Natural Selection 2 - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Är klart det är roligare med några stycken... jag säger som jag brukar göra... in på SweC's mumble och spela... vi brukar va några stycken.

Var inte riktigt så jag menade

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Toivo83:

Var inte riktigt så jag menade

Nä det vet jag ^^ vill bara göra reklam för att fler ska joina mumble

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Köpte spelet under steam rean, haft det i en vecka och spelat det hela veckan från morgon till kväll! Tiden bara flyger förbi här hemma! Jag är totalt kass på FPS spel då jag siktar som en kratta och skjuter mest ner i golvet, heh, därför är aliens enligt mig då otroligt grymma att spela som. Man kan ju klättra på väggarna, taken och stalka alla dumma marines som går ensamma i trånga korridorer! ^^ Spelet ger en så mycket med tanke på att man kan ha lite mer variation i sitt spelande, antingen FPS som Marine, eller gå som aliens och bara omnoma på marines, eller så är man commander som gör det hela till ett strategispel mer eller mindre
Jag hoppas att många fler som spelar NS2 kommer in till mumble och spelar med oss från sweclockers och skyttegrav, så mycket roligare att ha kontakten och kunna prata med varandra, få bättre teamwork än att man hamnar bland randoms som antingen inte har mick eller som snackar ryska. Inget emot ryssar så men det är liite svårt att förstå dem ^^' Finns en hel del admins som spelar också och de bits inte! Om du nu inte spelar som marine då

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om när den nya banan kommer?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Någon som vet något om när den nya banan kommer?

Finns custom servrar, eller "modded" som dom heter.
annars finns det smått och gott - http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=4920
officiella kan jag ej svara på mer än att dom har en kommande som varit under utveckling senaste året.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns custom servrar, eller "modded" som dom heter.
annars finns det smått och gott - http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=4920
officiella kan jag ej svara på mer än att dom har en kommande som varit under utveckling senaste året.

Där har man kollat runt:)
Blir spännande o se hur den banan ter sig som dom (förhoppningsvis) har lagt ner mycket krut på.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Lite trist när man hamnar med en usel commander. Jag har gjort det ett par rundor i rad nu. Aliens har Onos och vi har knappt uppgraderat något... Sen commanders i allmänhet som inte kommunicerar och inte ger orders/vägledning. I börjar tyckte jag många använda voip, nu är det svårare att hitta folk som använder det tyvärr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

sjukt jobbigt, kan endast spela cirka 10 sek på varje server. får sedan "timeout" error...
försökt att googla, men hittar endast en video som de löser problemet i. det funkar dock inte för mig.
någon som har stött på liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Lite trist när man hamnar med en usel commander. Jag har gjort det ett par rundor i rad nu. Aliens har Onos och vi har knappt uppgraderat något... Sen commanders i allmänhet som inte kommunicerar och inte ger orders/vägledning. I börjar tyckte jag många använda voip, nu är det svårare att hitta folk som använder det tyvärr.

Känner igen det där, vissa commanders pratar inte eller skriver ens någonting. Väldigt störande att man själv ska behöva hålla koll på allt som händer på kartan och själv ge order Det är också svårare att vara marine commander än alien commander så det är nog lättare att förlora som marine då om de inte vet vad de håller på med eller säger till resten av laget om vad de ska bygga.

Jag kan också tycka att många spelare är rätt dömande och fördomsfulla då de får reda på att man är en tjej som dessutom spelar som commander. Många är otrevliga nog att lämna spelet så fort de får höra ens röst. :/

Vad jag har märkt så brukar oftast Brittiska servrar vara trevliga, otroligt pratglada och på ett förstående språk också Så du kan ju testa på dem, eller joina på mumble och spela med oss så får du garanterat medspelare som lyssnar och kommunicerar

Permalänk
Medlem

tycker det är lika illa som om folk som inte lyssnar på commander utan snurrar omkring som halshuggna höns

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tycker det är lika illa som om folk som inte lyssnar på commander utan snurrar omkring som halshuggna höns

Haha, ja det är väl inte så kul det heller. Man får ju lov att verkligen peka ut dem och säga deras namn, bara så de vet att man ser dem
Jag brukar dock snurra runt som en höna när jag kör alien i Veil, sämst lokalsinne

Permalänk
Medlem

sen verkligen hatar jag folk som joinar en server, så sitter dom i specc eller RR en eller två matcher.
eller ragequitar till RR så fort det går lite dåligt.

