Permalänk
Medlem

är det verkligen smp klienten du kör? står ju nämligen inte SMP i "client type" på HFM.net dumpen du länkade.

SMP clienten hittar du som download längst ner på denna lista Folding@home - DownloadWinOther

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Devildoll:

är det verkligen smp klienten du kör? står ju nämligen inte SMP i "client type" på HFM.net dumpen du länkade.

SMP clienten hittar du som download längst ner på denna lista Folding@home - DownloadWinOther

Kan det inte bero på att den kollar vad det är för WU eller inställningen osv för den WUn?

Lättast är väl att vänta och se om det ordnar sig med nästa WU annars så kan felet ligga där ja.

edit: btw du fixade med en passkey KKay?

Permalänk
Medlem

Är också ny på detta med folding men har ett problem. Försökte få igång det för nån vecka sedan och fick upp och började folda. Men! Jag fick endast ungefär 250 ppd!!! med en phenom 2 x4 @ 3,8ghz som måste vara på tok för lite. Så jag installerade om klienten idag och lade till flaggorna -smp och -verbosity 9 direkt i klienten (kan inte lägga till klienter igenom genvägar som det står att man kan, det kommer bara upp något varningsmedelande och så går det inte).
Jag ligger nu på 280 ppd vilket inte är så mycket. Processorn ligger på ca 30% endast :S en eller 2 kärnor verkar vara lite mer belastade hela tiden...
Vad ska jag göra för att få upp farten?

Permalänk
Medlem

Klienten reagerar inte på de nya parametrarna förrän nästa wu laddas hem, vänta och se. Jag rekommenderar dig att folda med passkey också, mycket trevligare poäng då du kan få bonus då. Slutligen angående flaggorna i genvägen, blir det någon skillnad om du väljer "kör som administratör" under egenskaper?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Klienten reagerar inte på de nya parametrarna förrän nästa wu laddas hem, vänta och se. Jag rekommenderar dig att folda med passkey också, mycket trevligare poäng då du kan få bonus då. Slutligen angående flaggorna i genvägen, blir det någon skillnad om du väljer "kör som administratör" under egenskaper?

Förra gången lät jag datorn stå på i flera dagar och gjorde flera WU:S utan förbättring :-/ passkey körde jag med både då och nu.
Ja jag har testat med att löra som administratör under egenskaper också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Förra gången lät jag datorn stå på i flera dagar och gjorde flera WU:S utan förbättring :-/ passkey körde jag med både då och nu.
Ja jag har testat med att löra som administratör under egenskaper också

Jo, men -smp lade du väl till först idag? Det är den som kör att alla kärnor används.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Låt oss först kolla om något är trasigt innan vi fixar det Vänta på nästa wu, när den kommer så kolla vad du får för ppd så ser vi sen om något behöver fixas. Har du då full load på alla kärnor och en ppd som ser ok ut (posta den sedan) så är allt godis, annars får vi börja felsöka.

Det ser likdant ut

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Kan det inte bero på att den kollar vad det är för WU eller inställningen osv för den WUn?

Lättast är väl att vänta och se om det ordnar sig med nästa WU annars så kan felet ligga där ja.

edit: btw du fixade med en passkey KKay?

Japp jag fixade en passkey

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag lade till -smp ja. Och alla kärnor används, 2 st ligger på runt 30-60% och 2 ligger på 10-20% :/
EDIT: en kärna ligger på 50-100% en kärna på 20-50% och de övriga på 0-20%. kollade inte så noga tidigare

Permalänk
Medlem

dessa inställningar kör jag med i alla fall

bigpackets=big extra_parms=-smp -verbosity 9 -advmethods

kika ifall era client.cfg's skiljer sig.

angående ppd så måste man folda 10 (tror jag) WU's innan bonusen kickar in.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Devildoll:

dessa inställningar kör jag med i alla fall

bigpackets=big extra_parms=-smp -verbosity 9 -advmethods

kika ifall era client.cfg's skiljer sig.

angående ppd så måste man folda 10 (tror jag) WU's innan bonusen kickar in.

var så förr iaf

Permalänk
Hedersmedlem

Hejsan, detta är inställningarna jag kör med. Fast du ska ju köra med ditt namn.
Skapa sedan en genväg till skrivbordet som jag gjort bara genom att högerklicka på ikonen där du installerade SMP klienten och välj "Skicka till" Skrivbord (skapa genväg).
Högerklicka sedan på ikonen och skriv efter .exe där det står Mål. -smp 6 -verbosity 9. ungefär så här ska det stå C:\foldsmp\fah.exe -smp 6 -verbosity 9, beroende på var man installerade kan det skilja.

