Installera Drivers till HD4870 gör alla videos konstiga

Permalänk
Medlem

Installera Drivers till HD4870 gör alla videos konstiga

Har ett lustigt problem som jag tycker.

I windows 7 och med Windows Media Player 12 så blir alla videos konstiga efter man installerar Catalyst drivers.

Det är precis som dom lägger på något konstigt så det ser helt onormalt ut.
Stör mig något så enormt på detta.
Det blir inte såhär i MPCHC eller VLC men jag vill använda WLM12 till det mesta och det går inte när allt ser ut som skit.
Kolla på deras ansikte och hud.

Vet ej om detta är rätt forumsdel, visste inte vart detta problemet höll hemma.

Innan Driver install, ser normalt ut:

Efter Driver Install, ser onaturligt ut så ända inni:

Permalänk

Tycker själv det ser bättre ut vilket säkert också är meningen. Ungefär som en 600Hz TV, ser väldigt konstigt ut enligt mig men i grunden så är ju bilden klarare

Permalänk
Medlem

Jag klarar iaf inte av det, ser för jädra hemskt och onaturligt ut.

Jag hittade faktiskt något på google nu. Color Vibrance och Flesh Correction i Catalyst drivers som verkar göra det bättre, stängde av bägge 2 ;O

Komiskt man alltid ska hitta något efter man gjort en post, suttit aslänge o kladdat med detta innan ;>

Permalänk
Medlem

stäng av dynamisk kontrast också när du ändå håller på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag klarar iaf inte av det, ser för jädra hemskt och onaturligt ut.

Jag hittade faktiskt något på google nu. Color Vibrance och Flesh Correction i Catalyst drivers som verkar göra det bättre, stängde av bägge 2 ;O

Komiskt man alltid ska hitta något efter man gjort en post, suttit aslänge o kladdat med detta innan ;>

Man tackar. Har också strulat med detta! Efter att jag köpt ny dator och med den W7 plus nytt grafikkort har jag snudd blivit tokig på den försämrade bildkvaliteten i wmp. Ansiktena såg så j..a hårdspacklade ut att det nästan vart löjligt. Stängde nu ner dom två grejerna du tipsade om samt (Tack Dalton) även den dynamiska Contrasten. Nu ser det faktiskt lite bättre ut.
Åter igen TACK!!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!