Permalänk
Entusiast

Eyefinity-hörnan...

Började med att man fick syn på detta med 3 skärmar. Tyckte det verkade vara en rolig grej... sen visade det sig att jag hade en köpare på bilen. Det innebar att man skulle få lös pengar så man kunde uppdatera sig...

Sagt och gjort. Även om jag avskyr IKEA så styrde jag kosan dit eftersom de har "skrivbordet" som är mest bang for the buck. En enkel bordsskiva med perfekt mått samt ben i färger som passar in med övriga vardagsrummet. Frugan tycker att jag är en idiot som slänger pengar på sånt här skräp... men vafan, det är ju min enda hobby eftersom jag lagt på mig för mycket fläsk för att kunna återuppta min fotbollskarriär

Beställde några skärmar från webhallen som hade ett oslagbart pris. Frugans äldsta pojk fick min samsung eftersom det skulle skära sig med en annan skärm i mitten som dessutom körde med 1900*1200.
Beställde nya fläktkontroller, aktiv adapter, nya fläktar och lite annat smågodis från inet.
Komplett fick stå som säljare för grafikkort, moderkort och minnen då de var de enda som hade ett identiskt grafikkort.

FORTSÄTTNING:

Nu editeras det igen. Stolen, kabeldragning och tangentbordet var fixat sen tidigare... men idag vid 16-snåret kände jag att det vibrerade i fickan. Eftersom frugan inte var i krokarna så var det inte hormonbekymmer utan det betydde att min SSD-disk landat hos postmästaren. Slängde mig i bilskrället och gasade ner på Willys... resten av historian får ni se i bilder

Riggen:

CHA: HAF 932 + 6 Scythe Kaze 3000 rpm + 2 originalfläktar (tak och bak)
CPU: Phenom X4 810 + Zerot.Nirvana 120
MB: ASUS M4A89TD
RAM: 2x2GB DDR3 Hyper-X 1333Mhz
GPU: 2xSapphire Toxic HD5850 1GB CF @ 900/1200
HDD: Intel 80GB X25-M G2 SSD, 1x2TB & 1x1TB SATAII 7200rpm
PSU: ThermalTake Toughpower 750W
SKÄ: 3x24" Benq G2420HDBE

Eyefinity-hörnan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Alla knäpper ju kort på deras förbaskade katter som ska "inspektera" deras arbeten (eller snarare förstöra?!)... Min fina vovve såg till att inga såna kom i närheten och jävlades med mig. DUKTIG VOVVE!

xD Sant
Var det verkligen nödvändigt med 3000rpm fläktar?
Smaken är som baken antar jag.

4p

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Entusiast
Skrivet av smacked:

xD Sant
Var det verkligen nödvändigt med 3000rpm fläktar?
Smaken är som baken antar jag.

4p

Säga vad man vill om de fläktarna. Men när jag bytte ut fläkten i fronten (230mm 700rpm) mot en scythe kaze (120mm 3000rpm) så sänktes temperaturen finfint på samtliga hårddiskar. Det lilla extra ljudet som fläkten genererar kan jag stå ut med

Permalänk
Medlem
Citat:

"Alla knäpper ju kort på deras förbaskade katter som ska "inspektera" deras arbeten (eller snarare förstöra?!)... Min fina vovve såg till att inga såna kom i närheten och jävlades med mig. DUKTIG VOVVE!

haha xD Awesome 5p bara för det

Permalänk
Medlem

Säker på att hunden är vid liv? ser ju rätt borta ut O.o

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mofflan:

Säker på att hunden är vid liv? ser ju rätt borta ut O.o

Jo jag var nyss ute på en liten kvällsprommis med han. Så länge inte döda hundar kan dra så jävligt i kopplet som han kan så bör han vara vid liv

Denna lägenhet är inte att leka med... så stört jävla varmt. 10 minuter efter man duschat så sitter man och svettas igen. Därför är hundstackaren smått utslagen på bilden

Permalänk
Medlem

som sagt... 3.0 an är ett självklart val! Nice galleri

Btw har samma bord från ikea är sjukt nöjd med de jag också, fast jag har de svarta

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Nice galleri Har 2 st såna bord från ikea en som jag har skärm och högtalarna på och den andra aldes bredvid som jag har burken 922 på och lite kablar och laptopen på:P

Visa signatur

Cooler Master 922, AMD Phenom II 955 x4 @ 3.8Ghz, Corsair 8GB,GTX 460 768 mb TX 750W

Permalänk
Medlem

"Trenollan", vilken tapper krigare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bakgrunden / bakgrunderna med planeterna var har du fått tag i dem . En direkt länk skulle inte sitta fel =>.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk

Hehe handduk under arslet...

