Åsikter om Halebop abb.?

Permalänk

Åsikter om Halebop abb.?

Hej,

Jag har ett abonnemang hos Tre och har haft mycket problem med nedkopplade samtal och dålig täckning. Nu ska min flickvän teckna ett nytt iPhone abonnemang och även om jag har Tre vill vi gärna söka oss mot någon annan operatör. Om man jämför de olika operatörerna ser Halebop väldigt intressant och prisvärt ut. Jag känner dock ingen som har ett Halebop abonnemang och tänkte därför vända mig hit för lite åsikter. Ni som har Halebop, är ni nöjda? Fungerar allting bra och är täckningen densamma som hos Telia? Fungerar telefonen bra utomlands?

Permalänk

Jag har ungefär samma fråga jag med.
Har oxå Tre och är lite missnöjd med täckningen. Jag tvekar mellan Tele2 kompis med surf M eller Halebop Hallå med Surf Plus.
Månadskostnaderna blir ungefär samma för dessa två val. Med halebop får man surfa för 5 Gb medan Tele2 bara ger 1 Gb.
Ska köpa en samsung Galaxy S till detta abonnemang.
Är det nån som kan rekomendera nått av de 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk61bulldog:

Hej,

Jag har ett abonnemang hos Tre och har haft mycket problem med nedkopplade samtal och dålig täckning. Nu ska min flickvän teckna ett nytt iPhone abonnemang och även om jag har Tre vill vi gärna söka oss mot någon annan operatör. Om man jämför de olika operatörerna ser Halebop väldigt intressant och prisvärt ut. Jag känner dock ingen som har ett Halebop abonnemang och tänkte därför vända mig hit för lite åsikter. Ni som har Halebop, är ni nöjda? Fungerar allting bra och är täckningen densamma som hos Telia? Fungerar telefonen bra utomlands?

Tror de ska använda sig av samma nät som Telia.. Dom har ett samarbete hur-som!

Jag har en rums kompis som använder sig av Halebop, han har varit ute på landet och aldrig varit med om ett ner-kopplat samtal.
MVH Marcus / MS

Permalänk
Medlem

Halebop ingår i Teliasonera-koncernen och går i Telias nät. Jag har haft Halebop de senaste åren och det har fungerat felfritt. Observera dock att Halebop inte har någon telefonsupport att ringa. De har chatt på nätet och e-post som supportvägar. De gånger jag haft något problem har det fungerat smidigt med deras något annorlunda supportupplägg.

edit: Det har fungerat perfekt även utomlands.

Visa signatur

Laptop: 13" MacBook Pro 2,53GHz, 4 GB RAM, 250 GB HDD
HTPC: Mac Mini 2,26 GHz, 2 GB RAM, 160 GB + 2x1 TB HDD

Permalänk
Medlem

har haft Halebop i typ ja 4 år eller nå sånt, aldrig haft problem ringer för nästan inget (uppkopplings kostnad bara) till nästan alla jag känner och jag kan sms'a till vilket land i världen för samma sms kostnad som i Sverige, har också ringt utomlands ett par gånger och de kostade som ett vanligt samtal till en telefon utanför halebop

men nu har jag också halebop orginal, inget av de som de erbjuder nu :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

iPhone abonnemang och priser - Betala mindre

Där har du en fin sida där du kan jämföra abonnemang sinns emellan, kan välja bort Tre som operatör och se totalsumman under bindningstiden och även se vad som ingår i data/sms/samtal etc. månadsavgiften.

Förövrigt som sagts tidigare så använder sig Halebop av Telias nät men "bristande" support.

Men annars är det väl bara Tre som har större problem med täckning, Telia är ju helt klart bäst rikstäckande men kostar därefter

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

har haft halebop ett par år, och är väldigt nöjd.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Inaktiv

Okej, tack. Funderar på o byta nu, rätt bra som student ju. Nu studerar jag inte längre, men fick kortet som e giltigt till nästa år så då kanske man ska passa på. http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...
4G och 4gb. 245 kostar det på comviq och då får man bara 1 gb i 4g..Iofs icke student då.
Vet inte om dom menar antal fria sms/samtal per år eller månad på halebop, måste kolla upp.

Permalänk
Medlem

Har haft Halebop i ungefär ett år, fungerar riktigt bra. Som nämnts tidigare så har de chattsupport men man får svar från dem riktigt snabbt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sk61bulldog:

Hej,

Universal har några alternativ också:
http://www.universal.se/mobiltelefoni/

Hur täckningen är vet jag inte.