Mycket kan vända snabbt som man fixar det rätt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan tillägga detta. trillade ner i min inkorg nyss:

"We're working on some new maps, one of which will be released pretty soon!

Max"

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Kan tillägga detta. trillade ner i min inkorg nyss:

"We're working on some new maps, one of which will be released pretty soon!

Max"

Ja de hade ju gjort om Docking lite grann, blev lite svårare att ta sig runt nu när man är van vid den gamla

Permalänk
Medlem

Youtube är så otroligt långsamt att jag kan inte titta på en enda tutorial video eller någonting.. Vad är egentligen meningen med spelet? Har aldrig haft så tråkigt som när jag spelar detta för jag fattar INGENTING.. Ska man orka vänta ~35min för att kolla 4min tutorial kanske? För usch och fy just nu Å har ändå haft det sedan steam sale ^^

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Youtube är så otroligt långsamt att jag kan inte titta på en enda tutorial video eller någonting.. Vad är egentligen meningen med spelet? Har aldrig haft så tråkigt som när jag spelar detta för jag fattar INGENTING.. Ska man orka vänta ~35min för att kolla 4min tutorial kanske? För usch och fy just nu Å har ändå haft det sedan steam sale ^^

Menningen, antingen är du comm i något lag, styr upp med baser och upgradering och skickar dina trupper lite höger och vänster
eller så är du fotknegare, ska lyssna på vad comm önskar, och smiska motståndarna.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Menningen, antingen är du comm i något lag, styr upp med baser och upgradering och skickar dina trupper lite höger och vänster
eller så är du fotknegare, ska lyssna på vad comm önskar, och smiska motståndarna.

Okej, testade det en stund nu men tkr det är skitsvårt att fatta vad comm vill.. Även när han snackar så säger han "till detta rummet (blabla)" och nu var jag alien och fick sitta med mapen uppe å springa hela tiden för jag kmr inte ihåg en sekund av dessa mapsen, tkr dom e galet röriga

Stör mig som fan att jag inte gillar det alls. SER charmen och vill så jävla gärna älska det men kan inte KÄNNA charmen bara. Ska ge mig fan på't!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ta vana att alltid kolla kartan, då ser du om en motståndare syns till ,vart dom attackerar , ifall någon säger "behöver hjälp osv"

Då fienden syns direkt på karta om dom är inom någon medspelares synfält.

jag kör upp kartan var och varannan sec när jag letar efter trubbel
Är mycket för support , både som gorge och som skulk

om om du är alien, använd väggar och tack för att attackera snabbare, man får en lite speedboost att hoppa från dom.
Tar lite tid att snurra in i allt, men skam den som ger sig.

Du lär dig kartorna rätt snabbt om man bara kolla på kartan titt som tätt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

"Gorgeous" är nu live på Steam med 50 % rabatt under helgen, kostar nu endast 11,49€ (lite under en hundring)!

http://store.steampowered.com/app/4920/

Trailer

Några nya saker i uppdateringen (som är gratis):

Railgun Exosuit now available at Prototype Lab. Explodes things.
Gorges may now spawn Babbler eggs, which hatch into Babblers!
Gorges may now create Gorge Tunnels
Bait Balls – Direct babblers by flinging it at enemies of friendlies
New map: Descent
New contextual help system, ‘TipVids.’
Insight Spectator System Mk 2 – Redesign and interface overhaul.
First Person Spectating
Damage decals
Reflections
Refraction effects
New alien cloaking effects
New main menu background scene

Full changelog:
http://unknownworlds.com/ns2/gorgeous-changelog/

Lite blandade länkar till utvecklarnas hemsida samt officiella forumet, om man vill veta mer om spelet:
http://unknownworlds.com/
http://unknownworlds.com/ns2/
http://forums.unknownworlds.com/
http://www.naturalselection2.com/

Permalänk
Medlem

Enda tråkiga i det hela är att ännu fler vill spela aliens och kommer köra gorge
sällan någon går frivilligt till marine hehe.

