Minecraft - tråden

Permalänk

Fint spel! men tyvär tröttnade jag efter ett par timmar

Permalänk
Medlem

Alla ser upp till Granis på xtralarge iaf jag själv

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk

Vargarna i kommande uppdateringen
Ser riktigt fränt ut måste jag säga.

Permalänk
Skrivet av Hockey Stick:

Vargarna i kommande uppdateringen
Ser riktigt fränt ut måste jag säga.

c9Lp9p5yjuo

How you know?

EDIT: Nevermind... Såg på i beskrivningen av filmen att han jobbade me hos Mojang...

Permalänk
Medlem

Hmm. Är det samma Mojang som gjorde Wurm?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Hmm. Är det samma Mojang som gjorde Wurm?

Ja, fast egentligen inte. Bara Notch som är från Wurm-skaparna Men det var också han som startade mojang (tror jag)

Permalänk
Medlem

är det ingen som har byggt något skoj på länge ?

jag vill iaf visa den här bilden :

creds till diio för det fina bygget

Permalänk

Någon som är duktig med redstone? Har enorma problem med att få en simpel spak att fungera.

Grejen är då att jag vill gömma ledningarna under marken och spaken ska sitta på toppen av en sten (notera toppen, inte sidorna). Problemet är då att jag inte kan leda strömmen vertikalt. Har kikat på wikin på någon lösning men då kommer jag inte kunna gömma undan all redstone.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits#Vertical_...

Redstone torch och spak verkar inte alltid fungera tillsammans heller. Är det i någon speciell ordning de måste placeras?

Permalänk
Medlem

det är ju bara lägga redstone wire under ?

det du får vara uppmärksam på sen är att du kommer behöva ett block till då om du bara har ett block och sen är det platt mark så klipper du sladden,
men det är i så fall inte spak connectionen som är felet

Permalänk
Skrivet av plumblum:

är det ingen som har byggt något skoj på länge ?

jag vill iaf visa den här bilden :http://mc.plumblum.se/bilder/2011-03-22_13.02.53.png

creds till diio för det fina bygget

ja visst blev den nice! tog ett tag att komma på hur båtens former skulle va men tycker det blev ett bra slutresultat

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk

Uppdateringen är ute!

Minecraft Beta 1.4

* Added tameable wolves
* Added cookies
* Sleeping in a bed now resets your spawn position
* New Minecraft logo
* Holding shift while climbing will hang on to the ladder
* Spiders will no longer trample crops
* Lots and lots of infrastructure for Statistics lists and Achievements

While most of the code is written, statistics and achievements won’t show up until the next update. We didn’t quite have time to finish them this week, and didn’t want to delay the update longer.

Permalänk
Medlem

Nya uppdateringen verkar nice!
Dom där vargarna känns som att dom kan göra ganska mycket nytta om man är ute och springer om nätterna.

Önskar att dom la till mer lite fysik i spelet.
Så att man kunde bygga fler rörliga saker.
Lite mer blandning av det nuvarande och garrys mod.
Behöver ju inte alls vara lika avancerat som garrys mod.
Men lite basic gångjärn (punkter som andra block kan vrida sig runt),
kanske nån enkel motor som kan drivas av kol eller aktiveras med redstone etc.

Då kunde man kanske bygga en vinschbrygga till sitt fort,
en fungerande hamnkran eller varför inte en växelväljare till sitt tågspår? =D

Saknar också lite fler saker att göra, i form av uppdrag eller liknande.
Nån form av enkel story eller nåt att uppnå.
Vet att dom ska lägga in olika achivements, men vet inte om det räcker i längden.

Möjlighet att placera luftblock vore också sjukt nice (om man vill bygga undervattenbyggnader).
Alternativt någon form av basic dykutrustning om förlänger hur länge man kan vara under vatten?
För att inte tala om bättre sätt att lysa upp miljöerna under vatten!
Just nu är det rena helvetet att bygga under vatten då man knappt ser något.

Hur som helst, riktigt grymt spel och det ska bli spännande och se hur det utvecklas!

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk

http://www.minecraft.net/store/loot.jsp

Väljer man en vara och klickar på "Proceed to checkout!" Åker bara en dinosaurie förbi!

Någon som vet någonting mer om detta?

EDIT: Löste det
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Locked_Chest

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

1:a april skämt?

