Nätdelar för bärbara datorer standardiseras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Precis, Apple har inget som helst intresse av det här. Jag kan inte se hur de skulle vilja ge andra tillverkare möjligheten att erbjuda sina kunder magsafe. Dessutom prioriterar inte Apple t.ex. Dells kunder speciellt högt med tanke på att de har gjort sitt val

Då behöver ju någon på apple en lektion i hur man skaffar kunder. Att konstatera att "Nej, har de inte redan våra saker vill vi inte ha med dem att göra" är väldigt dåligt rent strategiskt. Vidare så blir det ju bara en uppvisning i snikenhet när resterande tillverkare kan tänka sig att jobba tillsammans till kundernas fördel medan apple sitter utanför på sin höga häst med näsan i vädret.

Sen kan man ju säga att ett företag självklart ska vara så sniket det kan vara. Det är vinstintresse helt enkelt och så bör det vara. Men PR är en del av det, och att då vara de som väljer att ställa sig utanför någonting som är bra för konsumenterna är helt klart inte bra PR

Inte för att något av detta kommer ändra på det. Apple kör alltid sitt eget race, och de gånger det biter dem i röven så är det alltid antingen någon annans fel eller precis så som de hade tänkt sig. Det är lite som när någon tappar saker och säger att "jag lägger den där så länge" ;). Men kanske överraskar de denna gång. Jag tror inte det, men vi kan ju hoppas.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.