Spara en hel hemsida till hårddisken!

Permalänk
Medlem

Spara en hel hemsida till hårddisken!

Hej!

Som rubriken lyder så försöker jag spara en hel hemsida, med underliggande länkar till hårddisken, allt jag hittar på nätet är för gammalt och fungerar inte.

Sidan är var alla föreläsningarna finns, och vissa av de är pdf filer som är inte så svårt och spara ner, medans majoriteten är i form av bildspel, varje föreläsning är mellan 50-200 bilder då. Det är väldigt jobbigt och spara en bild i taget då det tar en evighet... det måste finnas nåt program som sparar ner allt på engång..

tänkte att det finns inga bättre än sweclockers medlemmarna som kan lösa dator, därför postar jag min tråd här.

Snabbt svar uppskattas!
tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ett trick jag brukar köra är att använda Google Chrome för detta. Google chrome har en inbyggd funktion att spara miljöer (hemsidor) till en mapp och en preview HTML fil. Dessa är särade genom en mapp och en html fil som sparas till Downloads i Mina dokument (standard). Detta inkluderar i många fall att alla bilder som finns med på hemsidan kopieras och slängs in i mappen

Använder det ofta ^^ mitt tips till dig.

Hoppas det hjälpte!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk

Undrade själv över detta några år sedan, och jag fann en massa mer och mindre bra program för detta, tex sparade jag hela wikipedia samt 4chan till HDDn på skoj, har för mig att jag använde programmet Webstripper som även är freeware.. har jag för mig =P

EDIT: Borde kolla innan jag skriver. Nej, det var inte freeware, men här finns en massa program Offline Browsers - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com
Vilka som är bra vet jag ej.

En del kan du nog hitta om du googlar på "offline browser"

Cheers :B

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om HTTrack Website Copier - Offline Browser
Det har fungerat för mig.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

jag har testat HTTrack, men får den inte att funka, det kommer fram Mirror error vad jag än gör...

vad det gäller firefox sättet så funkar det inte för att huvudsidan har bara thumbnails, och slideshow sidan kan man bara spara en i taget..

Permalänk
Medlem

wget? Fast då är det textkommandon som gäller. Hur bra det fungera beror en del på hur sidan är uppbyggd.

Permalänk
Medlem

Jag använder också HTTrack och det funkar skitbra Tankade ner en webbsida på 900 filer problemfritt

Permalänk
Medlem

Jag kan ge tips om Free Download Manager som har ett bra verktyg för att spara ner material från hemsidor på ett hyfsat smidigt sätt. Värt att titta på.

Free Download Manager - absolutely free download accelerator and manager

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

får varken download manager, httrack eller chrome att göra jobbet...

download manager ser bara en bild i taget eftersom man måste klicka sig vidare för att se nästa bild, samma med chrome, httrack ger mig bara mirror error. Text kommandon har jag inte en aning om hur det funkar.
tack för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Ett trick jag brukar köra är att använda Google Chrome för detta. Google chrome har en inbyggd funktion att spara miljöer (hemsidor) till en mapp och en preview HTML fil. Dessa är särade genom en mapp och en html fil som sparas till Downloads i Mina dokument (standard). Detta inkluderar i många fall att alla bilder som finns med på hemsidan kopieras och slängs in i mappen

Använder det ofta ^^ mitt tips till dig.

Hoppas det hjälpte!

Hur gör jag det med chrome ? om jag väljer spara sida som, så sparas bara huvudsidan, ska jag gå in på undersidor så måste jag vara uppkopplad...

Permalänk
Medlem

Teleport Pro

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har använt nån gång ett program som heter blackwidow klara galant att spara ner rubb och stubb
dock är inte gratis program

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Om det är bilder som är på samma sida, så kan man använda addonet DownThemAll! till FireFox. As nice addon