hörlurar till iphone4?

Permalänk
Medlem

hörlurar till iphone4?

hej!

hörlurarna man fick med sin iphone var ju inte så mycket att hänga i julgranen så det är dax att köpa ett par nya.

vill ha ett par hörlurar som man pluggar in i öronen, vet inte riktigt vad sånna heter "in-ear"-hörlurar om ni förstår var jag menar.
vill även att det ska funka bra med min iphone4, alltså kunna byta låt, svara, ringa kontakter, höja och sänka volym -funktionerna. och ska hälst ligga i prisklassen mellan 200-800 kr.

någon som har något tipps på vad jag kan köpa?

mvh jonas

Permalänk
Medlem

Kanske apple's egna in-ear lurar skulle va nått? Har själv såna och tycker att de har hyffsat bra ljud och de sitter bra i öronen :). Sen så är de ju gjorda för iPhone's & iPod's så knapparna fungerar felfritt.
(*Tar skydd från apple haters* )

Permalänk
Medlem

okey hmm ja kan nog vara något, jag tittade efter lite och det var någon som skrev att det var dålig bas i dom lurarna. så vad tycker du om basen, är den kass eller är den okey?

Permalänk

Köpte faktiskt dessa idag till min iPhone 4: DENON AH-C260R Hörlur | Hi-Fi Klubben

Väldigt nöjd, bra ljud och smart kontroll på sladden

Du kan få testlyssna dom om du går till butiken

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HM okey! går det även att ringa upp samtal med DENON AH-C260R hörlurarna? för på apples kan man ju hålla in mittenknappen och säga ett namn så ringer den upp.

Permalänk
Skrivet av lage.83:

HM okey! går det även att ringa upp samtal med DENON AH-C260R hörlurarna? för på apples kan man ju hålla in mittenknappen och säga ett namn så ringer den upp.

Jävlar va grymt! Testade det nu och det funka! Det visste jag inte ens om själv att det gick Man kan ju tydligen ringa folk och spela upp låtar och allting via röststyrningen

Permalänk
Medlem

jamen se där! då får det nog lov att bli ett par sånnadär för mig med

Permalänk
Medlem

en till fråga bara, är det samma kontroller på DENON AH-C560R som på DENON AH-C260R? om det skulle vara så, är det mycket bättre ljud i dom dyra hörlurarna?

Permalänk
Skrivet av lage.83:

en till fråga bara, är det samma kontroller på DENON AH-C560R som på DENON AH-C260R? om det skulle vara så, är det mycket bättre ljud i dom dyra hörlurarna?

Som du ser på bilderna så ser det ut att vara likadan sladd och kontroll på både DENON AH-C260R och DENON AH-C560R. Ljudet har jag tyvärr ingen aning om, testlyssnade bara DENON AH-C260R. Tyckte dom lät väldigt bra och satt skönt så slog till med en gång Kan hända att ljudet är lite bättre i DENON AH-C560R, men tror inte du kommer bli besviken om du väljer DENON AH-C260R

Bästa är nog att gå dit och testa, dom brukar vara schysta där

Permalänk
Medlem

C560 har jag ingen personlig erfarenhet - men det är övermodellen till 260 så det bör ha kontrollen.
Bättre ljudkvalité har de.

Personligen har jag deras högsta high-end IEM. C751. Den har inte kontrollen. Utan en vanlig kabel.

Permalänk
Medlem

okey okey, tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lage.83:

okey hmm ja kan nog vara något, jag tittade efter lite och det var någon som skrev att det var dålig bas i dom lurarna. så vad tycker du om basen, är den kass eller är den okey?

Nja, alltså dom har väldigt mjuk och djup bas. Fast är du en som gillar att få musiken överrumplad av bas så kan jag inte rekomendera apples lurar