Permalänk

haha! skön du är

Btw, grym game hörna!

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Palme_570:

bakgrunden / bakgrunderna med planeterna var har du fått tag i dem . En direkt länk skulle inte sitta fel =>.

Oj, minns fan inte... googlat runt som en jävla galning för att hitta snygga bilder i 5760x1080 eller liknande

Trooor att det kan ha vart här nånstans ---> Triple Screen Wallpapers ... eller så var det på deviantart, osäker?!

Vi gör så här... säg ett bra ställe att uppa bilderna så kirrar jag det

Permalänk
Medlem

Välkommen till Eyefinity-klubben!

Angående bildhost så använder jag Imgur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Oj, minns fan inte... googlat runt som en jävla galning för att hitta snygga bilder i 5760x1080 eller liknande

Trooor att det kan ha vart här nånstans ---> Triple Screen Wallpapers ... eller så var det på deviantart, osäker?!

Vi gör så här... säg ett bra ställe att uppa bilderna så kirrar jag det

fuskbugg.se =>

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Entusiast

Ok, där jag brukar uppa så accepteras bara jpg plus att de inte för överstiga 1mb. Dessa bilder är aningen större

Uppar de när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

Byt ut musmattan och tangentbordet så blir de bättre

Permalänk
Avstängd

5/5 endast pga språket =D

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vilken fläktkontroll du har? Är ute efter just en sån, men hittar inte.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Palme_570:

Här har du några av de bilder jag använder

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Cosmogony_by_digb.jpg

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/ITF_2560_left.jpg

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/trhrthrthrht.png

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Sea_of_Six___Z_Depth_by_e...

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Splatter.jpg.php.jpg

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/wsgf-w-8.jpg

Skrivet av Stiberg:

Måste bara fråga vilken fläktkontroll du har? Är ute efter just en sån, men hittar inte.

Scythe Kazer Server 5.25" fläktkontroller, svart - Inet.se

Permalänk
Medlem

tackar =>

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Trevligt Eyefinity-bygge.
Vad använder du för något istället för vanliga taskbar? Såg både trevligt och intressant ut.

Permalänk
Avstängd

Vilken vakthund, Fet och Lat.

Skulle int köpte Benq när man väl sattsar... Men de är ju helt ok.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anders.149:

Trevligt Eyefinity-bygge.
Vad använder du för något istället för vanliga taskbar? Såg både trevligt och intressant ut.

Jag har pendlat mellan Rainmeter och Rocketdock. För tillfället så kör jag på Rocketdock

Skrivet av joshoa:

Vilken vakthund, Fet och Lat.

Skulle int köpte Benq när man väl sattsar... Men de är ju helt ok.

Jo Kojak är en gammal sliten krigare. Men säg orden "ut", "morfar", "åka" samt några till så ska du får se på hyperaktiv hund!

Jag köpte nytt moderkort, nytt grafikkort, nya minnen, 4 skärmar, 2 processorkylare, 4 fläktar och 2 fläktkontroller... kändes som att jag inte hade budget nog för att köpa nå dyrare skärmar. Sen så är jag faktiskt riktigt nöjd med de

För övrigt så är min stol tillbaks på plats, kabeldragningen fixad och jag åker in till stan och köper ett nytt tangentbord på lunchen. Så jag ska uppdatera med kort senare idag så ni får se och tycka till

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zpnk:

Jag har pendlat mellan Rainmeter och Rocketdock. För tillfället så kör jag på Rocketdock

Tack, jag ska ta en titt på dom.

Permalänk
Entusiast

På de sista 2 bilderna kör jag skärmarna var för sig (1920*1080) så bakgrundsbilden smälter inte ihop så där superbra. Det gör jag för att slippa få aktivitetsfältet utdraget över alla 3 skärmar.

