Öppna chassi till märkesdator?

Permalänk
Medlem

Öppna chassi till märkesdator?

Tror att de flesta har sett hur den ena sidan (bakom moderkortet) ser ut på de flesta märkesdatorer; Det är inte skruvar utan vad som närmast kan beskrivas som nitar. För att lossa de optiska enheterna på det HP-chassi jag jobbar med just nu så behöver jag ta loss just denna sida. Min fråga till er är då om det finns något smidigt sätt att göra detta på, eller om jag lika gärna kan dra fram kofot och motorsåg med en gång.

Att man anstränger sig så jäkla mycket för att konsumenten inte skall ha tillgång till de saker man betalat för. Det är ju löjligt.

Permalänk

Att borra i nitar brukar få dom att släppa

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Tja, jag upptäckte när jag skulle in och mickla med en märkesdator att flertalet komponenter satt fästa med smältlim....
Jag blir inte längre förvånad, jag bara undviker skiten.
Kolla en extra gång ifall dina 5.25"-enheter verkligen har skruvats fast på båda sidorna, de kan ha hittat på någon egen lösning, eller t.ex. svängbara 5.25"-fästen.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Tja, jag upptäckte när jag skulle in och mickla med en märkesdator att flertalet komponenter satt fästa med smältlim....
Jag blir inte längre förvånad, jag bara undviker skiten.
Kolla en extra gång ifall dina 5.25"-enheter verkligen har skruvats fast på båda sidorna, de kan ha hittat på någon egen lösning, eller t.ex. svängbara 5.25"-fästen.

Ja, smältlim är ju en klassiker det med. Skall undersöka saken ytterligare, enheterna sitter borde ju kunna bytas t.ex. om de går sönder i vilket fall. Just nu känns designen mest idiotisk.

Skrivet av SimpanDirr:

Att borra i nitar brukar få dom att släppa

Tackar! Skall testa detta.