Permalänk
Medlem

Olika CA-moduler?

Fick en CA-modul när jag köpte TVn så jag kan sätta i mitt Comhem-kort i den och så sätter jag in den direkt i TVn. Men vill ha ett TV-kort så köpte ett internt cinergy-kort och notera att det ju inte finns nånstans att sätta i min nuvarande CA-modul. På komplett sa dom att denna CA-modul (prisjaktlänk; Egenskaper för Dilog Conax CAM) vad som passar TV-kortet och comhem men ville bara kolla så att det verkligen är olika storlekar på CA-moduler så jag inte köper samma och det ser konstigt ut?

För den jag har nu har typ 1-2 mm mellan pinsen (eller honan till pinsen) medans TV-kortet har kanske dubbla avståndet. Eller ska jag köpa nåt munstycke eller liknande :S?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är inte olika storlek på CAM:ar..
Dilog Conax CAM ska funka att använda med Comhem - då det är en Conax-modul.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Det du letar efter är nog snarare en CI-modul (Common Interface) att koppla till TV-kortet.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en sån här; Omdömen om TerraTec Cinergy C PCI HD och kompletts support sa att jag skulle köpa en sån här; Komplett.se - Dilog Conax CAM, men den ser ju exakt likadan ut men kanske så är den några mm smalare så den får plats.

Men CI-modul? Är det en SÅN jag borde ha? Har komplett fel isf? Nu har jag skrivit ner alla länkar så nu kanske någon vet exakt vad jag pratar om. För jag har inte koll på CA och CI uppenbarligen

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Du borde ha köpt den här istället: TerraTec Cinergy C PCI HD CI - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TV-kort
Vet inte vart man kan få tag på en lös CI till det kortet.
Programkortet från Comhem stoppar du i ett CA-modul (den ser ut som ett gammalt PCMCIA-kort), CA-modulen med kortet i stoppar du sedan in i en CI.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donan Fear:

Du borde ha köpt den här istället: TerraTec Cinergy C PCI HD CI - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TV-kort
Vet inte vart man kan få tag på en lös CI till det kortet.
Programkortet från Comhem stoppar du i ett CA-modul (den ser ut som ett gammalt PCMCIA-kort), CA-modulen med kortet i stoppar du sedan in i en CI.

Är ju exakt en sån jag har köpt! Hasllå!

Jag måste alltså hitta en CI, vad gör jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Jag har köpt en sån här; Omdömen om TerraTec Cinergy C PCI HD och kompletts support sa att jag skulle köpa en sån här; Komplett.se - Dilog Conax CAM, men den ser ju exakt likadan ut men kanske så är den några mm smalare så den får plats.

Men CI-modul? Är det en SÅN jag borde ha? Har komplett fel isf? Nu har jag skrivit ner alla länkar så nu kanske någon vet exakt vad jag pratar om. För jag har inte koll på CA och CI uppenbarligen

Skrivet av shabik:

Är ju exakt en sån jag har köpt! Hasllå!

Jag måste alltså hitta en CI, vad gör jag?

Har du köpt båda?
Om inte, vilken har du köpt?

TerraTec Cinergy C PCI HD - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TV-kort

TerraTec Cinergy C PCI HD CI - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TV-kort

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att skaffa en USB kortläsare och emulera conax CI i mjukvara.
Typ en sådan här: AD-Teknik AB - USB Phoenix/Smartmouse interface

Men kan du inte fråga komplett om de har någon lös CI (alltså enheten som man stoppar conaxmodulen i), eller om du kan få byta ditt nuvarande kort mot ett likadant kort men där CI ingår och lägga lite pengar emellan?