Nån som vet hur man kör 5760*1080 men bara har aktivitetsfältet på skärmen i mitten så måste ni hojta till. Om det nu är möjligt dvs...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zpnk:

På de sista 2 bilderna kör jag skärmarna var för sig (1920*1080) så bakgrundsbilden smälter inte ihop så där superbra. Det gör jag för att slippa få aktivitetsfältet utdraget över alla 3 skärmar.

Nån som vet hur man kör 5760*1080 men bara har aktivitetsfältet på skärmen i mitten så måste ni hojta till. Om det nu är möjligt dvs...

Måste du alltid köra i Eyefinity även utanför spel? Jag gjorde som många andra och kör mer profiler beroende på vad jag ska göra. Vid spel har jag en profil jag aktiverar som startar alla skärmarna, slår ihop dom till en enda virtuell jätteskärm (med bezel managment får jag ut 6024x1200). När jag använder datorn utanför spel aktiverar jag istället någon av mina tre andra profiler beroende på hur mycket bildyta jag behöver. Allt ifrån en enda skärm upp till tre.

Att aktivitetsfältet åker ut på samtliga skärmar är ju för att Windows tror att det enbart är en enda skärm du har, och pga usla möjligheter att ändra på hur denna visas så är vi ganska låsta. Jag håller på och letar efter något sätt att lösa detta med standard-aktivietsfältet så återkommer om jag hittar något vettigt.

Men då du ändå redan använder Rainmeter/Rocketdock så bör du kunna dölja standard aktivitetsfältet och använda dessa istället.

Jag har hunnit prova Rainmeter lite, gillas skarpt. Påminner om gamla goda Samurize samt Conky.
Rocketdock har jag inte vågat peta på ännu då de påstod att 64-bitars operativsystem inte stöds. Då jag ser att du kör denna kombination undrar jag om det är något man bör tänka på eller om allt fungerar bra nog ändå?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anders.149:

Måste du alltid köra i Eyefinity även utanför spel? Jag gjorde som många andra och kör mer profiler beroende på vad jag ska göra. Vid spel har jag en profil jag aktiverar som startar alla skärmarna, slår ihop dom till en enda virtuell jätteskärm (med bezel managment får jag ut 6024x1200). När jag använder datorn utanför spel aktiverar jag istället någon av mina tre andra profiler beroende på hur mycket bildyta jag behöver. Allt ifrån en enda skärm upp till tre.

Att aktivitetsfältet åker ut på samtliga skärmar är ju för att Windows tror att det enbart är en enda skärm du har, och pga usla möjligheter att ändra på hur denna visas så är vi ganska låsta. Jag håller på och letar efter något sätt att lösa detta med standard-aktivietsfältet så återkommer om jag hittar något vettigt.

Men då du ändå redan använder Rainmeter/Rocketdock så bör du kunna dölja standard aktivitetsfältet och använda dessa istället.

Jag har hunnit prova Rainmeter lite, gillas skarpt. Påminner om gamla goda Samurize samt Conky.
Rocketdock har jag inte vågat peta på ännu då de påstod att 64-bitars operativsystem inte stöds. Då jag ser att du kör denna kombination undrar jag om det är något man bör tänka på eller om allt fungerar bra nog ändå?

Nyttjar givetvis profiler... har 3 sådana. 5760*1080, 3x 1920*1080 och en ensammen 1920*1080. Finns det orsak/nytta av annat upplägg så nämn gärna det

Standard aktivietsfältet har jag på att det ska döljas automatiskt. Men då man behöver det så är det drygt att det hamnar längst upp till vänster på den vänstra skärmen när man kör 5760*1080

Rocketdock och 64-bitars funkar hur bra som helst. Har kört det på 6 datorer med w7 x64 utan att nåt strulat nånstans... så det är inga problems. Orsaken jag dissade rainmeter var att alla dessa "apps" eller vad man ska kalla de förflyttade sig till olika positioner när man kört en helskärmsapplikation även om jag valt att låsa de på en viss position

Permalänk
Medlem

Det såg riktigt fint ut! Skulle också vilja ha 3 skärmar, får se om man har råd med det i framtiden 5p

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRMW:

5/5 endast pga språket =D

Amen father! Bästa albumet.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo