Skum grej med 5870 med och utan CrossFire

Permalänk
Medlem

Skum grej med 5870 med och utan CrossFire

Tjo! Köpte 2 st 5870 förra veckan och har lirat lite med dom. Allt funkade jättefint tills jag installerade spelet lost planet 2! Skulle starta upp det i DX11 vilket funkade till jag kom till menyn där det frös och krashade. efter en stunds grejande med både DX11 och drivisar så bestämde jag mig bara för att slå av ett kort och vips så hoppade det igång? Varför?

Grej nr 2 vilket är mer störande är att vid en krash så blev kontrasten/gamman mörkare över allt.. Blev tokig och gick igenom alla möjliga inst men utan resultat,. Jag fick för mig att ta bort drivrutinerna och DÅ kom kontrasten tillbaka? Då testade jag med en äldre ver typ 10.8 men så fort jag installerar drivisarna så blir bilden mörkare? Är det någon som kan ge något förslag på vad jag kan göra? Är det fel på hårdvaran eller är de nån bugg i windows/drivisarna?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

Problem löst.

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi