Permalänk
Medlem

[WoW] Horde Reroll-guild 1 Augusti

Tjena grabbar!

Jag har fått tillbaka suget nu med alla Cataclysm nyheter osv, så nu ska det spelas.
Var inne på WoW-forumen och såg att det finns 2 reroll guilds som är på g. Vad det innebär är att man kollar intresset och finns det tillräckligt med folk väljer man en server och börjar lira från lvl 1.

Hittade som sagt 2st. En Horde och en Alliance. Tror inte att servern är bestämd hos någon ännu, åtminstone inte utannonserad. Jag har sökt till Horde gubbsen för de hade ett fast datum (1 aug) och ett forum.

Horde: Raw

Alliance: Home : WoW Reroll Project - Test - World of Warcraft - Guild Launch Guild Hosting

Kolla in dem om ni är intresserade. Jag är även eventuellt sugen på att dra en RAF, om de nu tillåter det.

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt kul ut detta. Började precis själv att spela på nytt igår efter ett uppehåll. Började om på helt ny server men det hade varit kul att ha folk att levla med. Ska vara borta på semster när dom drar igång och kan inte börja spela förens en vecka senare, är lite rädd att man kommer ligga långt efter då och ändå få spela själv. Jag kan inte spela jättemycket pga av mitt jobb så kommer nog halka efter.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Tänkte börja så snart som möjligt men 1 aug är en hel WoW-vecka bort, det är lite sådär. Letar fortfarande efter något annat men vi får se. Var med i en reroll guild en gång innan och det var riktigt lyckat. Sjukt kul att ha så många att göra saker tillsammans med.

Permalänk
Medlem

Känner som dig att en vecka är lite långt borta, suget är stort nu så orkar inte vänta. Har aldrig hört om reroll guild innan men det låter som en kanon idé om folk tar sig tid att spela spelet och inte bara satsar på att nå 80 så snabbt som möjligt.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Har hittat en guild nu som är på G. Det är den andra länken i min första post men de ska nog inte köra Alliance. Anyway väntar de på 15pers sen ska de köra igång och jag tror vi ligger på 12-13 nu. Hör av dig på deras hemsida eller joina #wowrrp på quakenet. Lite beroende på vad du vill lira för klass antagligen.

Permalänk
Medlem

vilken server kommer dom lira på ?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

reroll?alltså börja om med helt nya guilder från scratch?inga lvl 80s utan börja om helt från början med nya chars?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

reroll?alltså börja om med helt nya guilder från scratch?inga lvl 80s utan börja om helt från början med nya chars?

Så kan man tolka det, ja. Speciellt om man läser folks vidarespinnande inlägg till TS första inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat att spela i Raw som står i första posten. Vi är 43st för tillfället som har börjat om på helt ny server med nya karaktärer. Dom flesta är väl runt 30-40 nu. Tanken är att det inte skall vara något sidoprojekt som folk spelar på ibland utan ett riktigt guild så folk som har varit inaktiva har blivit kickade nu.

Den 15 augusti ska dom rekrytera igen och fylla ut dom klasserna som har lämnat så om någon är sugen på att börja om från scratch och levla tillsammans med dom ni ska raida med sen så bara ansök.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoKane:

Jag har börjat att spela i Raw som står i första posten. Vi är 43st för tillfället som har börjat om på helt ny server med nya karaktärer. Dom flesta är väl runt 30-40 nu. Tanken är att det inte skall vara något sidoprojekt som folk spelar på ibland utan ett riktigt guild så folk som har varit inaktiva har blivit kickade nu.

Den 15 augusti ska dom rekrytera igen och fylla ut dom klasserna som har lämnat så om någon är sugen på att börja om från scratch och levla tillsammans med dom ni ska raida med sen så bara ansök.

Vilka klasser behövs :)?

Permalänk
Medlem

Hmm det är inget sagt ännu men om man tittar på vad vi har så saknas det dps warrior, shadow priest, hunter, warlock och rogue. Men dom skall rensa innan söndag och ta in nya då så vet inte alls vilka som kommer behövas.

Visa signatur