom kanske står i andra länder

Permalänk
Medlem
Skrivet av czin:

aa det med. men vet du, eller nån annan, om blops stödjer någon sorts server stats eller man får nöja sig med statsen man hittar in game?

fan jag tycker mig minnas att jag sett folk göra reklam för "svenska" servrar men dom kanske står i andra länder

Webhallen har egna servers men de står i Danmark

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Funkar ju perfekt nu! Yippi!

Har det kommit patch eller har du ändrat inställningar/console?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av czin:

aa det med. men vet du, eller nån annan, om blops stödjer någon sorts server stats eller man får nöja sig med statsen man hittar in game?

fan jag tycker mig minnas att jag sett folk göra reklam för "svenska" servrar men dom kanske står i andra länder

Skulle tippa på att du nog får nöja dig med statsen spelet genererar och det finns ju det mesta där redan.
Själv funderar jag lite över hur det blir med banor och mods som jag tycker folk snackat om, när det är gameservers som håller i hela hosting-biten.

Svenskt folk som hyr - inte svenska servrar :C

Skrivet av simon10:

Har det kommit patch eller har du ändrat inställningar/console?

Det kom en patch igår.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan man lira Co-Op i campaignen i COD Black ops?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

för helvete?
man måste ju reda ut hur det här fjortis spelet står sig mot BFBC2

Och ändå så köpte du spelet, alla behöver inte grym grafik...ta och lunga ner dig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Tycker det var skit bra, men nu kan man leta servrar.. iaf på PC

Tycker black ops är en besvikelse MW2 känns mer som att man är med i gamet.. (syftar ej på lagg)

Du är iaf inte ensam om att inte gilla det:

Citat:

Reviews of the latest chapter in the Call of Duty franchise have been largely positive, with PC, Xbox 360, and PlayStation 3 versions of the title earning Metacritic scores of 87, 90, and 89, respectively. Actual gamers seem far less impressed than the critics, though. The Xbox 360 release currently has a user score of only 6.4, while the PS3 version is down to 5.7. PC gamers think even less of the title, which they're currently rating a 3.9 out of 10. Ouch.

Från Black Ops becomes 'biggest entertainment launch ever' - The Tech Report

Permalänk
Medlem

Tycker också att BC2 ser betydligt bättre ut men det spelar ingen roll alls

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

MW2 har däremot hela:
3.6 PC
5.7 PS3
6.0 Xbox 360
i userscore hos metacritic, och det spelet har de haft mycket tid på sig att fixa (men inte gjort det)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Webhallen har egna servers men de står i Danmark

ok var hittar man servrarna? var inne o kolla på webhallens onlinebutik men hitta inget där

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Skulle tippa på att du nog får nöja dig med statsen spelet genererar och det finns ju det mesta där redan.
Själv funderar jag lite över hur det blir med banor och mods som jag tycker folk snackat om, när det är gameservers som håller i hela hosting-biten.

Svenskt folk som hyr - inte svenska servrar :C

förvånar mig inte om man blir tvungen att köpa map-packs via steam som då är äckligt dyrt

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av czin:

ok var hittar man servrarna? var inne o kolla på webhallens onlinebutik men hitta inget där

Tillägg till server-farmen! | Webhallens Blog

Tycker dock att de missar att ange att servrarna fortfarande är danska och av samma host som alla andra...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Care face på hur BFBC2 ser ut när vi är i en Cod Black Ops tråd är min åsikt. Sen tycker jag att grafiskt lull lull är overrated i fps ändå. Det finns väl annat och fokusera på än hurvida blommorna på backen ser riktiga ut eller om ett fordon eller en byggnad ser naturliga ut. Tanken är att det ska gå undan och att man ska meja ner folk. Jag kör personligen heller på längre resolution och inga försköningar så som aa / vsynd / shadow eller nåt sånt som kan strypa flytet i spelet minsta lilla. Har fullt upp med att leta upp folk att skjuta ner samt att hålla sig undan från att bli skjuten så föga intresse hur resten ser ut så länge det är bra känsla och fungerande hitbox. Single player delen slänger jag gärna på lite aa och sånt tjafs men inte multiplayer.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tillägg till server-farmen! | Webhallens Blog

Tycker dock att de missar att ange att servrarna fortfarande är danska och av samma host som alla andra...

nice tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_W:

Care face på hur BFBC2 ser ut när vi är i en Cod Black Ops tråd är min åsikt. Sen tycker jag att grafiskt lull lull är overrated i fps ändå. Det finns väl annat och fokusera på än hurvida blommorna på backen ser riktiga ut eller om ett fordon eller en byggnad ser naturliga ut. Tanken är att det ska gå undan och att man ska meja ner folk. Jag kör personligen heller på längre resolution och inga försköningar så som aa / vsynd / shadow eller nåt sånt som kan strypa flytet i spelet minsta lilla. Har fullt upp med att leta upp folk att skjuta ner samt att hålla sig undan från att bli skjuten så föga intresse hur resten ser ut så länge det är bra känsla och fungerande hitbox. Single player delen slänger jag gärna på lite aa och sånt tjafs men inte multiplayer.

Du tänker rätt, men är du helt säker på att lägre upplösning och inga skuggor från spelare hjälper dig att döda fler? Det vore märkligt om så var fallet. Högre upplösning = skarpare, alltså ser du bättre/längre. Du kan t ex urskilja ett huvud som sticker upp bakom någon typ av skydd lättare. Skuggorna kan ibland ge en enorm fördel rent gamleplaymässigt, eftersom du i vissa fall kan se folks skuggor innan du ser personen i spelet.

Permalänk
Medlem

Tror ni att jag kan köra på medium eller högre? Har de som står i sign.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått mitt ex av spelet och måste säga att jag såhär är grymt nöjd. Kanske beror det på att alla whinat så mycket att mina förväntningar på spelet sänkts eller så är det bara ett bra spel?

Känslan är underbar, ljudet, som många andra klagat på, tycker jag är mycket råare och bättre än i mw2.
Visst, många servrar laggar bäver och grafiken är prutt, men kom igen, det finns en anledning till att folk fortfarande lirar CS, känslan.

Kändes helt klart som ett positivt steg, framförallt att man inte behöver lira som en maniak för att komma åt extended mags och annan parafinalia..

många plus till detta spel av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du tänker rätt, men är du helt säker på att lägre upplösning och inga skuggor från spelare hjälper dig att döda fler? Det vore märkligt om så var fallet. Högre upplösning = skarpare, alltså ser du bättre/längre. Du kan t ex urskilja ett huvud som sticker upp bakom någon typ av skydd lättare. Skuggorna kan ibland ge en enorm fördel rent gamleplaymässigt, eftersom du i vissa fall kan se folks skuggor innan du ser personen i spelet.

Visst kan skuggor och sånt i vissa fall öka chansen till att upptäcka saker det håller jag med dig om. Men det behöver inte vara en grafisk orgie bara för att man ska spela det Hellre bra flyt med mindre upplösning för hackar det så spelar det ingen roll hur bra man ser saker.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 