Gorge rush...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Enda tråkiga i det hela är att ännu fler vill spela aliens och kommer köra gorge
sällan någon går frivilligt till marine hehe.

Gorge rush...

Nja, själv ser jag mer oftast marine-stacking än alien-stacking, har dock bara spelat en runda av den nya patchen än så länge, så det återstår att se.

Edit: Sedan så har bile bomb blivit något nerfad så att det blir svårare at rusha med Gorge.

Permalänk
Medlem

m, men nu får dom sina små krabater till hjälp med

dom ggr jag ser marine stacking är när dom har 1-3 clan-spelare eller att dom plockar flera aliens i början, då börjar folk byta sida eller ragequita.

ska fösöka testa nya patchen idag faktiskt, lite att göra med nes spelen, urkh

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nya kartan som kom med uppdateringen är verkligen nice och något helt annat när man jämför dem. Stor, har nivåer och väldigt färgglad och flashig
Man märker att det är otroligt många nya till spelet nu efter uppdateringen så servrar full av rookies och resterande fjantar runt med dessa små babblers, kryp, parasiter, de små urgulliga sakerna Man får ta å vänta ett tag på att "testa nya leksaken" hypen är över så man kan få igång ett riktigt game.

Permalänk
Medlem

Är den där första alien fortfarande som en tegelsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Är den där första alien fortfarande som en tegelsten?

tips, spring på väggar och tak, du får mer fart då när du hoppar på och attackerar.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Någon som lirar lite mer seriöst? Spelar i Division 1 just nu i ENSL

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av frallan123:

Någon som lirar lite mer seriöst? Spelar i Division 1 just nu i ENSL

Spelar ganska mycket... men inget seriöst... dock hade jag velat göra de.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gratis helg med 50 % rabatt börjar i dag och håller på fram tills på söndag.

http://unknownworlds.com/ns2/natural-selection-2-free-weekend/

http://store.steampowered.com/app/4920/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

spelar precis på [SWE]Game - BITG server.

en av dom sämsta jag varit inne på.
knappt någon rookie, men lagspel...vad är det?

en lerk som flyger runt i cirklar och sköter sig själv.
marines håller en korridor, finns tre vägar, vent, bakifrån och framifrån.
alla springer framifrån och dom bara sitter och väntar ut.

säger att ta trumman eller bakifrån samt samla ihop oss så blir det lättare...men inget en själ lyssnar.
så fort en hive är under attack, inte en människa är där. utan man står där som ensam gorge och försöker.

nae, sista rundan på den servern iaf haha

Och som sagt, man kommer ingenvart om man spelar solo...

Tycker du ska ge servern en chans till. Du har nog bara haft "dålig timing" vad det gäller spelare.
Jag spelar nästan bara där och lagspel är det nästan alltid. Även om engelska används när man kommunicerar med varandra så är nästan alla svenskar som spelar där.
Värt att tänka på är också att det kan fortfarande finnas Rookies även om deras namn inte är grönt. Det försvinner ju efter 2 spelade timmar tror jag. Sen går det ju att ta bort Rookie mode i inställningar.

Vad det gäller spelet i sig så fick jag det som gåva av en kompis. Jag har aldrig riktigt gillat rymdspel, framtidsspel direkt. Men eftersom jag fick spelet som gåva blev jag ju på sätt och vis tvungen att prova. Och efter det är jag fast!
Har hunnit spela 341 timmar sedan jag fick spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)