Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Ännu en fråga om vattenkylnings kostnad!

Permalänk
Medlem

Ännu en fråga om vattenkylnings kostnad!

Hej, jag undrar kort och gott vad det skulle kosta mig att köpa ett vattenkylningssystem till mitt gtx480,
Det blir rätt varmt och låter en del, processorn klarar sig fint på h50 i 4ghz så jag har inget behov av att köpa något till den, samma sak med mina ramminnen.
Tänkte bara något enkelt till grafikkortet så jag blir av med alla oljud det för sig.
Sedan kan jag passa på att fråga om det är "pain in the ass" att byta kylaren på grafikkortet?
Kan tillägga att jag gärna köper det från Sverige.

Permalänk
Medlem

om du söker enkel lösning och enkel kylarbyte så köp eftermarknads luftkylare till din grafikkort och bara fixa att ha bra luftflöde genom chassi

med vattenkylning så blir det lite mer knäppig än med bara H50, men billig paket som kan sänka ljudnivå och ge bra temps så kan kosta ca 2k och om du bara läger lite extra för radiator och till detta block till cpu så det går med cpu+gpu på typ 2,5k så det är inte lönsam att skaffa bara till grafikkort

Permalänk
Medlem

Hmm okej, hade tänkt att köpa obsidian 800d på rean, därför sökte jag någon lösning till ett kallare graffekort