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk

Funderar på att köpa minecraft, men gör man på olika servrar?
Tillåter folk en att bygga eller hur går de till, tänkte att en del borde ju förstöra osv.
Är minecraft bara kul om man gillar att bygga eller finns det mer att göra?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av DuaneLee:

1:a april skämt?

Absolut!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej! När jag försöker spela på min server efter senaste patchen står det: Disconnected by server Outdated server! Min minecraftlauncher är ju uppdaterad men hur uppdaterar jag servern? Tack!

Permalänk
Medlem

Servern uppdaterar tydligen inte automatiskt.
Kolla in denna guiden för att ladda hem nyaste servern och lägga in dina gamla inställningar.
Verkar som att det kan vara lite pul med att få tillbaka den gamla spelvärlden.
Har ej hunnit uppdatera själv än, men guiden verkar utförlig och bra.

http://augustuen.com/2011/02/tutorial-how-to-update-your-minecraft-server/

Ps, skriver från mobilen, så hoppas länken länkar rätt!

Mvh
DuaneLee

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Skrivet av burk404:

Ta bort inlägget?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Permalänk

Wow! Nice!

Permalänk

Asnträngande för ögonen?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Asnträngande för ögonen?

Helt klart man ska absolut inte spela minecraft på 3 skärmar man börjar må illa.

Permalänk
Medlem

Haha imponerande. Jag klarar knappt av att spela i fullskärm utan att börja må illa, så detta hade aldrig funkat för mig. xD

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Helt klart man ska absolut inte spela minecraft på 3 skärmar man börjar må illa.

Usch vad det ser ut som att världen lutar så förbannat på sidorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Usch vad det ser ut som att världen lutar så förbannat på sidorna

Har inte den blekaste aning vad det är för fov som standard på minecraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Har inte den blekaste aning vad det är för fov som standard på minecraft

Prövade också minecraft på 3 skärmar förut, blev lika yr som när jag spela race 07 med 100% g-force simulation och 50% look-to-apex, huuga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Efter en jäkla massa minecraftyoutubande har jag nu skaffat spelet, riktigt snorkul!

Men nu vill jag veta hur jag "laddar ner" den huvudsakliga spelfilen så att säga.
Väl inne på minecraft.net kan man ladda ner en stand-alone launcher som uppdaterar till senaste version första gången man startar spelet, sen kan man spela utan internet uppkoppling.
För mig är det rätt skönt som sitter på ett mobilt bredband alá dongel, att slippa vara uppkopplad var gång jag vill spela.
Men jag vill ha den där filen, själva spelfilen, och inte bara launchern, så jag tex kan lägga det på ett minne och bara klistra in det på bärbara och spela där. Fråga inte varför, jag bara är en såndär oberoende samlare som tycker om att ha allt samlat, och inte vara beroende av en internetuppkoppling alltid
Så när den där dagen kommer med en vecka av totalt strömavbrott, så kan jag knata ut i bilen med min bärbara och en laddare och spela i en hel vecka... som exempel.. ehm..

Nån som vet?!

Edit: Undrar oxå hur jag respawnar i mitt hus, så jag slipper springa en hel dag varje gång jag dör.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Efter en jäkla massa minecraftyoutubande har jag nu skaffat spelet, riktigt snorkul!

Men nu vill jag veta hur jag "laddar ner" den huvudsakliga spelfilen så att säga.
Väl inne på minecraft.net kan man ladda ner en stand-alone launcher som uppdaterar till senaste version första gången man startar spelet, sen kan man spela utan internet uppkoppling.
För mig är det rätt skönt som sitter på ett mobilt bredband alá dongel, att slippa vara uppkopplad var gång jag vill spela.
Men jag vill ha den där filen, själva spelfilen, och inte bara launchern, så jag tex kan lägga det på ett minne och bara klistra in det på bärbara och spela där. Fråga inte varför, jag bara är en såndär oberoende samlare som tycker om att ha allt samlat, och inte vara beroende av en internetuppkoppling alltid
Så när den där dagen kommer med en vecka av totalt strömavbrott, så kan jag knata ut i bilen med min bärbara och en laddare och spela i en hel vecka... som exempel.. ehm..

Nån som vet?!

Edit: Undrar oxå hur jag respawnar i mitt hus, så jag slipper springa en hel dag varje gång jag dör.

Spelfilen laddas ner första gångne du använder updatern, om du kör Win7 ligger den i /appdata/roaming/.minecraft/bin tror jag.

För snt behöver du fixa lida mods, in på minecrafforum.net och kolla runt under mods section!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7