Titta sedan efter i enhetshanteraren resursövervakaren om du har någon annan folding klient igång. Det ska endast vara FahCore_a3.exe igång.

Du ska skriva i det som står inom parenteserna.

Edit: Oj trodde du hade en X4 men det ska vara -smp 6 för dig i och med att du har en 1055.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem

För att visa "Mål:"
samt arguments: -smp osv... (i cmd så körde jag på smp, därav saknas det i mål men inte i arguments)

http://imgur.com/lW7Pd.jpg

Permalänk
Medlem

Har fått igång de på 100 % nu bara en sak, den verkar inte låta andra program som till exempel opera använda beräkningskraft :S har den inställt på idle :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh1ft:

Har fått igång de på 100 % nu bara en sak, den verkar inte låta andra program som till exempel opera använda beräkningskraft :S har den inställt på idle :S

burkar själv sitta och spela lite enklare spel/surfa + utorrent + foobar2000 utan att jag störs

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh1ft:

Vad får dig att tro att Opera hindras av foldingklienten? Snarare så att Opera hindrar ditt foldande då foldklienterna körs med väldigt låg prioritet, just för att inte hindra systemet i övrigt.

Permalänk
Medlem

I mappen med foldningprogrammet ligger en client.cfg. Om du kollar i den ser du vilka inställningar som du kör på.
extra_parms=-smp och bigpackets=big ska finnas upplistade.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli förvirrad
Vad ska jag skriva in för inställningar? Och vars ska jag göra det, cmd eller "Mål"?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vad får dig att tro att Opera hindras av foldingklienten? Snarare så att Opera hindrar ditt foldande då foldklienterna körs med väldigt låg prioritet, just för att inte hindra systemet i övrigt.

För att när jag öppnar ett par program som tex spotify och opera kör några minuter så krashar både dom, fhamon och min windowsgadget :S + att det blir fel färger på skärmen på flera ställen mm :S

EDIT: och WU:n avbryts och den börjar på pen ny :/
EDIT 2: Ställde in -smp 3 nu och då krashar det inte....
Hur ska jag få det att inte ta över all datorkraft ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Nu börjar jag bli förvirrad
Vad ska jag skriva in för inställningar? Och vars ska jag göra det, cmd eller "Mål"?

Testa att skapa en genväg till programmet på skrivbordet och sedan skriv in -configonly efter .exe (i mål) så får du fram inställningarna och där skriver du in de du ska använda

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh1ft:

För att när jag öppnar ett par program som tex spotify och opera kör några minuter så krashar både dom, fhamon och min windowsgadget :S + att det blir fel färger på skärmen på flera ställen mm :S

EDIT: och WU:n avbryts och den börjar på pen ny :/
EDIT 2: Ställde in -smp 3 nu och då krashar det inte....
Hur ska jag få det att inte ta över all datorkraft ?

Låter som din dator inte är stabil, föreslår att du ser över din överklockning och stabilitetstestar systemet.

Permalänk
Medlem

Har kört occt i ett par timmar (linepack) fungerar hur bra som helst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh1ft:

Har kört occt i ett par timmar (linepack) fungerar hur bra som helst

testa att köra prime95 också (gärna under en natt eller motsvarande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Testa att skapa en genväg till programmet på skrivbordet och sedan skriv in -configonly efter .exe (i mål) så får du fram inställningarna och där skriver du in de du ska använda

Done Får se om det funkar bättre nu.
Btw, tar det lång tid innan foldingen börjar för er?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Done Får se om det funkar bättre nu.
Btw, tar det lång tid innan foldingen börjar för er?

Nej inte direkt, kanske max någon minut.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nej inte direkt, kanske max någon minut.

Skumt, för mig tar det längre tid, 5-10 min skulle jag tro.
Skulle jag skriva in -advmethods med?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Skumt, för mig tar det längre tid, 5-10 min skulle jag tro.
Skulle jag skriva in -advmethods med?

Vet inte riktigt, jag kör inte med det i alla fall.
Men i cmd när man gör inställningarna till klienten ska man köra på -advmethods always.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Vet inte riktigt, jag kör inte med det i alla fall.
Men i cmd när man gör inställningarna till klienten ska man köra på -advmethods always.

Känns som att det är bäst att avinstallera allt och börja om.
Nu har det börjat folda, men med samma ppd. Blir knäpp på det här

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Högerklicka på klienten i HFM.net och refresha?

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Högerklicka på klienten i HFM.net och refresha?

Gjort, fortfarande samma ppd

Visa signatur

#framtiden